• Anonym (Suck)

Arg!!!

Gnäll inlägg...... Idag efter maten meddelande sambos barn glatt att hans mamma hade ringt och talat om "Kalle" en vän till barnet kommer och ska vara ett par dagar kring efter jul. Det är bara det att barnet ska vara här då och vi trodde att mamman ville ha barnet extra.

Men tji vad vi bedrog oss tydligen har hon lovat att Kalle får vara här utan att kolla med oss. Nu jobbar vi mellandagarna båda två och varken sambon eller jag vill ha ett barn som vi inte har den minsta aning om vad det är för typ här när vi inte är hemma. Plus att vi har annat besök nån av dagarna. Blir så förbannad på ren svenska.

Nu har sambon talat om för mamman att ska Kalle vara här får hon ta hand om dom och att hon ska ge sjutton i att bestämma över hans huvud. Men se hon vägrar.

Så nu får sambon ringa upp Kalles föräldrar och tala om att det inte blir nåt besök och göra 2 pojkar besvikna. Bra jobbat.

Ville bara gnälla av mig

• Svar på tråden Arg!!!
  • Anonym (Suck)
    jenny99 skrev 2014-12-17 19:57:25 följande:

Låter som ni säger nej för att markera för mamman,men det drabbar bara barnen istället och det är bara taskigt.Två 10 åringar brukar klara sig alldeles utmärkt när man jobbar,dessutom är det kul att vara två.

Här i vårat hem bestämmer vi jag och sambon, inte något ex. Vill hon att Kalle ska komma får hon planera det med oss om det är på vår vecka. Det kallas respekt..

Visst kan dom klara sig själva men vi har inte den minsta aning om vem Kalle är och vill inte lämna dom ensamma det första vi gör.
  • Ess
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-17 19:28:25 följande:
    Är inte VAB gränsen 12 år? Minns inte så jag kan ha fel
    12 år, efter det så ska man ha läkarintyg för att vabba.
  • jenny99

Jag förstår att ni vill markera tydligt vem som bestämmer i ert hem.Men jag tycker ändå att detta är bara taskigt.Ni kan markera och skrika ut det hur mycket ni vill,men man kanske inte måste välja just så att det måste drabba barnen.Mamman skulle säkert inte bry sig,och där står ni som "elakingar".Till vilken nytta då?Att ni ville markera precis nu.

• Ess
    nymedlem skrev 2014-12-17 20:01:14 följande:
    Det är exakt såhär jag menar också ts! Tycker ni är taskiga mot barnen för att ni är arga på mamman. Trist för barnen
    Jag skulle aldrig lämna två barn ensamma hemma, när jag inte kände det ena för fem öre.
    De flesta 10 åringarna på skolan får inte ha vilken kompis dom vill med sig hem när dom är ensamma efter skolan. Just utav den anledningen att vissa barn inte klarar av ansvaret att sköta sig, utan det ballar ur.

Om nu mamman känner den andra killen och har bestämt hur det ska va, då får hon själv ha ansvaret hemma hos sig.
  • Anonym (Suck)
    jenny99 skrev 2014-12-17 20:11:49 följande:

Jag förstår att ni vill markera tydligt vem som bestämmer i ert hem.Men jag tycker ändå att detta är bara taskigt.Ni kan markera och skrika ut det hur mycket ni vill,men man kanske inte måste välja just så att det måste drabba barnen.Mamman skulle säkert inte bry sig,och där står ni som "elakingar".Till vilken nytta då?Att ni ville markera precis nu.

Hon har aldrig gjort något sånt här innan så vi har inget att "markera ". Har väl mest varit en tyst överenskommelse att hon sköter sitt och vi vårt.. Synd att hon glömde meddela att hon ville ändra på det.
  • Brumma
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-17 19:28:25 följande:

Är inte VAB gränsen 12 år? Minns inte så jag kan ha fel

Alldeles rätt - my mistake.. Av ngn anledning finns k jag för mig att det var åtta?!? . Vet inte varifrån jag fått det...

Iallafall.. min bonus var ibland hemma själv i tioårsåldern. Hennes mamma kom visserligen hem på lunchen med mat men de flesta tioåringar klarar av att sköta både micro och ringa om de behöver hjälp... :)

Så jag undrar lite i vilken lag det finns med i?
  • Anonym (Fel)
    Brumma skrev 2014-12-17 18:32:17 följande:
    Vad är det för en lag?

Med tanke på att man tex inte får ta ut VAB för en tioåring så låter det väldigt konstigt...
    12 år är gränsen. Även då kan man få vara hemma och barnet är mycket dåligt.
  • Nenne666
    sextiotalist skrev 2014-12-17 20:01:19 följande:

Vi hade inte heller låtit vår gemensamma ha en helt okänd kompis hemma hos oss när vi arbetar, med övernattning etc, inte en chans
    Självklart kan inte mamman besluta detta över ert huvud.
    Ring till Kalles föräldrar och förklara läget, ni arbetar, ni vill inte ha ansvar över en pojke ni inte känner när ni inte är hemma.
    Kalle är välkommen att hälsa på och sova över vid ett tillfälle det passar bättre.
    Ni kan också lägga till att ni inte var tillfrågade utan detta lovades utan er vetskap

Exakt!
  • Brumma
    jenny99 skrev 2014-12-17 19:57:25 följande:

Låter som ni säger nej för att markera för mamman,men det drabbar bara barnen istället och det är bara taskigt.Två 10 åringar brukar klara sig alldeles utmärkt när man jobbar,dessutom är det kul att vara två.

Eller så säger man nej för att man inte har ngn aning om vem denna kalle är eller hur han beter sig. Inte alla tioåringar går att lämna ensam hemma. Inte alla tioåringar lyssnar på en 19 åring (som dessutom inte har till uppgift att passa barn). Man lämnar helt enkelt inte sitt barn ensamt hemma med en vän man inte vet något om. Oavsett om man vill markera eller inte..
  • Nenne666
    nymedlem skrev 2014-12-17 20:01:14 följande:
    Det är exakt såhär jag menar också ts! Tycker ni är taskiga mot barnen för att ni är arga på mamman. Trist för barnen smile4.gif
    Öh nä. Det är inte ett dugg taskigt mot barnen att man säger nej till att ha folk hemma när det inte passar sig . Sånt är livet.
Svar på tråden Arg!!!