nadiana skrev 2015-08-26 00:03:51 följande:
Helt plötsligt har en massa praktiska grejer börjat snurra i mitt huvud igen.
1) bädda i spjälsäng - är det bara filt som gäller eller ska bebis ha kudde i början?
2) bädda i vagnen - hur?
3) vad har ni tänkt för "ytterkläder" till bebis när ni ska hem från bb om det är lite tidig-höst-väder som det varit de senaste dagarna?
För övrigt började sambon jobba igen efter semestern i måndags, och jag är redan uttråkad på att vara själv hemma. 12 dagar till bf, snälla bebisen dröj inte för länge efter det!
1) Jag fick en nyfödd-kudde av svärmor som ska motverka att bakhuvudet blir platt, så den ligger där. Sen filt bara, om ens det - har läst att det är viktigt att bebisen kan röra armar och ben och att filt/täcke inte ligger så att det kan komma i vägen för luftvägarna, så tänker att jag hellre satsar på en gosig pyamas i början.
2) Madrasskydd av bomull med liksom gummi på ena sidan (i sängen med), filt och kanska samma kudde som i sängen men med filt el dyl lindad om.
3) Jag tänker innekläder med kofta och varma strumpor, och så har jag med mig ett par filtar. Så kallt lär det ju inte vara, och han kommer ju inte att vara utomhus långa stunder.
Har själv inte haft någon tanke på push-present, men sambon verkar ha någon sorts instinkt för han frågade om jag vill fira att graviditeten är över och bebisen ute på något sätt (när det väl händer). Jag sa att han gärna får smuggla in en halvflaska hyfsat fin skumpa på bb.