• Svar på tråden BF september 2015!
  • I Walk The Line

Idag pratade jag med fl, och det blev bestämt att den 3:e sep ska jag dit och bli igångsatt. V 39+0 då.
    Känns overkligt. Men skönt att kunna se ett slut på detta.

• I Walk The Line

Jag blev op för karpaltunnnel. De sa att det var jätteviktigt, farligt att inte göra det, och att det kommer inte gå över.
    Op ena handleden, de ville andra med, men jag väntar med den. Får ta det senare....

• IMHO

Jag vaknar ibland med symptomen för karpaltunnelsyndrom, men har hittills lyckats "skaka" bort det. Har ju haft det förut och behandlades med skena, så jag hoppas jag inte samlar på mig alltför mycket vätska nu sista tiden. Svullna fötter är också ett bekymmer. Orkar inte dra på mig stödstrumpor när jag knappt kan få på mig vanliga strumpor. Jag har något tjockt ivägen som gör det svårt att böja sig framåt. :-P

Tre arbetsdagar kvar på schemat. Därefter får de ringa vid behov, men det är inte säkert att jag ställer upp.

• lördagsgodis

Grattis ritva! Hoppas ni mår bra.

Vi ska till bvc för första gången imorgon, slår ihop det med stora dotterns utskrivning därifrån då hon ju börjar 0an imorgon:) och sonen börjar 2an så det är inte klokt hur snabbt tiden går! Jag börjar återhämta mig efter förlossningen, underlivet känns mycket bättre och träningsvärken har gett med sig.

Igångsättningen var som så att jag fick gel på rätt omogen tapp på måndag vilket gav pinvärkar och jag öppnade mig till 2 cm sen fick jag sovdos och en till omgån gel på tisdag vilket gav fler värkar men öppnade mig bara en cm till och de ville inte ta vattnet innan man var öppen 4 cm men vid kl 01 på natten mot onsdag gick vattnet och sen var det bara att vanka av och an tills riktiga värkar började och det tog tid! Inte förens 15.04 på onsdag kom hon ut och jag kommer faktist inte ihåg allt, hade ont länge och hade ändå både eda och lustgas... men det är ju värt all möda och minnena börjar redan blekna;) men om jag ska föda igen så får det bli aurorasamtal och någon bättre planerad bedövning.

• I Walk The Line

Vad olika det är! På mig startade de det genom att första sätta gel, men det funkade inte, så då tog de vattnet istället, trots att jag inte var öppen.. De tog det vid 10, å satte dropp vid halv 12, strax efter 13 började det göra ont, och vid 14 är han född.
    Jag hoppas att denna fl går lika smidigt...

• Sommarbus14
    lördagsgodis skrev 2015-08-25 17:31:54 följande:

Grattis ritva! Hoppas ni mår bra.

Vi ska till bvc för första gången imorgon, slår ihop det med stora dotterns utskrivning därifrån då hon ju börjar 0an imorgon:) och sonen börjar 2an så det är inte klokt hur snabbt tiden går! Jag börjar återhämta mig efter förlossningen, underlivet känns mycket bättre och träningsvärken har gett med sig.

Igångsättningen var som så att jag fick gel på rätt omogen tapp på måndag vilket gav pinvärkar och jag öppnade mig till 2 cm sen fick jag sovdos och en till omgån gel på tisdag vilket gav fler värkar men öppnade mig bara en cm till och de ville inte ta vattnet innan man var öppen 4 cm men vid kl 01 på natten mot onsdag gick vattnet och sen var det bara att vanka av och an tills riktiga värkar började och det tog tid! Inte förens 15.04 på onsdag kom hon ut och jag kommer faktist inte ihåg allt, hade ont länge och hade ändå både eda och lustgas... men det är ju värt all möda och minnena börjar redan blekna;) men om jag ska föda igen så får det bli aurorasamtal och någon bättre planerad bedövning.

Oj! Det låter precis som min förlossning
    Med dottern för 9,5 år sen, har vart på Aurorasamtal inför denna förlossning och trots stort barn så ska vi försöka undvika igångsättning. Ska bli spännande detta, hoppas dock jag slipper gå över. 10 dagar kvar, och redan nu så less på graviditet. Hoppas ni mår bra ????
  • Sopp

Jag börjar misstänka att jag är skengravid - det kommer inte att bli något barn! Inga "tecken" resulterar i bebis och nu är jag less på att vänta! :(

Ni som har flera barn, hur länge stannade ni på BB med andra? Kommer första bli traumatiserad om jag är borta två nätter och kommer hem med en bebis?? (han är snart 17 månader)

• MrsHeinerborg
    Sopp skrev 2015-08-26 15:57:55 följande:

Jag börjar misstänka att jag är skengravid - det kommer inte att bli något barn! Inga "tecken" resulterar i bebis och nu är jag less på att vänta! :(

Ni som har flera barn, hur länge stannade ni på BB med andra? Kommer första bli traumatiserad om jag är borta två nätter och kommer hem med en bebis?? (han är snart 17 månader)

Jag stannade bara 1 natt men ångrar det. Stanna 2 om du får o kan, hemma är det fullt ös. Jag hoppas på att få stanna 2 nätter nu med nr. 3.
Svar på tråden BF september 2015!