• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Jag hade tänkt att titta på månförmörkelsen inatt som var men lillan somnade vid 1.00 och vaknade inte förens 7.00 för att äta! Hon har även börjat att ge svarsleenden:) men luften är fortfarande ett problem på kvällarna. Storebror fyller år imorgon och vi städar ut det sista i mormors lägenhet så det är intensivt men ska försöka göra tårtan ikväll.

• Sopp

Stort grattis myran!

Vad härligt lördagsgodis, det låter som en dröm :) Sven sover fortfarande nästan uteslutande på oss och går knappt att lägga bort, men är i övrigt supersnäll. Vi har börjat med Minifom nu.. Vet att effekterna är tveksamma men jag hoppas verkligen att gaserna ska lugna sig så att han kan tänka sig att ligga på rygg och slutar vakna av pruttar

• lizanilander
    Sopp skrev 2015-09-28 20:24:37 följande:

Stort grattis myran!

Vad härligt lördagsgodis, det låter som en dröm :) Sven sover fortfarande nästan uteslutande på oss och går knappt att lägga bort, men är i övrigt supersnäll. Vi har börjat med Minifom nu.. Vet att effekterna är tveksamma men jag hoppas verkligen att gaserna ska lugna sig så att han kan tänka sig att ligga på rygg och slutar vakna av pruttar

Vi kör också minifom, fast inte under dagen, bara kväll/natt och här verkar det faktiskt funka, mkt mindre gaser och nöjdare bebis på kvällen :)
  • lördagsgodis

Vilken sötnos lizan:) vi har oxå använt minifom men märker ingen större skilnad... lillan somnar kring 02.00 på natten och sover nästan 12 timmar med

ca 2 matpauser sen äter hon var tredje timme under dagen men vill äta ett extra mål innan hon ska sova natt. Får se om vi kan vända dygnet så småning om. Igår fyllde sonen år och jag lyckades städa lite och fixa tårtan men hon vill inte ligga själv några längre perioder då hon är vaken.

• sagofröken

Grattis till nytillskotten! Vilka sötnosar <3 här har lillan blivit två veckor och fortfarande inte riktigt uppe i födelsevikt så nu blir det intensivamning ett tag. Är egentligen inte orolig eftersom hon verkar må bra i övrigt, men vill så gärna kunna helamma den här gången så ska verkligen försöka nu. Tex vakna ordentligt på natten så vi inte slumrar om i mys-snuttning... Någon annans baby som är/varit seg med viktuppgång i början?

• lizanilander
    sagofröken skrev 2015-10-01 11:09:52 följande:

Grattis till nytillskotten! Vilka sötnosar <3 här har lillan blivit två veckor och fortfarande inte riktigt uppe i födelsevikt så nu blir det intensivamning ett tag. Är egentligen inte orolig eftersom hon verkar må bra i övrigt, men vill så gärna kunna helamma den här gången så ska verkligen försöka nu. Tex vakna ordentligt på natten så vi inte slumrar om i mys-snuttning... Någon annans baby som är/varit seg med viktuppgång i början?

Mio var uppe ganska snabbt i födelsevikt, men hade sen svag viktuppgång där bvc inte var nöjda eftersom han låg precis på nedersta kurvan och var precis på gränsen till liten för tiden. (2776g vägde han vid födsel, c:a 3 veckor senare 2905g)
    Nu har han dock skjutit rejält i taket och väger nu vid 5 veckor dryga 3800g så nu är alla nöjda ;)
  • mimspims
    sagofröken skrev 2015-10-01 12:09:52 följande:

Japp, han blir två veckor idag och är fortfarande 200-300 gram under födelsevikten. Ska in igen och väga honom imorgon... Har helammat hitills men i fredags och igår har han fått en flaska ersättning till kvällen. Känns inte heller som att mjölken alltid räcker till, precis som det var med storebror. Har ibland lust att ge upp amningen och bara ge flaska, vill ju kunna njuta av denhär tiden och inte behöva må dåligt över att min kropp inte kan ge mina barn mat
  • lördagsgodis

Min mjölk räckte inte den här gången men jag hobbyammar , ger det jag har och fyller på med ersättning. Vi får det där extra myset med amningen men jag behöver inte oroa mig för om mjölken räcker och min man kan mata vilket är bra.

• 26number1

Jag börjar fundera på om jag har tillräckligt med mjölk :/ På dagarna är lillan nöjd men har blivit väldigt stingslig på kvällarna, då är ju mjölken lättare sånger inte hon blir tillräckligt mätt.. Hur funkar det med ersättning, blir de bråkiga i magen av det?

• myraaan

Väcker ni era på natten för mat? Leon brukar äta vid ungefär 12 , 03 och 06. Men inatt sov han så gott. Han hade ätit ett riktigt supermål på kvällen. Är det okej att låta honom sova hela natten då? Han åt alltså sista målet kl 12 och första kl 06

Svar på tråden BF september 2015!