• Anonym (Suck)

Arg!!!

Gnäll inlägg...... Idag efter maten meddelande sambos barn glatt att hans mamma hade ringt och talat om "Kalle" en vän till barnet kommer och ska vara ett par dagar kring efter jul. Det är bara det att barnet ska vara här då och vi trodde att mamman ville ha barnet extra.

Men tji vad vi bedrog oss tydligen har hon lovat att Kalle får vara här utan att kolla med oss. Nu jobbar vi mellandagarna båda två och varken sambon eller jag vill ha ett barn som vi inte har den minsta aning om vad det är för typ här när vi inte är hemma. Plus att vi har annat besök nån av dagarna. Blir så förbannad på ren svenska.

Nu har sambon talat om för mamman att ska Kalle vara här får hon ta hand om dom och att hon ska ge sjutton i att bestämma över hans huvud. Men se hon vägrar.

Så nu får sambon ringa upp Kalles föräldrar och tala om att det inte blir nåt besök och göra 2 pojkar besvikna. Bra jobbat.

Ville bara gnälla av mig

• Svar på tråden Arg!!!
  • Brumma
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-19 16:48:45 följande:

Hahaha, gör man så? Isf: Brumma, min bror med familj kommer till er i mellandagarna,  jag bjuder in dem till er

SupersurasunkSara - inga problem ;) DITT omdöme litar jag på, och jag vet att du skulle lyssnat om jag sagt att det inte passar :D
  • BioBonus
    Brumma skrev 2014-12-19 20:39:42 följande:
    SupersurasunkSara - inga problem ;) DITT omdöme litar jag på, och jag vet att du skulle lyssnat om jag sagt att det inte passar :D
  • SupersurasunkSara
    Brumma skrev 2014-12-19 20:39:42 följande:
    Sant Era barn skulle troligen ha askul ihop  Men tveksamt om min hemkäre bror vill åka till okända för att hans galna syrra bjudit in honom dit
  • Brumma
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-19 21:36:03 följande:

Sant Era barn skulle troligen ha askul ihop  Men tveksamt om min hemkäre bror vill åka till okända för att hans galna syrra bjudit in honom dit

DET är en annan fråga :D
  • nymedlem
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-19 16:38:02 följande:

Så sambon har ringt och pratat med Kalles föräldrar. Dom var väldigt förstående och hade ingen aning om att barnen skulle vara hos oss och inte hos sambos ex. Så vid framtida eventuella besök kommer dom höra både med sambon och hans ex.

Och ja tyvärr vart barnen besvikna. Men inget att göra något åt.

Det är NI som gjort barnen besvikna. Helt i onödan.trist.
  • Anonym (bibo)

Jag blir så förvånad, bestört och förbannad på hur en mamma i varenda tråd alltid lyckas få medhåll fast att det är helt uppåt väggarna...

Ni har inte gjort barnen besvikna TS även om vissa här vill få det till det.

Man bjuder INTE hem folk till andra utan att kolla att det är okej PUNKT!! Ni jobbar och vill inte ha två tioåringar själva hemma. Helt okej och förståeligt. Jag fattar att mamman inte ville ringa till Kalles föräldrar. Skulle väl vara otroligt pinsamt att tala om att hon bjudit ner honom fast till en annan familj....

Jag hade aldrig sagt till mina bonusbarn att det är klart att du får ha fest i helgen när du är hos din mamma. 25 vänner?? Iiiinga problem... Lite samma sak fast om några år.. Skulle säkert vara okej för någon här i tråden det med! Eller nej just det. Det är inte samma sak, men mamman här kan göra så mot oss. Så är det ju... Suckar!!!!

• sextiotalist
    nymedlem skrev 2014-12-20 03:54:24 följande:

inte alls i onödan. Barnen har lärt sig något. Man bestämmer inte att bjuda in folk i andras hem. Eftersom den andra pojkens föräldrar var på helt samma linje så kommer det inte upprepas och killen kommer nästa gång ta det med rätt förälder. En tioåring bör också kunna hantera detta.

Däremot finns det en mamma som gjort bort sig
  • Anonym (Suck)
    nymedlem skrev 2014-12-20 03:54:24 följande:

Och hur kan vi ha gjort dom besvikna i onödan?? Däremot har sambons ex gjort dom besvikna. Det ska inte vi bli beskylld för.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (bibo) skrev 2014-12-20 07:15:18 följande:

Jag blir så förvånad, bestört och förbannad på hur en mamma i varenda tråd alltid lyckas få medhåll fast att det är helt uppåt väggarna...

Ni har inte gjort barnen besvikna TS även om vissa här vill få det till det.

Man bjuder INTE hem folk till andra utan att kolla att det är okej PUNKT!! Ni jobbar och vill inte ha två tioåringar själva hemma. Helt okej och förståeligt. Jag fattar att mamman inte ville ringa till Kalles föräldrar. Skulle väl vara otroligt pinsamt att tala om att hon bjudit ner honom fast till en annan familj....

Jag hade aldrig sagt till mina bonusbarn att det är klart att du får ha fest i helgen när du är hos din mamma. 25 vänner?? Iiiinga problem... Lite samma sak fast om några år.. Skulle säkert vara okej för någon här i tråden det med! Eller nej just det. Det är inte samma sak, men mamman här kan göra så mot oss. Så är det ju... Suckar!!!!

Jadu jag fattar inte hur man kan få det till att det okej att bjuda in folk till andra utan att fråga. Särskilt någon man inte har den blekaste aning om vem som är. Det handlar om bristande respekt anser jag.
Svar på tråden Arg!!!