Emmissara skrev 2015-01-23 15:24:08 följande:
jag började lästa till ekonom i höstas, (läser på distans) och om man får en liten bebis vt-16 så kommer jag fortsätta plugga, första tiden så sover oftast bebisen stora delar av dagen och det gäller bara att ha disciplin så att man hinner med att plugga och sova när bebisen sover, sen hösten 2016 kommer jag inte ha några kurser alls (kommer ha läst ikapp mina frivals kurser tills dess) och då är det perfekt att inte behöva ha något att göra och vara hemma med bebisen ett tag iaf innan min sambo kommer ta över som pappaledig (vi kommer ta ett halv år var)
Låter som en bra plan för er! :)
Skönt med distans också, men också väldigt självständigt. Jag ska plugga till löne- och ekonomikonsult :) Vart läser du?
1. Jag vill börja i slutet av maj/juni egentligen, och då får jag bebis
tidigast mars. Vilket betyder att jag kommer att ha mars+april+maj att plugga med en nyfödd bebis.. Kan bli tufft. Kommer även behöva ta i alla fall 1 månads break från studierna både innan och efter förlossning för att varva ned och då under den månaden studera hemifrån (om det går).
2. Annars kör vi på plan nummer 2. Börjar i juli, men hoppas på att bli gravid i augusti så att vi får juni-bebis, vilket är perfekt till sommarlovet. Och då är bebisen 3-4 månader när jag börjar läsa igen efter lovet.
Vi får se hur vi känner just vid tillfället och se om jag kommit in eller inte. :) Ansökningen öppnar 1 februari :D