Emmissara skrev 2015-01-23 18:04:46 följande:
ååh, juridik :D
jag valde mellan juridik och ekonomi, jag läste ekonomiprogrammet med juridik inriktning och hade ett svårt val när jag skulle läsa vidare, men jag ville så gärna läsa på distans och eftersom att juridikprogrammet inte finns som distansutbildning än så blev det ett lätt val (hoppas att någon gång i framtiden kunna läsa det dock).
Det är superintressant ibland och hur tråkigt som helst beroende på vilken kurs man läser. Skulle gärna och läsa på distans om det finns, nu pendlar jag 1,5 timma enkel resa för att komma till universitetet, men det är det värt. För mig vore det så bra att hinna gå ut tredje året innan bebisen kommer, för det sista 1,5 åren blir det mycket mer hemstudier.
Hur långt har du kommit i utbildningen? När planerar ni barn? Hur har du tänkt kring allt med barn och utbildning. Svårt tycker jag. Jag inser att det vore bäst att vänta tills utbildningen är klar och jag har ett fast jobb, men då handlar det om närmare 3 år innan vi ens kan börja försöka skaffa barn... Tänker att allting löser sig bara man vill. Det är inte hela världen om jag dessutom tar ett år av och jobbar eller så heller :)