• Svar på tråden BF september 2015!
  • Mockingjay
    Ritva skrev 2015-08-23 21:16:54 följande:

Tösabiten biten här fick bråttom ut. Efter att vattnet gick kl 3 så föddes en fin lite flicka vid 8. Lite jobbigt med andningen men annars fungerar allt fint trotts att hon är i vecka 35+2.

Nu gäller det bara att landa i allt, behöver åtminstone inte gå på visningen av förlossningen på tisdag ;) kan inte förstå att jag är mamma nu :)

Grattis! Min första förlossning var som din, tidig och snabb. Att prata, prata, prata och skriva samt att tillåta alla känslor hjälpte mig lite att landa men det tog lååång tid. Hur mår du efter förlossningen, kroppsligt och psykiskt ? Och hur mår bebis nu? Ligger ni på Neo? (avdelning för för tidigt födda)

Lycka till!
  • Inorr02
    Mockingjay skrev 2015-08-24 11:04:27 följande:
    Jag tror du behöver prata med någon professionell om dessa känslor.

Ring din bm, ge dig inte förrän du fått en tid för att prata, om inte hon kan hjälpa, ring till eller åk till förlossningen. Våga vara besvärlig! Det är det helt klart värt, och det är DU värd!

Läs böcker och artiklar av Susanna Heli, viktigt att ha känsla av lugn och trygghet inför förlossningen. Styrkekramar!!
    ska till bm i morgon ska ta upp de då
  • IMHO
    Inorr02 skrev 2015-08-24 16:31:36 följande:

ska man vara så här trött i slutet vill bara sov ta det lugnt 37+6 i dag 

Jag känner mig också tröttare. Kan hänga ihop med att det är svårare och svårare med kvalitetssömn när man är otymplig och har ont här och där (i mitt fall mest fötter och magskinnet/musklerna). Sen påverkar alla tankar inför den stora förändringen förmågan att somna också. Mycket som snurrar i skallen och mycket praktiskt som man undrar om man glömt eller kommer glömma...

Förresten, kom ihåg räkningarna nu i månadsskiftet allihopa!
  • IMHO
    Ritva skrev 2015-08-23 21:16:54 följande:

Tösabiten biten här fick bråttom ut. Efter att vattnet gick kl 3 så föddes en fin lite flicka vid 8. Lite jobbigt med andningen men annars fungerar allt fint trotts att hon är i vecka 35+2.

Nu gäller det bara att landa i allt, behöver åtminstone inte gå på visningen av förlossningen på tisdag ;) kan inte förstå att jag är mamma nu :)

Grattis! Vilken fart! Hoppas hon snabbt hittar andningen.
  • IMHO
    Sopp skrev 2015-08-23 15:51:57 följande:

Nu har slemproppen börjat gå! Förra gången var den blodig och gick två dagar innan. Denna gång riktigt snorig och gul, bara lite har gått. 39+3, hoppas det drar igång nu snart

Lycka till! Hoppas väntan inte blir fööör lång.
  • Sopp

Det händer absolut ingenting här! Inget mer av proppen, har mer sammandragningar men de gör inte ont. Är så himla less! Kan det bara vara dags någon gång ...!?

Appropå proppen, om den inte är blodig, "räknas" det inte då??

• IMHO
    Sopp skrev 2015-08-24 18:02:05 följande:

Det händer absolut ingenting här! Inget mer av proppen, har mer sammandragningar men de gör inte ont. Är så himla less! Kan det bara vara dags någon gång ...!?

Jodå, den kan fortfarande räknas.

Klipper och klistrar lite från länken nedan:

"Slemproppen är oftast genomskinlig och ibland lite rosa- och blodfärgad."

"Oftast föder man samma dag eller inom loppet av en vecka från det att slemproppen har gått"

mammasidan.se/foerlossning/fakta-om-slemproppen
  • Inorr02
    Sopp skrev 2015-08-24 18:02:05 följande:

jag e less med, får inte sova på nätterna jobbigt andas pissa hela nätterna.Ont i fogar myr kryp i benen. Sjuk trött hela dagen . Mycket sammandragningar som är jobbiga sen vill de inte bli nå mer.Även blivit förkyld med känner mig så slut körd. vill bara att de ska få komma igång vill hålla  bebis i famnen nu. dock värkar magen droppat ner er i dag så hoppas den kommer snart
Svar på tråden BF september 2015!