• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • cassibassi
    Ztarduzt skrev 2015-01-21 19:10:36 följande:
    Tack, målet är ju innan nyår så har ett tag på mig att lyckas! Så länge jag får pergotime runt augusti, och att det tar ganska fort är det ju lugnt. Känns bara så långt bort :/ 
    Du borde inte ha några mål på när du ska bli gravid. Du kommer bara bli väldigt besviken och må dåligt när det målet inte uppnåtts. Så har jag gjort sedan 2013 nu. "Innan året är slut ska jag vara gravid!" Det har inte hänt ännu och nu är det år 2015. Mått skit varje gång. Så det är ett tips, skippa ha mål om när du ska bli gravid för du kan inte styra det ändå. Däremot är det bättre att ha som mål att du ska ha gått ner tillräckligt så du kan börja med eventuellt pergotime till augusti. Det är ett mål du kan styra över. Glad
  • snuffse

Hej på er igen!

Jag har inte kunnat vara inne så mycket som jag vill, fullt upp med sista terminen på utbildningen... Hur går det för er allihopa? Själv väntar jag på min mens, cykeln är helt knäpp just nu, hade antingen äl på cd 11 eller har fortfarande inte haft äl. Började testa dag 12 dumt nog.... Men borde ju inte haft äl under tiden jag blödde efter MF tycker jag.

Nu får vi köra på med nya tag och hoppas att det blir många plus i år :)

MA Juli 2014, MF December 2014
  • cassibassi
    snuffse skrev 2015-01-21 19:33:00 följande:

Hej på er igen!

Jag har inte kunnat vara inne så mycket som jag vill, fullt upp med sista terminen på utbildningen... Hur går det för er allihopa? Själv väntar jag på min mens, cykeln är helt knäpp just nu, hade antingen äl på cd 11 eller har fortfarande inte haft äl. Började testa dag 12 dumt nog.... Men borde ju inte haft äl under tiden jag blödde efter MF tycker jag.

Hej hej! 
    Som du kan se i inläggen ovanför så väntar jag just nu på om mensen ska komma eller inte. Bim mitten av nästa vecka :)
  • cassibassi
    snuffse skrev 2015-01-21 19:33:00 följande:

Hej på er igen!

Såg på din profil att du studerar till sjuksköterska! Hur är det? Tuff utbildning? Intressanta ämnen?
    Håller just nu på att läsa in de kurser jag saknar för behörighet till sjuksköterskaprogrammet. Läser nu Naturkunskap B där jag har examination 2/2 och därefter ska jag läsa in Matte B. Jag läser på distans. Jobbar 75 %
  • alphson
    Ztarduzt skrev 2015-01-21 12:53:12 följande:

Ska ringa barnlöshetsmottagningen om 10min, så pirrigt!

Vad tråkigt, verkar vara slut större delen av landet just nu :S känns som att det inte spelar någon roll om vi får pergotime eller inte just nu, då det ändå är slut överallt.. Är på dag 51 i min cykel nu också, känns ju lagomt kul.. Hoppas ni plussar snart! :)

Ja, tar det sig inte denna gången heller hoppas jag iallafall att mensen inte drar ut på tiden igen. Vill ju bara kunna sätta igång med Pergotime isåfall. Verkar som att många lyckas med hjälp av det.
  • alphson
    alphson skrev 2015-01-21 19:49:03 följande:

Ja, tar det sig inte denna gången heller hoppas jag iallafall att mensen inte drar ut på tiden igen. Vill ju bara kunna sätta igång med Pergotime isåfall. Verkar som att många lyckas med hjälp av det.

Tog 56 dagar denna gången innan mensen kom, längsta jag varit med om.. Och så två grav-test dessutom som visade falska plus. Fattar fortfarande inte hur det kan bli så!

Lycka till själv! :)
  • snuffse
    cassibassi skrev 2015-01-21 19:36:25 följande:

Hej hej! 

Som du kan se i inläggen ovanför så väntar jag just nu på om mensen ska komma eller inte. Bim mitten av nästa vecka :)

Aha :) der var en del att läsa ikapp för mig som har varit borta ett tag ;)
    cassibassi skrev 2015-01-21 19:38:33 följande:

Såg på din profil att du studerar till sjuksköterska! Hur är det? Tuff utbildning? Intressanta ämnen?

Håller just nu på att läsa in de kurser jag saknar för behörighet till sjuksköterskaprogrammet. Läser nu Naturkunskap B där jag har examination 2/2 och därefter ska jag läsa in Matte B. Jag läser på distans. Jobbar 75 %

Stämmer bra det :) Det är väldigt kul faktiskt, mycket plugg blir det, men det är så värt det. Ganska tuff är den, det är mycket som ska in under 3 år. Men det beror lite på vart man pluggar och hur man själv lägger sin ambitionsnivå :) Många roliga ämnen, men även mycket flum och sånt som känns sjukt onödigt, typ statistik ;)

Där ser man! Var bor du, vilket universitet har du tänkt att söka in till? :) Vad jobbar du med?

Själv har jag veckopendlat under större delen av utbildningen då jag bor på annan ort än jag pluggar, det är inte att rekommendera. :)
    MA Juli 2014, MF December 2014
  • cassibassi
    snuffse skrev 2015-01-21 19:52:35 följande:
    Aha :) der var en del att läsa ikapp för mig som har varit borta ett tag ;)
    cassibassi skrev 2015-01-21 19:38:33 följande:

Stämmer bra det :) Det är väldigt kul faktiskt, mycket plugg blir det, men det är så värt det. Ganska tuff är den, det är mycket som ska in under 3 år. Men det beror lite på vart man pluggar och hur man själv lägger sin ambitionsnivå :) Många roliga ämnen, men även mycket flum och sånt som känns sjukt onödigt, typ statistik ;)

Där ser man! Var bor du, vilket universitet har du tänkt att söka in till? :) Vad jobbar du med?

Själv har jag veckopendlat under större delen av utbildningen då jag bor på annan ort än jag pluggar, det är inte att rekommendera. :)
    Jag bor i Österlen och hade tänkt söka till Malmö, Lund och Kristianstad. Lund är där jag helst vill gå då det är närmast att pendla till men de har höga intagningspoäng så det kan bli svårt. Jag jobbar som stödassistent inom LSS verksamheten :)
  • Ztarduzt
    cassibassi skrev 2015-01-21 19:21:13 följande:
    Du borde inte ha några mål på när du ska bli gravid. Du kommer bara bli väldigt besviken och må dåligt när det målet inte uppnåtts. Så har jag gjort sedan 2013 nu. "Innan året är slut ska jag vara gravid!" Det har inte hänt ännu och nu är det år 2015. Mått skit varje gång. Så det är ett tips, skippa ha mål om när du ska bli gravid för du kan inte styra det ändå. Däremot är det bättre att ha som mål att du ska ha gått ner tillräckligt så du kan börja med eventuellt pergotime till augusti. Det är ett mål du kan styra över. Glad
    Jag är tyvärr en person som måste ha ett mål, annars existerar det inte. Tänker jag "det kommer när det kommer" som min sambo, så slutar jag ens försöka för jag ser ingen anledning till att ödsla energi på något som lika gärna kan hända om 10år. Så jag måste ha ett mål, jag kommer bli besviken om det inte uppnås men jag måste ha något att sikta på.
  • JosefineBo

Hej igen! Varit utomlands ett tag men nu är jag tillbaka igen!
    Mensen kom på BIM+8 i fredags, och slutade i måndags, så nu är de dags för försök nr 2! Håller tummarna för denna gång istället Tyst{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!