• MsM84

Första barnet i augusti 2015

Hej!

Jag söker fler som är gravida med första barnet som beräknas födas i, eller i närheten av augusti 2015. Vore kul att kunna prata om alla tankar, symptom osv, försöker att inte fullkomligt dränka min sambo med mina tankar, även om vi pratar mycket om det.

Jag är i v7 med BF 5 augusti. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-23 21:39
    BF-listan:
    Lindaaa12345 2/8
    EmeliePe 2/8
    MsM84 5/8
    Ninaballerinaa 5/8
    Denungamamman 5/8
    Doppiavu 6/8
    Charlotta1985 7/8
    AgSara 8/8
    HappyAsAHippo 9/8
    Sserena86 11/8
    CherryBomb89 14/8
    Misakio ca 15/8?
    Smartsak85 16/8
    Fwoida 17/8
    wifetobe 17/8
    Manu88 17/8
    Sommar15 18/8
    Selis33 23/8
    Silverdalan 23/8
    Fiffi24 24/8
    TreTriss 25/8
    Sara7 27/8
    Stjärnasomärdin 28/8
    Kaffetös 29/8

• Svar på tråden Första barnet i augusti 2015
  • HappyAsAHippo
    EmeliePe skrev 2014-12-17 16:03:17 följande:

Hej alla blivande mammor!

Jag hoppar också in i tråden :) Jag har också BF ca 2/8. Kul med fler i samma situation! Jag fick reda på att jag var gravid för bara en vecka sen, och det känns fortfarande helt overkligt då det är första barnet och även var lite oplanerat. Men med tanke på hur trött och hungrig jag är, fryser konstant, har ömma bröst och har fått plus både hemma och hos BM så borde det vara sant.

Jag nojjar lite över att jag drack alkohol vid några tillfällen fram till säkert vecka 5, jag trodde verkligen inte att jag var gravid. Vad tror ni om detta, det måste väl vara vanligt? Hoppas verkligen att allt är okej. Ska inte på inskrivning hos BM förrens V.12...

Hej! Ja, visst känns det overkligt allt! Grattis! Det är säkert ingen fara med att du drack lite, tror också att det är vanligt. I början (om jag inte har helt fel nu) så lever fostret på sig själv och har ingen direkt koppling till mamman och det hon stoppar i sig.

Har heller inte inskrivning förrän i vecka 12, känns oändligt långt bort!
  • manu88
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-17 19:12:22 följande:
    Ja självklart blir man det! :/

Åh nya byxor! Det händer saker minsann :) jag var väldigt svullen förra veckan men nu är den platt igen, vilket är rätt skönt då det svullna var obehagligt. Nu mår jag illa istället tyvärr.
    Det känns inte så kul med svullnaden. Ska på bröllopsresa till Mauritius nu på fredag och knappt några plagg jag känner mig bekväm i. Men men, det lär ju inte bli bättre haha.

Min mage var inte så platt sen innan men har alltid varit en S i storlek.

Vilken vecka är du i nu? Jag hoppas svullnaden lägger sig snart.. :)
  • HappyAsAHippo
    manu88 skrev 2014-12-17 21:35:23 följande:
    Det känns inte så kul med svullnaden. Ska på bröllopsresa till Mauritius nu på fredag och knappt några plagg jag känner mig bekväm i. Men men, det lär ju inte bli bättre haha.

Min mage var inte så platt sen innan men har alltid varit en S i storlek.

Vilken vecka är du i nu? Jag hoppas svullnaden lägger sig snart.. :)
    Jag är i vecka 7 så har inte kommit så mkt längre än dig :) men känner stor skillnad på symptom från förra veckan, iaf det svullna och illamåendet. Är två väldigt påtagliga symptom. Var heller inte direkt platt innan men efter det svullna känns magen mini!

Vad härligt med en resa! Hoppas allt går bra :) förstår att det blir svårt med kläder, förhoppningsvis får ni bikini väder mest hela dagarna!

Vi ska åka till Mexico i mitten på feb och jag oroar mig redan över hur det ska gå!
  • manu88

Vad skönt att svullnaden gick ner så fort! :)

Ja det kommer bli skönt med lite sol och värme :)

Om du har lite tur så kanske din gravidmage syns redan när ni ska resa och då är det bara mysigt :D

• HappyAsAHippo
    manu88 skrev 2014-12-18 07:23:22 följande:

Vad skönt att svullnaden gick ner så fort! :)

Ja det kommer bli skönt med lite sol och värme :)

Om du har lite tur så kanske din gravidmage syns redan när ni ska resa och då är det bara mysigt :D

Det kan jag tänka mig att det blir skönt med sol!

Kommer vara i vecka 16-18 nånstans när vi är utomlands så jag hoppas verkligen att jag fått en fin liten (eller stor) kula :)
  • HappyAsAHippo

Hur mår ni blivande mamas? :)

Själv fick jag Lergigan comp utskrivet igår mot illamående och känner mig som en ny människa! Så det är verkligen något jag kan rekommendera att testa om ni är väldigt illamående.

• Selis33
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-18 09:02:52 följande:

Hur mår ni blivande mamas? :)

Själv fick jag Lergigan comp utskrivet igår mot illamående och känner mig som en ny människa! Så det är verkligen något jag kan rekommendera att testa om ni är väldigt illamående.

Igår mådde jag illa på kvällen som attans... Fick ta en macka och det hjälpte iaf för stunden. Annars kämpar jag med oro.. IOM med mitt mf i juli är jag orolig som attan men försöker tänka lyckliga tankar.

Bokade in ultra till v 9 så vi får se att det slår ett hjärta!!!
  • TreTriss

Hej!

Hoppar in här!
    Blev oväntat gravid för 1,5 månad sedan. Vi hade försökt i över 2 år, genomgått en IVF som inte lyckades. Sen blev jag gravid spontant, men fick tyvärr missfall i vecka 6-7.

Nu har det gått en månad sedan jag började blöda och missfallet startade - började blöda en onsdags och på lördagen kom det ut.. (var på koll på torsdagen för exakt en månad sedan och då var det på väg ut sågs på VUL, och en vecka senare, alltså för tre veckor sedan, var det helt tomt i livmodern).

Testade med en CB plus-test i fredags men det var blankt.
    Testade idag och det var ett svaaaagt plus.

Höll mig sedan i tre timmar och fick detta!

Blir ju nojjig att det skulle vara gamla gravidhormoner som ger utslag, men eftersom jag fick missfall så tidigt, samt bara blödde sparsamt i en vecka borde det inte vara det väl?

Lite svårt att beräkna BF, men håller detta ända fram, och jag räknar från när jag började blöda så har vi BF 25 augusti :)

• Maliin1990

Hej alla.

Hoppar in här. Blev oväntat gravid när jag och nya killen inte ens va tillsammans. Vi står i valet och kvalet om vi har råd och är redo att behålla barnet.

Gör vi det är jag i v. 6 och har bf den 16/8.

Har sådant illamående just nu och kan knappt äta. Har ni några tips Hur ni gör för att få i er mat?

Svar på tråden Första barnet i augusti 2015