• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Anonym (Frida)
    Cystan skrev 2015-01-22 22:15:30 följande:
    Fyller också år i sommar!!

Graviditet skulle bli den bästa 20 års presenten någonsin
    vilken lycka det skulle vara! :D  spännande att se vad som händer fram över!
  • cassibassi

Idag har jag haft mensvärk och hugg i båda äggstockarna i intervaller. Det har varit mycket tydligt så jag vet att jag inte inbillat mig. Jag har även haft väldigt mycket vattniga flytningar, såg ut som jag kissat i trosan! Livmodertappen är väldigt hård och bakåtvänd. Spännande detta! Ingenting sånt här påminner om någon annan gång. Dock vet jag att pergotime kan ge graviditet symtom... Men, ska jag låta mig hoppas denna gången eller ska jag undvika att bli besviken för exakt 20 gången?!

• Maka94
    Cystan skrev 2015-01-22 22:06:13 följande:
    Okej. Kul! Någon i min ålder :D
    Vaknade av ett meddelande med nyföddbebis, åh så underbar! Nu vill jag bara försvinna ett tag :(
  • Cystan
    Anonym (Frida) skrev 2015-01-22 22:21:48 följande:
    vilken lycka det skulle vara! :D  spännande att se vad som händer fram över!
    Ja, verkligen! :D
    Maka94 skrev 2015-01-23 05:03:25 följande:
    Vaknade av ett meddelande med nyföddbebis, åh så underbar! Nu vill jag bara försvinna ett tag :(

Kämpa på!! Vet hur det känns, min syster har 2 barn. Första barnet var jag bara glad för att hon fick, eftersom jag bara var 15 och inte var inne i dessa banor.. Det andra barnet fick hon -12 och då var det en avundsjuka... men du får gosa med bebisen så mkt som möjligt. Det släpper nog när du har kommit in i det.. :)
  • Emmissara
    Cystan skrev 2015-01-22 22:06:13 följande:
    Okej. Kul! Någon i min ålder :D
    Jag fyller 20 i februari nu, slutade med P-piller i oktober 2013 och kört oskyddat sedan dess, hade ett tidigt MF i maj 2014 och sedan dess har min cykel inte varit som den ska så ska på undersökning i februari.

Dock försöker vi se till att inte bli gravida nu under några månader, vi ska gifta oss i september och jag vill inte se ut som ett hus då:)
  • Cystan
    Emmissara skrev 2015-01-23 09:09:19 följande:

Jag fyller 20 i februari nu, slutade med P-piller i oktober 2013 och kört oskyddat sedan dess, hade ett tidigt MF i maj 2014 och sedan dess har min cykel inte varit som den ska så ska på undersökning i februari.

Dock försöker vi se till att inte bli gravida nu under några månader, vi ska gifta oss i september och jag vill inte se ut som ett hus då:)

Åh beklagar! :/

När ska ni börja Försöka igen då?
  • Emmissara
    Cystan skrev 2015-01-23 09:15:20 följande:
    Åh beklagar! :/

När ska ni börja Försöka igen då?
    tack :) 

aktivt så ska vi väl börja i sommar, vill helst inte att det ska synas att jag är gravid när jag gifter mig (ifall jag nu blir gravid innan). Men sen så säger ju många att när man väl slutar försöka så händer det, haha och eftersom att vi inte använder något preventivmedel så undrar man om det gäller oss också haha, även fast att vi inte vill just nu (vi skulle ju bli överlyckliga om det hände men det är väl inte idealet direkt) 
  • Cystan
    Emmissara skrev 2015-01-23 09:40:57 följande:

tack :) 

aktivt så ska vi väl börja i sommar, vill helst inte att det ska synas att jag är gravid när jag gifter mig (ifall jag nu blir gravid innan). Men sen så säger ju många att när man väl slutar försöka så händer det, haha och eftersom att vi inte använder något preventivmedel så undrar man om det gäller oss också haha, även fast att vi inte vill just nu (vi skulle ju bli överlyckliga om det hände men det är väl inte idealet direkt) 

Gud va kul det är att höra allas planer

Hade iofs varit väldigt fint om du hade en liten bula på brölloppet! Det är min personliga åsikt

Jättefint att ni gifter er också, vill gärna också göra det men inte innan vi har skaffat barn hels. Vill gärna ha barnet med på bröllopet.

Hur länge har ni varit tsm?
  • Emmissara
    Cystan skrev 2015-01-23 09:50:20 följande:
    Gud va kul det är att höra allas planer

Hade iofs varit väldigt fint om du hade en liten bula på brölloppet! Det är min personliga åsikt

Jättefint att ni gifter er också, vill gärna också göra det men inte innan vi har skaffat barn hels. Vill gärna ha barnet med på bröllopet.

Hur länge har ni varit tsm?

haha aa jag håller med det är jätte kul :) 

Ja jo det är jätte fint, men för mig känns det inte helt perfekt eller vad man ska säga (lite svårt att förklara). 

Vi vill helst vara gifta innan vi får barn,men det var lite för tidigt för oss förra året så det här året passar perfekt. men visst har man tänkt så som du att det skulle vara mysigt att ha med barnet på sitt bröllop.  Vi har varit tillsammans i snart 4 år och vi har varit förlovade i lite mer än 1 år. 

• Cystan
    Emmissara skrev 2015-01-23 09:57:01 följande:

haha aa jag håller med det är jätte kul :) 

Ja jo det är jätte fint, men för mig känns det inte helt perfekt eller vad man ska säga (lite svårt att förklara). 

Vi vill helst vara gifta innan vi får barn,men det var lite för tidigt för oss förra året så det här året passar perfekt. men visst har man tänkt så som du att det skulle vara mysigt att ha med barnet på sitt bröllop.  Vi har varit tillsammans i snart 4 år och vi har varit förlovade i lite mer än 1 år. 

Mysigt!!

Ja ni bestämmer såklart.
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!