• Anonym (Suck)

Arg!!!

Gnäll inlägg...... Idag efter maten meddelande sambos barn glatt att hans mamma hade ringt och talat om "Kalle" en vän till barnet kommer och ska vara ett par dagar kring efter jul. Det är bara det att barnet ska vara här då och vi trodde att mamman ville ha barnet extra.

Men tji vad vi bedrog oss tydligen har hon lovat att Kalle får vara här utan att kolla med oss. Nu jobbar vi mellandagarna båda två och varken sambon eller jag vill ha ett barn som vi inte har den minsta aning om vad det är för typ här när vi inte är hemma. Plus att vi har annat besök nån av dagarna. Blir så förbannad på ren svenska.

Nu har sambon talat om för mamman att ska Kalle vara här får hon ta hand om dom och att hon ska ge sjutton i att bestämma över hans huvud. Men se hon vägrar.

Så nu får sambon ringa upp Kalles föräldrar och tala om att det inte blir nåt besök och göra 2 pojkar besvikna. Bra jobbat.

Ville bara gnälla av mig

• Svar på tråden Arg!!!
  • Iam
    nymedlem skrev 2014-12-21 12:05:10 följande:

Någon skrev till mig att jag ska hoppa av hästen, det meddelandet borde ha skrivits till dig! Du tycker verkligen att du är bäst. Narcissistisk kanske?

Tragiskt!

Narcissistisk? Absolut inte. Men jag vet att jag är en bra bonusmamma och skäms inte för det. Varför skulle jag? Är tvärtom rätt stolt över det - att ha förmågan att ta till mig och bilda starka band med barn som inte är mina. Att kunna bidra med glädje, kärlek och trygghet i deras liv är något som värmer mitt hjärta och det jag får igen av barnen är stort.

Att du har problem med det säger mer om dig än om mig.

Nu tänker jag dock inte bidra till mer skit i denna tråden.

Ts - ni gör rätt!
  • Ess
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:51:36 följande:
    Men du kan inte PRATA med en 10 åring och fråga vad dom brukar göra?

Min son har alla tv spel som finns typ så jag skulle känna mig lugn och trygg. Dom skulle kunna micra varsin pizza till lunch och sen är jag hemma. Jag fattar inte varför allt måste vara så problematiskt?!
    Tja, svaret vi leker lite ute och sen spelar vi lite, kan egentligen innebära precis vad som helst. 
    Jag tillhör dem som att känner jag inte kompisen, så får dom inte va ensamma.
    Vi hade en kompis hemma, när vi vuxna också var hemma. Som vi upptäckte när hon gått, att hon stoppat ner saker bakom elementen. Vi har direktverkande el och äldre element, så det kunde slutat illa om dom varit själva hemma ett längre tag.

I ts fall så har väl inte ens killen själv träffat Kalle irl. 
  • Anonym (bibo)
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:51:36 följande:

Men du kan inte PRATA med en 10 åring och fråga vad dom brukar göra?

Min son har alla tv spel som finns typ så jag skulle känna mig lugn och trygg. Dom skulle kunna micra varsin pizza till lunch och sen är jag hemma. Jag fattar inte varför allt måste vara så problematiskt?!

Det är ju bra att du kan lita på ditt barn. Han har massa tv spel och kan roa sig själv eller med en vän. Alla har inte en massa spel eller ens vill att deras barn ska spela hela dagarna. En annan fråga dock. Men TS och hennes man känner inte att dom kan låta pojken och en helt ny vän vara själva halva dagen. Barn är olika och föräldrar är olika. Så det spelar egentligen ingen roll hur du eller jag skulle göra... Dessutom är det någon annan som bjudit in den här vännen. Inte ens vännens föräldrar tyckte att detta var bra. Mamman vågade inte ens ringa. Antagligen för hon förstod hur illa detta va. Så därför tycker inte jag att du kan klanka ner på TS.
  • Ann Cistrus
    nymedlem skrev 2014-12-21 10:00:31 följande:
    Det här hade aldrig varit nåt problem för mig. Men ts och pappan kanske inte känner barnet så båda ungarna är okända? Både ts och pappan kommer hem kl 14 och pojkarna är 10 år, inga småbarn.

Tycker absolut att mamman gjort fel MEN jag tycker ts och sambon kunde köpt det denna gång för barnens skull.
    Jag tycker att det tyder på lite bristande fantasi om man inte kan tänka sig att ett okänt barn kan hitta på både det ena och det andra när de är ensamma hemma utan vuxenövervakning. 

Sen tycker jag att det är ganska lågt att hålla en mästrande ton och insinuera att alla som inte känner som du har dålig kommunikation med eller tillit till sitt/sina barn. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • nymedlem

Min son har jättemånga kompisar och jag känner inte alla.Jag förstår såklart att alla barn är olika och i just ts fall så är det ett problem. Det enda jag skrivit gång på gång är att för MIG vore inte detta nåt problem.

• Anonym (Suck)
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:45:23 följande:

Jag är både klok och flexibel. Något du och ts borde anamma

Så du känner mig?? Eftersom som du vet så mycket om mig?? Om jag är klok får andra svar på. Men flexibel det är jag. MEN jag låter inte andra bestämma saker som ska ske i mitt hem, särskilt inte folk som inte bor här.
  • Anonym (Suck)
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:45:23 följande:

Jag är både klok och flexibel. Något du och ts borde anamma

Så du känner mig?? Eftersom som du vet så mycket om mig?? Om jag är klok får andra svar på. Men flexibel det är jag. MEN jag låter inte andra bestämma saker som ska ske i mitt hem, särskilt inte folk som inte bor här.
  • nymedlem
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-21 13:03:07 följande:

Det är jullov och barn gillar (ofta) att sova över när dom kan. Kan inte barnet vara hos mamma och ha kompisen där?
  • Anonym (bibo)
    nymedlem skrev 2014-12-21 12:53:21 följande:

Min son har jättemånga kompisar och jag känner inte alla.Jag förstår såklart att alla barn är olika och i just ts fall så är det ett problem. Det enda jag skrivit gång på gång är att för MIG vore inte detta nåt problem.

Fast du skrev ju att du var klok o h flexibel och att TS borde ta efter detta...

Även om detta hade funkat så tror jag att det är bra att TS och hennes man markerar att mamman inte kan bjuda in folk i deras hus. Hon ville inte själv ta barnen som TS frågat.
  • nymedlem
    Anonym (bibo) skrev 2014-12-21 13:38:00 följande:

Fast du skrev ju att du var klok o h flexibel och att TS borde ta efter detta...

Även om detta hade funkat så tror jag att det är bra att TS och hennes man markerar att mamman inte kan bjuda in folk i deras hus. Hon ville inte själv ta barnen som TS frågat.

Missade att ts skrivit att mamman inte själv vill ha barnen. Då var det ännu mer illa gjort av henne och jag fattar inte hur man kan göra nåt så dumt?!

Jag hade tanken att hon är lite som jag och inte tyckte det var nåt konstigt/problem. Vi har alltid kompisar till barnen som sover över, det är naturligt för oss. Men ts verkar behöva planera och "skola in" ungen och det är i mina ögon tråkigt för barnen som blir lidande.
Svar på tråden Arg!!!