• Anonym (Suck)

Arg!!!

Gnäll inlägg...... Idag efter maten meddelande sambos barn glatt att hans mamma hade ringt och talat om "Kalle" en vän till barnet kommer och ska vara ett par dagar kring efter jul. Det är bara det att barnet ska vara här då och vi trodde att mamman ville ha barnet extra.

Men tji vad vi bedrog oss tydligen har hon lovat att Kalle får vara här utan att kolla med oss. Nu jobbar vi mellandagarna båda två och varken sambon eller jag vill ha ett barn som vi inte har den minsta aning om vad det är för typ här när vi inte är hemma. Plus att vi har annat besök nån av dagarna. Blir så förbannad på ren svenska.

Nu har sambon talat om för mamman att ska Kalle vara här får hon ta hand om dom och att hon ska ge sjutton i att bestämma över hans huvud. Men se hon vägrar.

Så nu får sambon ringa upp Kalles föräldrar och tala om att det inte blir nåt besök och göra 2 pojkar besvikna. Bra jobbat.

Ville bara gnälla av mig

• Svar på tråden Arg!!!
  • Anonym (Suck)
    nymedlem skrev 2014-12-17 21:20:55 följande:
    Jag tänker att mamman känner kalle väl och vet att det är en ordentlig kille. Missförstå mig inte, jag tycker mamman har gjort helfel, men eftersom detta är första gången hon gjort såhär så har hon nog gjort det "i god tro", alltså att för henne vore det omvända helt okej. Trist för barnen....jullov och allt
    Tror inte hon känner Kalle särskilt väl, som jag förstått det har pojkarna börjat prata på skype, kik osv efter dom stött på varandra i nåt spelforum. Och har lite svårt att tänka mig att det omvända vore okej för då hade  hon ju ställt upp och tagit barnen dom dagar det gäller. Och sambon hade naturligtvis haft sitt barn nån dag extra senare.
  • Anonym (01)
    Jag tänker att mamman känner kalle väl och vet att det är en ordentlig kille. Missförstå mig inte, jag tycker mamman har gjort helfel, men eftersom detta är första gången hon gjort såhär så har hon nog gjort det "i god tro", alltså att för henne vore det omvända helt okej. Trist för barnen....jullov och allt
    Vadå god tro , ?
    Hon kan gott bestämma i sitt eget hem inte någon annans !
    Hon är ju en respektlös person som skickar hem en okänd Kalle till de
  • Brumma

Hos oss hade det faktiskt inte varit lugnande alls. Vi har inte samma åsikt om uppfostran och ansvar som bonus mamma. En vän till bonus hade varit jättebra kommen hit OM vi varit hemma och OM det passat oss. Sedan, efter att vi gjort vår egen bedömning samt haft en dialog med vännens föräldrar, hade vi kunnat lämna dem ensamma hemma.
  • Sniper

Inte okej att bestämma över era huvuden. Förklara situationen för barnets familj och säg att ni arbetar under mellandagarna och inte vill lämna dem tillsammans utan uppsikt.

• BioBonus

Oavsett om barnen är kapabla att klara sig själva eller inte så bjuder man inte hem okända människor till andras hem. Oavsett om man är mamma eller inte.

• nevermind

Ni ska givetvis säga till Kalle och hans föräldrar att det är exet som är boven här.

• BioBonus
    nevermind skrev 2014-12-18 09:33:38 följande:

Ni ska givetvis säga till Kalle och hans föräldrar att det är exet som är boven här.

Man behöver inte svartmåla någon, det räcker med att påtala för Kalles föräldrar att de inte vad tillfrågade och att de tyvärr jobbar de dagarna. Men att Kalle gärna får komma en annan gång.
  • Anonym (Suck)
    BioBonus skrev 2014-12-18 09:45:19 följande:

Man behöver inte svartmåla någon, det räcker med att påtala för Kalles föräldrar att de inte vad tillfrågade och att de tyvärr jobbar de dagarna. Men att Kalle gärna får komma en annan gång.

Sambon ska ringa idag till Kalles föräldrar och säga precis som det är. Han ville att exet skulle göra det men hon vägrar trots att det är hon som lovat för mycket. Sen ska han behöver Kalles föräldrar att höra av sig även till honom om det blir aktuellt med en framtida resa för Kalle hit.
  • Anonym (C)

Vill bara inflika att VAB är rätten att vara hemma och vårda sjukt barn upp till 12 åls ålder.
    Det har inget några gränser för vid vilken ålder barn får vara hemma själva eller hur många timmar (som det gör för hundar exempelvis).
    Där finns nämligen ingen sådan gräns utan bedöms från fall till fall om någon gör en orosanmälan till soc.

• Anonym (Suck)
    Anonym (C) skrev 2014-12-18 11:18:48 följande:

Vill bara inflika att VAB är rätten att vara hemma och vårda sjukt barn upp till 12 åls ålder.

Det har inget några gränser för vid vilken ålder barn får vara hemma själva eller hur många timmar (som det gör för hundar exempelvis).

Där finns nämligen ingen sådan gräns utan bedöms från fall till fall om någon gör en orosanmälan till soc.

Så här är det hos oss. Det är ytterst ovanligt att vi jobbar förmiddag samtidigt, jag jobbar kontinuerligt 3-skift och sambon jobbar 2-skift. Alltså jobbar han 6-14 när hans barn är här. Jag kan vara ledig eller jobba natt eller eftermiddag. Bonus klarar av att gå upp och gå till skolan själv om även jag jobbar morgon vilket isf bara blir 2 dagar av 5 sen byter jag och jobbar kväll. Skolan slutar 14.10 och då är jag hemma eftersom jag jobbar på orten. Så på lov blir det högst 2 dagar om ens någon han får vara ensam till 14 och det funkar bra. Mamman bor dessutom 200 meter bort om det skulle vara något och hon är hemma hela dagarna. Så jag tror inte pojken lider precis.
Svar på tråden Arg!!!