• Svar på tråden BF september 2015!
  • IMHO
    Manik skrev 2015-08-20 15:09:18 följande:

Har inte varit aktiv i tråden på länge. Men har varit inne och läst ofta. Jag har en tuff grabiditet med nästan dagliga gallstensanfall som jag varit sjukskriven för.Jag har nu oxå mycket sammandragningar och förvärkar. Ska bli så skönt när bebis kommer. Vi har fått en tid för inplanerat snitt nu på onsdag. Längtan är stor här hemma nu. Barnen pratar mycket om fet kommande syskonet och funderar på hur allt ska bli. Är det någon mer som har jaft problem med gallsten?

Vad jobbigt med så mycket besvär. Jag har ingen erfarenhet av gallsten personligen men har märkt på anhöriga att det är en ordentlig pina. Hoppas allt går bra på onsdag och att du snart får njuta istället för att lida.
  • Sopp

Grattis lördagsgodis! Så fina bebisar ni båda har fått :)

• Ritva

Måste bara fråga om någon av er har varit med om detta: fick plötsligt ont i ryggen vid 17 tiden som fortfarande inte har släppt utan molande värk i varierande styrka. Upptäckte nu även massa (ursäkta detaljen) slemmiga flytningar. Brukar det göra ont när slemmisen släpper? Och kan det onda sitta i ryggen då? Är lite orolig :s

• 26number1

Då gör vi första besöket på förlossningen.. Går in i vecka 37 imorgon och upptäckte blod inatt när jag gick på toaletten. Imorse märktes inget men ringde BM för säkerhetskull som hänvisade till förlossningen och de vill att jag kommer in för kontroll :/ Garanterat ingen fara, känner bebisen ungefär som vanligt men visst blir man lite nervös.. Ni får gärna hålla tummarna!

• Sopp
    26number1 skrev 2015-08-21 09:06:58 följande:

Då gör vi första besöket på förlossningen.. Går in i vecka 37 imorgon och upptäckte blod inatt när jag gick på toaletten. Imorse märktes inget men ringde BM för säkerhetskull som hänvisade till förlossningen och de vill att jag kommer in för kontroll :/ Garanterat ingen fara, känner bebisen ungefär som vanligt men visst blir man lite nervös.. Ni får gärna hålla tummarna!

Jag blödde en del när jag började öppna mig lite med första, han kom 3 dagar senare helt frisk :)
  • lizanilander

Åååhhhhh grattis till era fina bebisar!!! Här trivs vi som bara den i huset efter flytten, haft lite mer förvärkar som gjort rätt ont men annars inget än :/ Nu längtar man inte mindre direkt!!! Min systerdotter fick bebis i måndags, hon var beräknad 2 veckor innan mig och jag hoppas ju såklart att jag inte behöver vänta lika lång tid som med sonen :P haha, men det lär jag få göra ändå ;)

• 26number1

Det var ingen fara, tydligen har jag en förändring på livmodern som kan börja blöda nu när det är så mycket blod i kroppen. Tror de kallade det för polyp och det var inget ovanligt. Skönt att ha det kollat i alla fall, fick se bebisen på UL och dessutom fick vi med oss diagrammet på hjärtrytmen hem :) Men tappen var bara 28mm så förlossningsläkaren trodde inte jag skulle gå fyra hela veckor till :D

Sopp skrev 2015-08-21 09:43:22 följande:

Jag blödde en del när jag började öppna mig lite med första, han kom 3 dagar senare helt frisk :)

Svar på tråden BF september 2015!