lördagsgodis skrev 2015-08-25 17:31:54 följande:
Grattis ritva! Hoppas ni mår bra.
Vi ska till bvc för första gången imorgon, slår ihop det med stora dotterns utskrivning därifrån då hon ju börjar 0an imorgon:) och sonen börjar 2an så det är inte klokt hur snabbt tiden går! Jag börjar återhämta mig efter förlossningen, underlivet känns mycket bättre och träningsvärken har gett med sig.
Igångsättningen var som så att jag fick gel på rätt omogen tapp på måndag vilket gav pinvärkar och jag öppnade mig till 2 cm sen fick jag sovdos och en till omgån gel på tisdag vilket gav fler värkar men öppnade mig bara en cm till och de ville inte ta vattnet innan man var öppen 4 cm men vid kl 01 på natten mot onsdag gick vattnet och sen var det bara att vanka av och an tills riktiga värkar började och det tog tid! Inte förens 15.04 på onsdag kom hon ut och jag kommer faktist inte ihåg allt, hade ont länge och hade ändå både eda och lustgas... men det är ju värt all möda och minnena börjar redan blekna;) men om jag ska föda igen så får det bli aurorasamtal och någon bättre planerad bedövning.
Oj! Det låter precis som min förlossning
Med dottern för 9,5 år sen, har vart på Aurorasamtal inför denna förlossning och trots stort barn så ska vi försöka undvika igångsättning. Ska bli spännande detta, hoppas dock jag slipper gå över. 10 dagar kvar, och redan nu så less på graviditet. Hoppas ni mår bra ????