sagofröken skrev 2015-08-25 11:18:20 följande:
39+0 idag, max 3 veckor till bebis! Känns som en milstolpe att vara i v.40 äntligen :)
Och första dagen jag lämnar fyraåringen som jag skolat in på ny förskola.
Så nu sitter jag hemma och känner mig förvirrad och vet inte vad jag ska göra med min lediga tid:) Monterat ståbräda på vagnen (onödigt för en så stor unge jag vet, men det har varit hennes dröm sedan hon var två att få syskon och få stå på en syskonbräda, så vi köpte en billig begagnad - så får vi pliktskyldigt ta några varv runt kvarteret sen). Tvättat spjälsängsskyddet som vred sig så i tvätten att det tog en timme att reda ut. Nu vet jag inte - läsa en bok? Ta upp sin hobby? Laga mat och frysa in? Minns inte när jag sist hade så här många ensamma lediga timmar! Kanske en ska försöka sova lite, nattens fyra timmar räcker inte långt...
Tycker ändå att jag mår bättre de senaste dagarna, mina fötter är mycket mindre svullna konstigt nog! Karpaltunnelsyndromet blir inte heller så mycket värre som jag förväntat. (Är det ingen annan här alltså som har karpaltunnelsyndrom?)
Minns det från förra graviditeten, v.40-41 mådde jag bättre än på länge och många krämpor minskade. Å andra sidan var v.42 väldigt jobbig istället men hoppas slippa den veckan den här gången.
Hoppas ni ändå kan njuta av sensommaren, med bebisar i mage eller famn :)
Klart storasyster ska åka ståbräda

jag känner av karpaltunnelsyndrom, händerna surrar, somnar och domnar bort.. Även fötterna gör ont på nätterna och mornarna.. Klurade ut igår att det var karpaltunnelsyndrom, visste inte att man kunde få de under graviditeten.