• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • cassibassi
    Ztarduzt skrev 2015-01-24 13:58:42 följande:

Tror bannemig jag bor i fel län. Här måste man uppfylla massa krav, gå ytterligare utredningar på annat ställe osv innan man får pergotime. Gyn får inte ge ut utan enbart barnlöshetsmottagningen, vare sig diagnos eller ej.

Du får flytta ;)

Jag går till vanlig gyn på kvinnokliniken
  • Ztarduzt
    cassibassi skrev 2015-01-24 14:55:24 följande:

Du får flytta ;)

Jag går till vanlig gyn på kvinnokliniken

Tydligen, vart bor du? Frågade gyn och läkare på kvinnokliniken, men nej, dom fick inte ge ut pga något skit avtal att Skellefteå ska ta hand om allting.. Skit län :p

Någon som kan köpa ut lite pergotime åt en? Haha ;)
  • cassibassi

Bor på Österlen :)
    Du vill nog inte ta pergotime utan att kolla med VUL, fyrlingar är nog rätt tufft ;)

• Ztarduzt
    cassibassi skrev 2015-01-25 13:05:54 följande:

Bor på Österlen :)

Du vill nog inte ta pergotime utan att kolla med VUL, fyrlingar är nog rätt tufft ;)

Tror inte jag släpper 4 ägg på enkel dos faktiskt ;) men med tanke på hur lite hjälp man får här uppe kanske det är lika bra att sikta på alla barn under samma graviditet.. Eller något xP
  • cassibassi
    Ztarduzt skrev 2015-01-25 16:55:05 följande:
    Tror inte jag släpper 4 ägg på enkel dos faktiskt ;) men med tanke på hur lite hjälp man får här uppe kanske det är lika bra att sikta på alla barn under samma graviditet.. Eller något xP
    Nej tror inte jag heller faktiskt :) Jag funderar faktiskt själv på om jag ska gå bakom ryggen på min läkare och äta dubbelkur! Har tre kurer till utskrivet. Jag menar, släpper jag två ägg med dubbelkur så är det kanske lättare för dom små simmarna att pricka ett ägg åtminstone, och träffar de båda så gör ju verkligen inte det något! Tänk tvillingar liksom.. Ååååh vad perfekt!
    Dock vet jag inte om man kan ta ut två kurer från apoteket. Ser dom att jag bara ska äta enkelkur?? 
  • Ztarduzt
    cassibassi skrev 2015-01-26 11:21:37 följande:

Nej tror inte jag heller faktiskt :) Jag funderar faktiskt själv på om jag ska gå bakom ryggen på min läkare och äta dubbelkur! Har tre kurer till utskrivet. Jag menar, släpper jag två ägg med dubbelkur så är det kanske lättare för dom små simmarna att pricka ett ägg åtminstone, och träffar de båda så gör ju verkligen inte det något! Tänk tvillingar liksom.. Ååååh vad perfekt!

Dock vet jag inte om man kan ta ut två kurer från apoteket. Ser dom att jag bara ska äta enkelkur?? 

Fungerar inte enkelkur finns inte så mycket mer att göra än att ta dubbel. Jag skulle älska att få tvillingar, då behöver man inte gå igenom denna jävla persch igen. Då har man två barn och man behöver inte stressa med syskon. Vill ha 3 men blir inte samma stress alls. Läst att vissa tagit ut alla sina kurer samtidigt, varför skulle du inte kunna? Dom vet ju inte varför du tar ut alla, du kanske ska någonstans? Inte har möjlighet att hämta ut osv. Du borde kunna hämta ut alla samtidigt tycker jag :)
  • cassibassi
    Ztarduzt skrev 2015-01-26 12:27:18 följande:

Fungerar inte enkelkur finns inte så mycket mer att göra än att ta dubbel. Jag skulle älska att få tvillingar, då behöver man inte gå igenom denna jävla persch igen. Då har man två barn och man behöver inte stressa med syskon. Vill ha 3 men blir inte samma stress alls. Läst att vissa tagit ut alla sina kurer samtidigt, varför skulle du inte kunna? Dom vet ju inte varför du tar ut alla, du kanske ska någonstans? Inte har möjlighet att hämta ut osv. Du borde kunna hämta ut alla samtidigt tycker jag :)

Ska testa och se om jag kan få ut två på en gång. Om jag nu mot förmodan inte redan skulle vara gravid. Bim imorgon eller onsdag.

Dock är jag lite oroligt för att bli överstimulerad pm jag äter två. Tänk så blir det en fyrlinggraviditet eller något!! Inte kul haha. Sedan undrar jag hur jag kommer må, har rätt mycket biverkningar redan
  • Maka94

Igårkväll kom jag på min sambo att sitta och kolla på bebisnamn. Det slutade med att vi är ännu mer säker på namnen vi redan haft.

Idag så gick han vidare och började säga att snart skulle jag få handla barnvagn och gå lös på barngrejer på riktigt. När jag visade han vilka jag kollat på så visade han större intresse för dom än vad jag hade kunnat tro:)

Hoppas det håller i sig nu så att han inte ändrar sig igen, snälla Maj månad kon nu tack!

• Ztarduzt
    cassibassi skrev 2015-01-26 12:57:40 följande:

Ska testa och se om jag kan få ut två på en gång. Om jag nu mot förmodan inte redan skulle vara gravid. Bim imorgon eller onsdag.

Dock är jag lite oroligt för att bli överstimulerad pm jag äter två. Tänk så blir det en fyrlinggraviditet eller något!! Inte kul haha. Sedan undrar jag hur jag kommer må, har rätt mycket biverkningar redan

Spännande! Håller tummarna att du har en liten i magen :)

När jag läst massor av trådar om pergotime verkar det vara extremt svårt att bli överstimulerad. Vissa får ett ägg först vid trippel dos och andra får ett ägg vare sig enkel eller dubbel dos, beror ju på hur kroppen reagerar, men tror inte du släpper 4 pga dubbel dos faktiskt :) ugh, vad för biverkningar har du? :/
  • cassibassi
    Maka94 skrev 2015-01-26 12:59:22 följande:

Igårkväll kom jag på min sambo att sitta och kolla på bebisnamn. Det slutade med att vi är ännu mer säker på namnen vi redan haft.

Idag så gick han vidare och började säga att snart skulle jag få handla barnvagn och gå lös på barngrejer på riktigt. När jag visade han vilka jag kollat på så visade han större intresse för dom än vad jag hade kunnat tro:)

Hoppas det håller i sig nu så att han inte ändrar sig igen, snälla Maj månad kon nu tack!

Jag förstår inte varför ni tvunget måste vänta till maj månad när ni båda vill nu?
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!