• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp
    Inorr02 skrev 2015-08-24 18:21:33 följande:
    jag e less med, får inte sova på nätterna jobbigt andas pissa hela nätterna.Ont i fogar myr kryp i benen. Sjuk trött hela dagen . Mycket sammandragningar som är jobbiga sen vill de inte bli nå mer.Även blivit förkyld med känner mig så slut körd. vill bara att de ska få komma igång vill hålla  bebis i famnen nu. dock värkar magen droppat ner er i dag så hoppas den kommer snart
    Vi får trösta oss med att för varje dag som går så är det en dag mindre! Förr eller senare ska barnet ut =)
  • Sopp

råkade trycka på "Skicka" för tidigt - apropå din rädsla om överburenhet så är det bra att du ska prata med din BM om det. Förstår att det är en föga tröst men det som hände din vän är ju så sjukt oturligt och fruktansvärt men det är ju väldigt väldigt väldigt liten sannolikhet att detta skulle hända dig. Det är nog mer troligt att jag går ut på gatan och blir överkörd av en bil - Men jag förstår att det känns jobbigt. Försök tänka positivt nu - Vad häftigt att det bor en liten människa där inne nu och snart ska den ut och lära känna dig, och som du ska oroa dig för och vara lycklig över för resten av ditt liv!

Jag har börjat må riktigt illa här hemma, risig i magen och svettas som en gris

• Inorr02
    Sopp skrev 2015-08-24 19:56:18 följande:
    Vi får trösta oss med att för varje dag som går så är det en dag mindre! Förr eller senare ska barnet ut =)
    vi får de göra det. i morgon v 38+0
  • Inorr02
    Sopp skrev 2015-08-24 20:02:18 följande:

råkade trycka på "Skicka" för tidigt - apropå din rädsla om överburenhet så är det bra att du ska prata med din BM om det. Förstår att det är en föga tröst men det som hände din vän är ju så sjukt oturligt och fruktansvärt men det är ju väldigt väldigt väldigt liten sannolikhet att detta skulle hända dig. Det är nog mer troligt att jag går ut på gatan och blir överkörd av en bil - Men jag förstår att det känns jobbigt. Försök tänka positivt nu - Vad häftigt att det bor en liten människa där inne nu och snart ska den ut och lära känna dig, och som du ska oroa dig för och vara lycklig över för resten av ditt liv!

Jag har börjat må riktigt illa här hemma, risig i magen och svettas som en gris

joo nog är de så. jag har svettas mycket i dag ed fast jag mesta bara vilat i dag 
  • MrsHeinerborg
    Inorr02 skrev 2015-08-24 16:31:36 följande:

ska man vara så här trött i slutet vill bara sov ta det lugnt 37+6 i dag 

Jag är oxå fruktansvärt trött! 37+4
  • sagofröken

39+0 idag, max 3 veckor till bebis! Känns som en milstolpe att vara i v.40 äntligen :) 

Och första dagen jag lämnar fyraåringen som jag skolat in på ny förskola.
    Så nu sitter jag hemma och känner mig förvirrad och vet inte vad jag ska göra med min lediga tid:) Monterat ståbräda på vagnen (onödigt för en så stor unge jag vet, men det har varit hennes dröm sedan hon var två att få syskon och få stå på en syskonbräda, så vi köpte en billig begagnad - så får vi pliktskyldigt ta några varv runt kvarteret sen). Tvättat spjälsängsskyddet som vred sig så i tvätten att det tog en timme att reda ut. Nu vet jag inte - läsa en bok? Ta upp sin hobby? Laga mat och frysa in? Minns inte när jag sist hade så här många ensamma lediga timmar! Kanske en ska försöka sova lite, nattens fyra timmar räcker inte långt...

Tycker ändå att jag mår bättre de senaste dagarna, mina fötter är mycket mindre svullna konstigt nog! Karpaltunnelsyndromet blir inte heller så mycket värre som jag förväntat. (Är det ingen annan här alltså som har karpaltunnelsyndrom?)
    Minns det från förra graviditeten, v.40-41 mådde jag bättre än på länge och många krämpor minskade. Å andra sidan var v.42 väldigt jobbig istället men hoppas slippa den veckan den här gången.

Hoppas ni ändå kan njuta av sensommaren, med bebisar i mage eller famn :)

• emeloi
    sagofröken skrev 2015-08-25 11:18:20 följande:

39+0 idag, max 3 veckor till bebis! Känns som en milstolpe att vara i v.40 äntligen :) 

Och första dagen jag lämnar fyraåringen som jag skolat in på ny förskola.

Så nu sitter jag hemma och känner mig förvirrad och vet inte vad jag ska göra med min lediga tid:) Monterat ståbräda på vagnen (onödigt för en så stor unge jag vet, men det har varit hennes dröm sedan hon var två att få syskon och få stå på en syskonbräda, så vi köpte en billig begagnad - så får vi pliktskyldigt ta några varv runt kvarteret sen). Tvättat spjälsängsskyddet som vred sig så i tvätten att det tog en timme att reda ut. Nu vet jag inte - läsa en bok? Ta upp sin hobby? Laga mat och frysa in? Minns inte när jag sist hade så här många ensamma lediga timmar! Kanske en ska försöka sova lite, nattens fyra timmar räcker inte långt...

Tycker ändå att jag mår bättre de senaste dagarna, mina fötter är mycket mindre svullna konstigt nog! Karpaltunnelsyndromet blir inte heller så mycket värre som jag förväntat. (Är det ingen annan här alltså som har karpaltunnelsyndrom?)

Minns det från förra graviditeten, v.40-41 mådde jag bättre än på länge och många krämpor minskade. Å andra sidan var v.42 väldigt jobbig istället men hoppas slippa den veckan den här gången.

Hoppas ni ändå kan njuta av sensommaren, med bebisar i mage eller famn :)

Klart storasyster ska åka ståbräda jag känner av karpaltunnelsyndrom, händerna surrar, somnar och domnar bort.. Även fötterna gör ont på nätterna och mornarna.. Klurade ut igår att det var karpaltunnelsyndrom, visste inte att man kunde få de under graviditeten.
  • sagofröken

Förra graviditeten trodde jag att jag hade fått reumatism och var skitskraj, innan jag fick veta att det var svullnaderna i händer och fötter som orsakade smärtan/värken/domningarna. Sjukt jobbigt att händerna blir så dåliga och förstör nattsömnen men det bör försvinna nästan direkt efter förlossningen! 

• Sopp

Det är supervanligt under graviditet med karpaltunnelnsyndrom men bör gå över. Tänk bara på att inte använda handleden som stöd så mycket när ni håller i bebisen sedan (låta vikten från bebis liksom vila på handleden genom att ha handen utböjd) utan låt bebis vila mot arm istället (har en naprapat här hemma ;) )

Svar på tråden BF september 2015!