• Anonym (Suck)

Arg!!!

Gnäll inlägg...... Idag efter maten meddelande sambos barn glatt att hans mamma hade ringt och talat om "Kalle" en vän till barnet kommer och ska vara ett par dagar kring efter jul. Det är bara det att barnet ska vara här då och vi trodde att mamman ville ha barnet extra.

Men tji vad vi bedrog oss tydligen har hon lovat att Kalle får vara här utan att kolla med oss. Nu jobbar vi mellandagarna båda två och varken sambon eller jag vill ha ett barn som vi inte har den minsta aning om vad det är för typ här när vi inte är hemma. Plus att vi har annat besök nån av dagarna. Blir så förbannad på ren svenska.

Nu har sambon talat om för mamman att ska Kalle vara här får hon ta hand om dom och att hon ska ge sjutton i att bestämma över hans huvud. Men se hon vägrar.

Så nu får sambon ringa upp Kalles föräldrar och tala om att det inte blir nåt besök och göra 2 pojkar besvikna. Bra jobbat.

Ville bara gnälla av mig

• Svar på tråden Arg!!!
  • Ess
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:10:12 följande:
    Förstår att du stör dig på att jag känner och litar på mitt barn. Du har väl inte den kontakten med dina barn och det är såklart tråkigt. Men jag tror på "det är aldrig för sent" så

sätt igång och umgås med barnen. Om du har några vill säga?
    Jag litar inte uteslutande på min 10 årings omdöme när det gäller kompisar och att va ensamma.
    Vissa kompisar vill leka vildare lekar, typ hela havet stormar inomhus, eller skjuta ut sig i rymden med hjälp av studsmattan. Vill jag lämna dem ensamma?
    Nej!
    De lugnare kompisarna som vill sitta och prata eller spela tv spel, med dem är det okej att va ensamma hemma.

Eftersom ts och pappan aldrig träffat killen ifråga, så hade det varit idiotiskt att lämna den ensamma det första de gjort.
    Planeras första besöket in när dom är hemma, så kanske andra kan ske under jobbtid.
  • BioBonus
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:45:23 följande:
    Jag är både klok och flexibel. Något du och ts borde anamma
    Jag har ju sett dig i ganska många trådar genom åren och har en ganska god uppfattning om hur du resonerar och diskuterar, och känner inte att du skulle passa som förebild för mig. Sorry.
  • nymedlem
    Ess skrev 2014-12-21 11:45:39 följande:

Jag litar inte uteslutande på min 10 årings omdöme när det gäller kompisar och att va ensamma.

Vissa kompisar vill leka vildare lekar, typ hela havet stormar inomhus, eller skjuta ut sig i rymden med hjälp av studsmattan. Vill jag lämna dem ensamma?

Nej!

De lugnare kompisarna som vill sitta och prata eller spela tv spel, med dem är det okej att va ensamma hemma.

Eftersom ts och pappan aldrig träffat killen ifråga, så hade det varit idiotiskt att lämna den ensamma det första de gjort.

Planeras första besöket in när dom är hemma, så kanske andra kan ske under jobbtid.

Men du kan inte PRATA med en 10 åring och fråga vad dom brukar göra?

Min son har alla tv spel som finns typ så jag skulle känna mig lugn och trygg. Dom skulle kunna micra varsin pizza till lunch och sen är jag hemma. Jag fattar inte varför allt måste vara så problematiskt?!
  • Iam
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:10:12 följande:

Förstår att du stör dig på att jag känner och litar på mitt barn. Du har väl inte den kontakten med dina barn och det är såklart tråkigt. Men jag tror på "det är aldrig för sent" så

sätt igång och umgås med barnen. Om du har några vill säga?

Vad håller du på med? Måste du komma in och förpesta varenda bonustråd med dina fula personangrepp? Om du vore så nöjd med ditt liv som du påstår hade du inte haft detta gigantiska behov av att trycka ner så många du bara hinner på en dag.

Basic psykologi: välmående människor beter sig inte som du dvs kasta personangrepp och fula påhopp till höger och vänster. Fundera på det.

Jag vet att BioBonus är en engagerad mamma med två välmåendeoch smarta barn.
  • nymedlem
    BioBonus skrev 2014-12-21 11:50:29 följande:

Jag har ju sett dig i ganska många trådar genom åren och har en ganska god uppfattning om hur du resonerar och diskuterar, och känner inte att du skulle passa som förebild för mig. Sorry.

Trist, jag som tycker du verkar rätt vettig i många trådar!
  • BioBonus
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:53:06 följande:
    Trist, jag som tycker du verkar rätt vettig i många trådar!
    Tack. Kan tyvärr inte säga detsamma.
  • nymedlem
    Iam skrev 2014-12-21 11:52:28 följande:

Vad håller du på med? Måste du komma in och förpesta varenda bonustråd med dina fula personangrepp? Om du vore så nöjd med ditt liv som du påstår hade du inte haft detta gigantiska behov av att trycka ner så många du bara hinner på en dag.

Basic psykologi: välmående människor beter sig inte som du dvs kasta personangrepp och fula påhopp till höger och vänster. Fundera på det.

Jag vet att BioBonus är en engagerad mamma med två välmåendeoch smarta barn.

Du borde lugna ner dig. Du som tyckte du var världens bästa bonusmorsa och skröt hårt om det. Sen är killen otrogen och nu har du en ny. Du har inga egna barn så du VET inte. Hårt att höra kanske, men det är sanning.
  • nymedlem
    BioBonus skrev 2014-12-21 11:55:16 följande:

Tack. Kan tyvärr inte säga detsamma.

Ha ha
  • Iam
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:56:32 följande:

Du borde lugna ner dig. Du som tyckte du var världens bästa bonusmorsa och skröt hårt om det. Sen är killen otrogen och nu har du en ny. Du har inga egna barn så du VET inte. Hårt att höra kanske, men det är sanning.

Jag är fortfarande en bra bonusmamma. Vad har det med mitt ex förehavanden bakom min rygg att göra? Och det har heller inget med biologi att göra.

Jag inser att du försöker göra mig ledsen genom att trycka på vad du tror är ömma tår... men det enda du lyckas med är att bekräfta min tes gällande din känslomässiga hälsa. Du försöker få andra att må dåligt så mår du bättre en liten stund. Tragiskt.
  • nymedlem
    Iam skrev 2014-12-21 12:00:13 följande:

Jag är fortfarande en bra bonusmamma. Vad har det med mitt ex förehavanden bakom min rygg att göra? Och det har heller inget med biologi att göra.

Jag inser att du försöker göra mig ledsen genom att trycka på vad du tror är ömma tår... men det enda du lyckas med är att bekräfta min tes gällande din känslomässiga hälsa. Du försöker få andra att må dåligt så mår du bättre en liten stund. Tragiskt.

Någon skrev till mig att jag ska hoppa av hästen, det meddelandet borde ha skrivits till dig! Du tycker verkligen att du är bäst. Narcissistisk kanske?

Tragiskt!
Svar på tråden Arg!!!