• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Myra låt honom sova och tacka din lyckliga stjärna att din bebis sover så bra:) jag är så otroligt glad att Alva sover så gott som hon gör och ordspråket lyder väll, väck ej den bebis som sover?!?;)

• essemia

Jag håller med ovan talar, varför väcka en bebis som sover gott? Glad Successivt kommer det ju gå längre och längre mellan mat på natten, så passa du på att njuta av sömnen ni får hela familjen!

• Sopp

Myran, ska vi byta barn? :) så länge han är frisk i övrigt så njut - och gå och köp en trisslott !!

Sven är inne i en stökig period just nu. Behöver myyycket vaggning runt i lägenheten på kvällarna och sover liggammandes igen. Bara att ta en dag i taget!

• 26number1

Hur vet man om ens bebis får tillräckligt med mat? Idag har Lovis ätit i 10 minuter varje timme.. Sover lite och vaknar med illvrål och bara bröstet funkar..

• Sopp
    26number1 skrev 2015-10-06 14:23:14 följande:

Hur vet man om ens bebis får tillräckligt med mat? Idag har Lovis ätit i 10 minuter varje timme.. Sover lite och vaknar med illvrål och bara bröstet funkar..

Hur gammal är Lovis? Kanske är i en kinkig period, eller är i en tillväxtperiod vill öka mjölkproduktionen! Låter helt normalt i mina öron. Kan tipsa om appen Wonderweeks! Där kan man följa barnets utveckling och när det kan tänkas vara kinkigt

På bvc håller de koll på om barnet går upp som det ska! Oroa dig inte i onödan :)
  • 26number1

Hon är 2,5 vecka så det kan väl vara att hon växer? På BVC är de jättenöjda, när hon var två veckor vägde hon 250g mer än när hon föddes så då var hon ju bra med på kurvan. Är nig jag som nojar mig.

Hon är redan mycket mer vaken på dagarna, någon som har tips på hur man underhåller en så liten bebis?

Sopp skrev 2015-10-06 22:43:51 följande:

Hur gammal är Lovis? Kanske är i en kinkig period, eller är i en tillväxtperiod vill öka mjölkproduktionen! Låter helt normalt i mina öron. Kan tipsa om appen Wonderweeks! Där kan man följa barnets utveckling och när det kan tänkas vara kinkigt

På bvc håller de koll på om barnet går upp som det ska! Oroa dig inte i onödan :)

• IMHO

42+0 i söndags morse (kanelbullens dag) promenerade vi 30 min till sjukhuset för igångsättningssamtal. Det började med ett urinprov, men längre än så kom inte igångsättningen för då behagade vattnet gå spontant. Ett par timmar senare var värkarbetet igång och 12 timmar efter inskrivning så var vår egen lilla kanelbulle färdiggräddad. Genom dimmor av EDA och lustgas hörde jag personalen diskutera ev. behov av sugklocka. Det hade förstås varit ok, men eftersom jag föredrog att slippa samlade jag mina sista krafter och plötsligt låg en liten tjej på mitt bröst. Sprack en del ändå (andra graden), men läkaren måste varit bra på att sy för det går bra att sitta och i går eftermiddag kunde vi promenera hem med tjejen i barnvagnen.

Nu ska jag försöka sova lite, för amning varje-varannan timme tar på krafterna. Hon behöver inte väckas alls just nu, för sömnrekordet ligger på 4 timmar och det har bara hänt vid två tillfällen hittills. Antar att mycket kan ändras.

• lördagsgodis

Grattis till din lilla kanelbulle IMHO!

Det finns sempers magdroppar på apoteket men jag tycker inte de gjort någon större skilnad, vår lilla gillar inte magmasage som man anars kan prova men jag brukar gunga henne mage mot mage och då kan det komma pruttar och bajs.

Svar på tråden BF september 2015!