• Svar på tråden BF september 2015!
  • Inorr02

vill ha se vår bebis vill vet vad de blir  7/9 är bf villinte gå över är s´rädd en ska dö då

• lördagsgodis

Förstår att ni längtar! Här har vi ju haft begravning för min mormor och det har varit rätt tuft för min moster, kusiner, och min mammas kusiner har varit här både igår och idag, hade så velat träffa alla under andra omständigheter men ceremonin var fin och allla vänner och släktingar var förstås bedårade av Alva, hon är alldeles fantastiskt snäll och äter, sover och bajsar som hon ska:) hon vill doch inte ligga själv utan på oss vilket är helt ok när man är så liten. Amningen funkar bra den oxå och idag kl 16 ska vi upp och göra pku-test, hoppas och tror hon gått upp bra i vikt. Imorse var vi 15 pers till frukost då alla som sov över var här och löste melodikrysset tillsammans, det har varit en stadig tradition som min mormor och mamma haft och det var fint och roligt att få göra det tillsammans som en hyllning:) men nu är jag oerhört slut, har fortfarande hemsk träningsvärk efter förlossningen och det där enda stygnet dom satte har inte fått ro att läka då jag inte kunnat sitta i min bebisbubbla utan varit igång hela tiden. Dessutom tror jag att en förkylning är påväg att bryta ut... Nu de närmsta dagarna tänker jag sitta eller ligga och min fantastiska man ska få sköta marksörvissen. Syskonen är hos vänner idag och ska sova över vilket är guld värt dom är bedorade av lillasyster men ser nog fram emot att hon blir lite äldre:)

• mimspims
    lördagsgodis skrev 2015-08-22 15:53:30 följande:

Förstår att ni längtar! Här har vi ju haft begravning för min mormor och det har varit rätt tuft för min moster, kusiner, och min mammas kusiner har varit här både igår och idag, hade så velat träffa alla under andra omständigheter men ceremonin var fin och allla vänner och släktingar var förstås bedårade av Alva, hon är alldeles fantastiskt snäll och äter, sover och bajsar som hon ska:) hon vill doch inte ligga själv utan på oss vilket är helt ok när man är så liten. Amningen funkar bra den oxå och idag kl 16 ska vi upp och göra pku-test, hoppas och tror hon gått upp bra i vikt. Imorse var vi 15 pers till frukost då alla som sov över var här och löste melodikrysset tillsammans, det har varit en stadig tradition som min mormor och mamma haft och det var fint och roligt att få göra det tillsammans som en hyllning:) men nu är jag oerhört slut, har fortfarande hemsk träningsvärk efter förlossningen och det där enda stygnet dom satte har inte fått ro att läka då jag inte kunnat sitta i min bebisbubbla utan varit igång hela tiden. Dessutom tror jag att en förkylning är påväg att bryta ut... Nu de närmsta dagarna tänker jag sitta eller ligga och min fantastiska man ska få sköta marksörvissen. Syskonen är hos vänner idag och ska sova över vilket är guld värt dom är bedorade av lillasyster men ser nog fram emot att hon blir lite äldre:)

Hade varit roligt att höra om igångsättningen och förlossningen sen när du orkar :)

Här har vi värmebölja och jag har börjat svullna rejält om fötterna. Känner av förvärkar/mensvärk kvällstid för det mesta. Hade inga sammandragningar eller förvärkar som jag kände av med storebror så detta är nytt. Storebror kom på bf+10 så är beredd att gå över tiden även denna gång...
  • smurfan8402

Hade rejäla förvärkar igår som kom med 5-3 minuters mellanrum men höll bara i sig i några sekunder fast har haft ont både inatt o idag. Känns dock inte som om de är dags ännu. Fast nu längtar man massor :)
    Min dotter som fyller 4 snart kom på sin bf dag :) så hoppas lillebror oxå tänker komma då eller tidigare :)
    Nu är man jätte nyfiken på hur han ser ut :)
    Min dotter hon pratar med lillebror i magen varje dag o tjatar på honom att komma ut nu :) o sen ger hon magen en puss o kram. Hoppas hon är lika söt mot lillebror när han är född oxå :)

• fyrklöver81

En till med lite förvärkar. De kom regelbundet när jag låg och vilade. Blev lite nervös av det och gick upp och då försvann dem , så bara förvärkar alltså:(

• Inorr02

nån  här som är rädd gå över tiden ?

de är jag sjukt rädd för de att liten ska dö av över burenhet 

• sagofröken
    Inorr02 skrev 2015-08-22 18:13:33 följande:

nån  här som är rädd gå över tiden ?

de är jag sjukt rädd för de att liten ska dö av över burenhet 

Menar du över BF-datum? Överburet är ju barnet inte förrän efter 42+0, allt innan det är normalt. Jag födde på 41+6 förra gången, vad jag förstått är det famförallt genetiskt (alla i min släkt verkar ha 42 veckor långa graviditeter) så jag är helt beredd på att gå lika länge denna gång. Även om jag helst skulle slippa :)

Vet inte var du bor, men i Stockholm är det iaf nuförtiden standard med ultraljudskontroll 41+0 och igångsättning 42+0 om förlossningen inte kommit igång då. Så här får man inte bli överburen om man inte kräver det själv (och allt ser bra ut för barnet). 
  • sagofröken
    lördagsgodis skrev 2015-08-22 14:53:30 följande:

Måste vara omtumlande! Hoppas verkligen du kan landa och vila nu!
  • Inorr02
    sagofröken skrev 2015-08-22 20:34:56 följande:
    Menar du över BF-datum? Överburet är ju barnet inte förrän efter 42+0, allt innan det är normalt. Jag födde på 41+6 förra gången, vad jag förstått är det famförallt genetiskt (alla i min släkt verkar ha 42 veckor långa graviditeter) så jag är helt beredd på att gå lika länge denna gång. Även om jag helst skulle slippa :)

Vet inte var du bor, men i Stockholm är det iaf nuförtiden standard med ultraljudskontroll 41+0 och igångsättning 42+0 om förlossningen inte kommit igång då. Så här får man inte bli överburen om man inte kräver det själv (och allt ser bra ut för barnet). 
    har bekanta som fått gå till v 43 innan de satt igång och vet några som förlorat barnet i magen för att fick gå för länge. å de skrämmer mig. 
     Är inte där ännu är i vecka 37+5 . ska ta upp detta med bm till veckan
Svar på tråden BF september 2015!