• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sommarbus14
    MrsHeinerborg skrev 2015-08-25 22:04:57 följande:

Har du gjort tillväxtUL nyligen? Hur stor?
    Hoppas du slipper gå över!

Om du frågade mig så nope :) i samråd med läkaren på förlossningen bestämdes att vi väntar ut att fl startar av sig själv, då igångsättningen intw gick bra sist. Dottern vägde 4336 g i 40+6, dock är de ny far till denna lilla korven och han vägde 4,7 kg när han föddes. Så de blir spännande detta :)
  • myraaan

Stod erat sf mått stilla när magen sjönk? Är i v 36+4 och sf-måttet var samma som för 2v sedan.. under dom veckorna har bebisen fixerat sig och magen sjunkigt. Hur var/är det för er och vilket mått hade ni i v37?

• IMHO
    myraaan skrev 2015-08-26 22:27:41 följande:

Stod erat sf mått stilla när magen sjönk? Är i v 36+4 och sf-måttet var samma som för 2v sedan.. under dom veckorna har bebisen fixerat sig och magen sjunkigt. Hur var/är det för er och vilket mått hade ni i v37?

Ökade bara 2 cm mellan v 32 (då var huvudet ruckbart) och v 36 (då var huvudet fixerat). Är i 37 nu men ska mäta nästa gång på måndag när jag är i v 38. Både vikt och SF-mått har bromsat nu i slutet. Jag är ju kort och liten i grunden, så jag gissar att det inte finns mer plats att växa nu?!

Har för mig att bm rekommenderar TUL om SF är samma tre gånger på raken, men det kanske inte är så enkelt?
  • Inorr02
    myraaan skrev 2015-08-26 22:27:41 följande:

36 tror jag
  • myraaan

Jag låg på 33 både v.35 och v.37 får se vad det ligger på v.39. Har iaf gått upp i vikt!

• mimspims

Jag låg på 30 i vecka 30+0. I måndags på mvc i vecka 36+4 låg sf-måttet på 31, så bara ökat 1 cm på över 6 veckor. Men nu var det inte min ordinarie bm som mätte utan en vikarie som sa att olika bm mäter på olika sätt. Kunde också bero på att bebisen sjunkit ner och fixerat sig. Hade också bara gått upp 500 gram sen förra kollen. Ny koll nästa vecka och eventuellt tillväxt ultraljud blev domen...

Går in i vecka 38 idag och får panik över allt bebisrelaterat som vi inte hunnit fixa ännu! Har ni allting klart, bb-väskan packad osv?

• Sopp

Så var BF här, utan bebis dock :( Den logiska delen av min hjärna har förstås trott på en Septemberbebis hela tiden, men ju närmare man kommer destå mer övertygad blir man att den ska komma innan BF!

Ska fundera på att stanna 2 nätter som du säger mrsheinerborg. Förra gången var jag kvar 5 nätter pga jag mådde dåligt psykiskt, antagligen pga sömnbrist, så är kanske klokt att få stanna lite extra och ta det lugnare än vad det blir hemma. Min BM har iaf skrivit i journalen att jag bör få stanna så hoppas att möjlighet ges

Svar på tråden BF september 2015!