• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Karin23
    JosefineBo skrev 2015-04-18 10:44:12 följande:

Oj då är den verkligen sen! Håller tummarna! De översta testet är BMI-1 och de senaste är idag BMI+7

Haha kan inte inse att jag är gravid!

Gud vad roligt! GRATTIS!! :)) Jag börjar känna nervositeten inför imorgon. Hoppas jag har samma tur:)
  • JosefineBo
    Karin23 skrev 2015-04-18 10:58:18 följande:
    Gud vad roligt! GRATTIS!! :)) Jag börjar känna nervositeten inför imorgon. Hoppas jag har samma tur:)
    Tack!!! :D

Jaa förstår det, håller verkligen tummarna för dig!
  • Emmaveronica
    obalanserad skrev 2015-04-26 10:40:54 följande:

Nu har även jag fått positivt! 5 dagar innan beräknad mens därför det ät så svagt:) php9YHZto42159.jpg

Grattis !!! :)
  • FiaFalk

Nu har även jag fått positivt! 5 dagar innan beräknad mens därför det ät så svagt:)

Grattis!! :)
  • Emmissara

Nu har även jag fått positivt! 5 dagar innan beräknad mens därför det ät så svagt:)

Hur går det för dig?
  • Emmissara

Hejsan, länge sedan den här tråden var aktiv, vet att det var några som skulle börja försöka nu i sommar, hur går det för er? 

Själv har jag och min man satts upp på väntelistan för utredning, 6 månaders väntetid så hoppas självklart att vi hinner bli gravida innan men annars börjar utredningen runt årsskiftet :) 

• 9camilla9

Tänkte om man kunde få hoppa in här:) är 18 år och min sambo 22. Vi planerar bebis tog ut pstaven för 4 veckor sedan :) tog detta äl test et idag är det pos?

• Emmissara
    9camilla9 skrev 2015-06-23 15:34:11 följande:

Tänkte om man kunde få hoppa in här:) är 18 år och min sambo 22. Vi planerar bebis tog ut pstaven för 4 veckor sedan :) tog detta äl test et idag är det pos?

Hejsan :) jag har aldrig tagit ÄL-test så jag vet inte riktigt, men jag skulle tro att det är nära iaf, (vad jag har sett så är det olika för olika personer, för vissa så blir båda strecken lika starka men hos vissa så blir de typ som hos dig, ibland svagare) 
  • katarinaf

Hej! Kanske lite sent att komma med i tråden men jag är 16 år och har ett förhållande med min kille som är 18 och vi har vart tillsammans i 3 år. Vi vill försöka skaffa bebis men det är sjukt tidigt och alla kommer hata på oss.. Men det är det värt tycker vi stöd sökes

• JosefineBo
    katarinaf skrev 2015-06-28 14:05:02 följande:

Hej! Kanske lite sent att komma med i tråden men jag är 16 år och har ett förhållande med min kille som är 18 och vi har vart tillsammans i 3 år. Vi vill försöka skaffa bebis men det är sjukt tidigt och alla kommer hata på oss.. Men det är det värt tycker vi smile1.gif stöd sökes

Hejhej, ja hatar inte på er för det är erat val men är intresserad av hur ni tänker ekonomiskt och boende osv? :)
  • katarinaf
    JosefineBo skrev 2015-06-28 15:22:39 följande:
    Hejhej, ja hatar inte på er för det är erat val men är intresserad av hur ni tänker ekonomiskt och boende osv? :)
    Sorry för segt svar på din fråga haha, men ja. Han jobbar på sin pappas firma och får ca 15.000 i månaden efter skatt och jag sommarjobbar just nu på ett zoo. Tanken med att skaffa barn så här tidigt är att få så mycket tid som möjligt med barnet nu och när vi blir gamla och att våra mor/farföräldrar ska få hinna se barnet växa upp då de börjar bli till åren. Men även självklart för att vi vill starta en egen familj och för att vi älskar barn. Och tanken på en egen liten bebis får mig att bli super pirrig och förhoppningsfull tack för svar!
  • Bumbleroot
    katarinaf skrev 2015-07-13 04:18:22 följande:

Sorry för segt svar på din fråga haha, men ja. Han jobbar på sin pappas firma och får ca 15.000 i månaden efter skatt och jag sommarjobbar just nu på ett zoo. Tanken med att skaffa barn så här tidigt är att få så mycket tid som möjligt med barnet nu och när vi blir gamla och att våra mor/farföräldrar ska få hinna se barnet växa upp då de börjar bli till åren. Men även självklart för att vi vill starta en egen familj och för att vi älskar barn. Och tanken på en egen liten bebis får mig att bli super pirrig och förhoppningsfull tack för svar!

Hej!

Jag ska absolut inte döma dig för din unga ålder, dock kan jag inte hjälpa att medföra lite tankar. Det jag tänker på är att du kanske inte har gått ut gymnasiet? Om det är något jag sett hos flera mina vänner så är det hur mycket dom har fått kämpa om de inte haft fullständiga gymnasiebetyg. Jag vet att längtan efter barn kan vara stor men är det inte värt att vänta tills du åtminstonde tar studenten? Eller hur tänker du med gymnasiestudierna? Jag är lite nyfiken :)
  • Emmissara
    katarinaf skrev 2015-07-18 15:47:27 följande:

Kommer att ta ett år ledigt och sen fortsätta men gymnasiet

har du gått ett år nu eller ska du börja gymnasiet?
  • Bumbleroot
    katarinaf skrev 2015-07-18 15:47:27 följande:

Kommer att ta ett år ledigt och sen fortsätta men gymnasiet

Okej, då är jag med! Jag tog ett sabbatsår efter högstadiet och sen hoppade jag på gymnasiet, så jg förstår hur du tänker. För mig var gymnasietiden den bästa i hela mitt liv, då det var kompisar och fritid i överflöd. Jag personligen kan inte tänka mig hur det skulle vara att ha ett barn på det.. Jag försöker skriva detta inlägg utan att peka finger, för jag tycker verkligen att alla har rätt att välja själva när dom vill ha barn.. Men hur tänker ni med barnvakt? Bor ni ihop nu? Jag är verkligen inte i en situation som är perfekt, jag är för tillfället arbetslös men har en sambo som jobbar heltid. Bara nu har vi en tajt budget för att försöka få allt att gå ihop och 15.000 är verkligen inte mycket..

Åter igen önskar jag verkligen att du ville eventuellt vänta till efter gymnasietiden, det är en speciell tid som man inte får tillbaka..
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!