Inlägg från: Misscaswell |Visa alla inlägg
  • Misscaswell

Första barnet september 2015

Chester skrev 2015-08-16 13:28:16 följande:

Någon annan som kommer ha barnets pappa en bit bort när det närmar sig BF? Jag är beräknad till 14 september och den 1 september börjar min sambo att plugga och orten där han studerar ligger en bit bort så det kommer kanske ta typ 2 timmar innan han är framme på BB. Har vänner och familj i närheten som kan köra mig men är rädd att just jag ska vara sådär ovanlig och ha en rallyfödsel trots att det är min första och att sambon ska missa alltihopa.  

Är det föreläsningar varje dag? Många utbildningar går ju att sköta delvis hemifrån. Tumhållning för att det sätter igång när han är i närheten!

Min ska på internutbildning med jobbet och sova på hotell större delen av den veckan då jag är i v 40. Jag säger att han får det på villkor att han har mobilen på högst en meters avstånd med ringsignal på högsta volym 24 h/dygn. Skulle kännas jättejobbigt att behöva föda själv :/
  • Misscaswell
    isaswe skrev 2015-08-16 13:34:23 följande:

Hur går det för er alla?

Jag har som sagt BF tidigare än er, 19 augusti, och vandrar nu omkring hemma med värkar var femte minut. Förhoppningsvis kommer hon ut snart :)

Har inte sett röken av någon slempropp utan det börjadeedntruck neråt i går och i morse hade jag teckningsblödning.

Oj! Håll oss uppdaterade :) Slemproppen kan ju trilla ut utan att man märker det har jag hört.
  • Misscaswell
    Finemang skrev 2015-08-16 18:22:55 följande:

Detta är en otroligt ytlig fråga i sammanhanget, MEN, hur gör ni med de nedre regionerna nu? :P Jag ser ingenting där nere men rakar ändå "på känn" liksom, blir nog lite halvdant. Hade faktiskt tänkt skita i det men eftersom jag är van så kliar det så jäkligt om jag inte gör det, så det är inte för att jag vill va "snygg" el så. Började idag tänka lite på hur fasen jag ser ut där egentligen, om det skulle bli dags att åka in. Visst, ingen tänker säkert på det men känns sådär att komma in med halvdant rakad muff liksom, hellre får det vara en lagom utväxt :D

Är det bara jag som börjat tänka på detta nu??!

Jag brukar vaxa (tycker bara det blir stubbigt och kliar av rakning) och det är ju helt kört med den här magen. Sambon och barnmorskorna får leva med att det är lite buskigt :)
  • Misscaswell
    isaswe skrev 2015-08-16 22:54:29 följande:

En liten uppdatering: ligger fortfarande hemma med värkar men som nu gör oerhört ont; ca 4-5 min mellan värkarna.

Om det är någon som undrar hur man märker att det startat - tro mig, det får inte att missa :). Lite diffust i början men värkarna gör ONT!

Vi åker nog in i natt gissar jag och förhoppningsvis kommer hon ut i morgon :)

Lycka till! Hoppas allt går bra!
  • Misscaswell

Hur vet man om bebis har fixerat sig? Har varit på ett ul och två bm-besök den senaste månaden och varenda gång säger de att bebisen ligger med huvudet nedåt. Och så frågar jag om den kommer att stanna där, och då säger de "antagligen".

Blev lite nervös igår - lagade middag och fick så väldigt intensiva och smärtsamma sammandragningar, som den värsta mensvärken typ. Höll på i säkert en kvart. Men sen satte jag mig och vilade och då klingade det av. Lite läskigt - om vanliga förvärkar ändå gör såpass ont måste det ju vara sju resor värre när det verkligen händer.

• Misscaswell
    isaswe skrev 2015-08-17 16:27:09 följande:

Hejsan alla!

I dag 11.27 kom vår dotter :) En liten tös; 2970 gram och 46 cm- två dagar innan BF.

Kan rekommendera EDA :) hade nog inte överlevt utan det haha. Värsta var värkarna fram till man var öppen 3-4 cm. Krystvärkarna var nästan behagliga i jämförelse.

Grattis!!
  • Misscaswell
    Mooomin skrev 2015-08-17 15:48:36 följande:

Jag brukar i vanliga fall vaxa, men har inte vågat gjort det nu under graviditeten eftersom jag läst så mycket att det inte är så bra för slemhinnorna och pga att blodkärlen blir ytligare.. Jag kommer inte åt raka så jag köpte en trimmer, fanns inga bra för kvinnor så jag köpte en trimmer för mäns kroppsbehåring (myyyycket bättre) och den kör jag med helt på känn bara! :D

Jag vaxade ett par gånger innan magen blev för stor, och jäklar vad det blödde :/ Nog bäst att låta den vara ifred, tänker jag. Men trimmer var en bra idé, undrar om jag kan låna sambons? Fast han skulle nog inte gilla det...
  • Misscaswell
    Finemang skrev 2015-08-17 19:57:48 följande:

Vaxar ni själva alltså? El på salong?

Själv. Kostar så himla mycket på salong, och jag tycker man vänjer sig vid att det svider lite. Fast blöder gör det ju normalt inte.
  • Misscaswell

Åå så mycket som börjar hända i den här tråden! Isaswe, skönt att höra att det inte går att ta miste på värkarna - har funderat lite på hur man ska veta att det inte bara är förvärkar. Hoppas du och knodden mår bra nu!

Jag längtar mig tokig, tittar efter slemproppar varje gång jag går på toa, haha. Känns som om bebis rörelser har varit "ilsknare" de senaste kvällarna också - tror både han och jag börjar tycka att det är trångt.

• Misscaswell
    Lynnig skrev 2015-08-18 11:46:39 följande:

Ja känns ju nästan lite som en riktig såpa/deckare nu ????

Man vill följa varje dag något nytt.

Själv Bf. 9/9 hoppas på att det ska ske innan men hoppas inte för mycket. Jobbar denna å nästa v oxå. Vore kanske skönt om jag fick några vilodagar innan. Men så redo.

Innan var jag lite förlossningsrädd. Sedan så redo för utmaningen och peppad. Men nu börjar jag tvivla bli nervös igen. Jag vill så gärna klara mig utan smärtlindring. Fler som tänker lika?

Jag. Jag ser mig som rätt smärttålig och är ett sånt himla kontrollfreak så jag vill verkligen kunna "vara med", liksom. Vill inte vara så bedövad att bm måste berätta när jag ska krysta. Men man vet ju inte hur det blir, har ingen aning om hur ont det gör! Härom kvällen hade jag förvärkar som gjorde rejält ont, och det var ändå bara förvärkar.
Svar på tråden Första barnet september 2015