• Anonym (Suck)

Arg!!!

Gnäll inlägg...... Idag efter maten meddelande sambos barn glatt att hans mamma hade ringt och talat om "Kalle" en vän till barnet kommer och ska vara ett par dagar kring efter jul. Det är bara det att barnet ska vara här då och vi trodde att mamman ville ha barnet extra.

Men tji vad vi bedrog oss tydligen har hon lovat att Kalle får vara här utan att kolla med oss. Nu jobbar vi mellandagarna båda två och varken sambon eller jag vill ha ett barn som vi inte har den minsta aning om vad det är för typ här när vi inte är hemma. Plus att vi har annat besök nån av dagarna. Blir så förbannad på ren svenska.

Nu har sambon talat om för mamman att ska Kalle vara här får hon ta hand om dom och att hon ska ge sjutton i att bestämma över hans huvud. Men se hon vägrar.

Så nu får sambon ringa upp Kalles föräldrar och tala om att det inte blir nåt besök och göra 2 pojkar besvikna. Bra jobbat.

Ville bara gnälla av mig

• Svar på tråden Arg!!!
  • Anonym (Suck)
    Brumma skrev 2014-12-17 18:32:17 följande:
    Vad är det för en lag?

Med tanke på att man tex inte får ta ut VAB för en tioåring så låter det väldigt konstigt...
    Är inte VAB gränsen 12 år? Minns inte så jag kan ha fel
  • elmadumle
    Anonym (01) skrev 2014-12-17 18:29:24 följande:
    Enligt svensk lag får man inte lämna mindre åriga hemma själv så lång tid som ni ska.
    Ni ska ju jobba, vilket innebär typ 8 timmar  ??
    Ni kan väl inte lämna de så länge själva ?????
    Eh va? våran 13 åring är själv hemma på loven när vi jobbar. Den lagen vill jag se.
  • nymedlem
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-17 19:27:26 följande:

Nu blir det inga "de" utan sambons barn. Vi jobbar skift och börjar jobba vid 06.00 och slutar vid 14 så sambons barn kommer att ligga och sova säkerligen till 10.00 sen är vi hemma vid 14-tiden båda. Och dessutom är min son (19år) här då.

Men då är det ju inga problem. Ni säger nej för att ni är sura på mamman. Tänk på barnen istället och läxa upp den där mamman så hon inte gör om det!
  • Anonym (Suck)
    nymedlem skrev 2014-12-17 19:41:53 följande:
    Men då är det ju inga problem. Ni säger nej för att ni är sura på mamman. Tänk på barnen istället och läxa upp den där mamman så hon inte gör om det!
    Jag är nog lite trög men vad menar du? Ja vi är sura på mamman för hon har ingen rätt att bestämma sånt. Och vi säger nej för vi tycker inte det passar att ha ett barn vi aldrig träffat när vi jobbar även om vi kommer hem i hyfsad tid. Och min son är inte här för att ha koll på 2 10-åringar.

• chrissepisse
    Anonym (01) skrev 2014-12-17 18:29:24 följande:
    Enligt svensk lag får man inte lämna mindre åriga hemma själv så lång tid som ni ska.
    Ni ska ju jobba, vilket innebär typ 8 timmar  ??
    Ni kan väl inte lämna de så länge själva ?????
    Någon sådan lag finns inte.
  • Anonym (01)
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-17 19:45:07 följande:
    Jag är nog lite trög men vad menar du? Ja vi är sura på mamman för hon har ingen rätt att bestämma sånt. Och vi säger nej för vi tycker inte det passar att ha ett barn vi aldrig träffat när vi jobbar även om vi kommer hem i hyfsad tid. Och min son är inte här för att ha koll på 2 10-åringar.
    Förstår att ni är sura på henne, och det har ni rätt att vara hon kan gott bestämma över de då de är hos henne och inget annat, men va bra att din son är där , jag vet att han inte är där för att hålla koll på de men det är bra att det finns en myndig person i närheten av de.
  • jenny99

Låter som ni säger nej för att markera för mamman,men det drabbar bara barnen istället och det är bara taskigt.Två 10 åringar brukar klara sig alldeles utmärkt när man jobbar,dessutom är det kul att vara två.

• Anonym (01)
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-17 19:28:25 följande:
    Är inte VAB gränsen 12 år? Minns inte så jag kan ha fel
    Jo VAB gränsen är vid 12-årsgränsen ja.
  • nymedlem
    jenny99 skrev 2014-12-17 19:57:25 följande:

Låter som ni säger nej för att markera för mamman,men det drabbar bara barnen istället och det är bara taskigt.Två 10 åringar brukar klara sig alldeles utmärkt när man jobbar,dessutom är det kul att vara två.

Det är exakt såhär jag menar också ts! Tycker ni är taskiga mot barnen för att ni är arga på mamman. Trist för barnen
  • sextiotalist

Vi hade inte heller låtit vår gemensamma ha en helt okänd kompis hemma hos oss när vi arbetar, med övernattning etc, inte en chans
    Självklart kan inte mamman besluta detta över ert huvud.
    Ring till Kalles föräldrar och förklara läget, ni arbetar, ni vill inte ha ansvar över en pojke ni inte känner när ni inte är hemma.
    Kalle är välkommen att hälsa på och sova över vid ett tillfälle det passar bättre.
    Ni kan också lägga till att ni inte var tillfrågade utan detta lovades utan er vetskap

Svar på tråden Arg!!!