• Anonym (Suck)

Arg!!!

Gnäll inlägg...... Idag efter maten meddelande sambos barn glatt att hans mamma hade ringt och talat om "Kalle" en vän till barnet kommer och ska vara ett par dagar kring efter jul. Det är bara det att barnet ska vara här då och vi trodde att mamman ville ha barnet extra.

Men tji vad vi bedrog oss tydligen har hon lovat att Kalle får vara här utan att kolla med oss. Nu jobbar vi mellandagarna båda två och varken sambon eller jag vill ha ett barn som vi inte har den minsta aning om vad det är för typ här när vi inte är hemma. Plus att vi har annat besök nån av dagarna. Blir så förbannad på ren svenska.

Nu har sambon talat om för mamman att ska Kalle vara här får hon ta hand om dom och att hon ska ge sjutton i att bestämma över hans huvud. Men se hon vägrar.

Så nu får sambon ringa upp Kalles föräldrar och tala om att det inte blir nåt besök och göra 2 pojkar besvikna. Bra jobbat.

Ville bara gnälla av mig

• Svar på tråden Arg!!!
  • Nenne666
    Ess skrev 2014-12-17 20:19:32 följande:
    Jag skulle aldrig lämna två barn ensamma hemma, när jag inte kände det ena för fem öre.
    De flesta 10 åringarna på skolan får inte ha vilken kompis dom vill med sig hem när dom är ensamma efter skolan. Just utav den anledningen att vissa barn inte klarar av ansvaret att sköta sig, utan det ballar ur.

Om nu mamman känner den andra killen och har bestämt hur det ska va, då får hon själv ha ansvaret hemma hos sig.
  • nymedlem
    Brumma skrev 2014-12-17 20:31:41 följande:

Alldeles rätt - my mistake.. Av ngn anledning finns k jag för mig att det var åtta?!? . Vet inte varifrån jag fått det...

Iallafall.. min bonus var ibland hemma själv i tioårsåldern. Hennes mamma kom visserligen hem på lunchen med mat men de flesta tioåringar klarar av att sköta både micro och ringa om de behöver hjälp... :)

Så jag undrar lite i vilken lag det finns med i?

Min son också. Jag skulle inte ha minsta problem med upplägget som ts beskriver. Både ts och pappan kommer dessutom hem kl 14.

Om bonusbarnet är en "normal" 10 åring så tycker jag dom är elaka som stoppar detta och det kommer även barnen tycka!
  • Anonym (Suck)
    nymedlem skrev 2014-12-17 20:45:32 följande:

Min son också. Jag skulle inte ha minsta problem med upplägget som ts beskriver. Både ts och pappan kommer dessutom hem kl 14.

Om bonusbarnet är en "normal" 10 åring så tycker jag dom är elaka som stoppar detta och det kommer även barnen tycka!

Då får barnen tycka vi är elaka. Man kan inte alltid få som man vill. Men jag hoppas sambons barn blir mest arg på sin mamma som ställt till detta. Sen får han tycka vi är elaka och bli arg på oss med det gör inget alls. Men nu är det fortfarande så att mamman inte bestämmer här utan vi.
  • Anonym (Suck)
    sextiotalist skrev 2014-12-17 20:01:19 följande:

Vi hade inte heller låtit vår gemensamma ha en helt okänd kompis hemma hos oss när vi arbetar, med övernattning etc, inte en chans

Självklart kan inte mamman besluta detta över ert huvud.

Ring till Kalles föräldrar och förklara läget, ni arbetar, ni vill inte ha ansvar över en pojke ni inte känner när ni inte är hemma.

Kalle är välkommen att hälsa på och sova över vid ett tillfälle det passar bättre.

Ni kan också lägga till att ni inte var tillfrågade utan detta lovades utan er vetskap

Så får det bli.... om nu inte mamman låter dom vara hos henne
  • Anonym (Emma)

Jag undrar om Kalles föräldrar är okej med detta. Antar att de känner mamman om de skickar iväg sin 10 åring 15 mil för 3 dagar. Men vet de om att planen är att sonen ska tillbringa 3 dagar hos för dom okända människor? Det hade i alla fall inte jag gått med på om det var mitt barn.

• Brumma
    nymedlem skrev 2014-12-17 20:45:32 följande:

Fast oavsett om bonusbarnet är en normal tioåring eller inye så vet de INGET om "kalle". Och det gör det till en HELT annan situation. Visst kommer dr kanske att tycka de är elaka. Så? Tycker du verkligen - VERKLIGEN - att barn skall få göra saker som inye äpassar resten av familjen för att de inte skall tycka de är elaka?...

Ja, vi har inye riktigt samma syn på uppfostran, ansvar och att få lära sig respektera sin familj, så mkt kan vi nog säga....
  • Brumma
    Anonym (Emma) skrev 2014-12-17 20:57:20 följande:

Jag undrar om Kalles föräldrar är okej med detta. Antar att de känner mamman om de skickar iväg sin 10 åring 15 mil för 3 dagar. Men vet de om att planen är att sonen ska tillbringa 3 dagar hos för dom okända människor? Det hade i alla fall inte jag gått med på om det var mitt barn.

Människor som dessutom skall arbeta på dagen...
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Emma) skrev 2014-12-17 20:57:20 följande:

oj ja det har jag inte tänkt på alls.
  • nymedlem
    Brumma skrev 2014-12-17 21:00:36 följande:

Fast oavsett om bonusbarnet är en normal tioåring eller inye så vet de INGET om "kalle". Och det gör det till en HELT annan situation. Visst kommer dr kanske att tycka de är elaka. Så? Tycker du verkligen - VERKLIGEN - att barn skall få göra saker som inye äpassar resten av familjen för att de inte skall tycka de är elaka?...

Ja, vi har inye riktigt samma syn på uppfostran, ansvar och att få lära sig respektera sin familj, så mkt kan vi nog säga....

Jag tänker att mamman känner kalle väl och vet att det är en ordentlig kille. Missförstå mig inte, jag tycker mamman har gjort helfel, men eftersom detta är första gången hon gjort såhär så har hon nog gjort det "i god tro", alltså att för henne vore det omvända helt okej. Trist för barnen....jullov och allt
  • Anonym (01)
    Ess skrev 2014-12-17 20:19:32 följande:
    Jag skulle aldrig lämna två barn ensamma hemma, när jag inte kände det ena för fem öre.
    De flesta 10 åringarna på skolan får inte ha vilken kompis dom vill med sig hem när dom är ensamma efter skolan. Just utav den anledningen att vissa barn inte klarar av ansvaret att sköta sig, utan det ballar ur.

Om nu mamman känner den andra killen och har bestämt hur det ska va, då får hon själv ha ansvaret hemma hos sig.
    Mycket bra sagt, så sant så !
Svar på tråden Arg!!!