Ja vi kontaktade vår vårdcentral idag men de har över 6 månaders väntetid till samtalsterapeuten!! Han fick träffa en läkare och pratade en stund och fyllde i något test som visade att han hade medel till djup depression. Receptbelagd medicin mot depression och remiss till terapeut..
Det här kommer sjävklart inte bara av Lovis utan det har nig mer att göra med hans sjukskrivning men den här omställningen blev liksom utlösande faktorn. Jag har mailat svenska kyrkan för att se om de kan ta emot honom tidigare.
Sopp skrev 2015-09-22 10:29:35 följande:
Min sambo har snarare varit en "jagtrorhanärhungrig"-pappa första tiden och helst dumpat av honom på mig. Nu är han och sonen supertighta och han tar jäyttestort ansvar så det gav sig med tiden. Din sambo kanske behöver prata med någon? Att få första barnet är en så stor omställning, ta upp det på bvc, där finns kuratorer. Annars så är väl hans uppgift nu att ta hand om markservice, ta hand om dig. Har ni provat att barnet får ligga hud mot hud på hans bröst efter att du har ammat? Om barnet sover i vagnen kanske han kan ta promenader där du får sova? Pumpa/kör ersättning på flaska?
Första tiden med bebis kan vara tung för många. Mig själv inräknat. Vår nya bebis vill bara sova på mig eller på mage, han vägrar till och med liggamma - antagligen pga gaser. Jag kan räkna timmarna jag har sovit de senaste tre dygnen på en hand, håller på att bli galen. Inatt bröt jag ihop totalt, kände att jag inte gock att lita på med mitt barn så fick väcka sambon som tar hand om äldsta och så fick han gå runt med yngsta i vardagsrummet. Vet inte hur jag ska orka detta!
lördagsgodis skrev 2015-09-22 12:07:51 följande:
Sopp jag känner med dig! Jag lät min man ge ett mål med flaskan på natten när vår älsta dotter var bebis så jag iaf fick 2-3 timmars sömn i streck.
26 jag tror det kommer, låt honom ta det i sin takt, men förstår att det är jobbigt att han gråter man är ju somsagt skör den första tiden med bebis och speciellt om det är den första. Ni kanske ska prata med bvcsköterskan och se om ni kan få en samtalskontakt.
EijaIsland skrev 2015-09-22 11:45:28 följande:
Försöker han hjälpa till mycket?
Hos oss är rutinen nästan så att jag ammar (såklart) men han rapar och byter blöjor nästan mer än jag gör, iallafall på natten. Så tar han mycket av matlagningen, går ut med hunden och tvätten och diskningen, medans jag städar undan mer. Det finns ju mer sätt än bara just med barnet som han kan hjälpa till. Och såklart ge honom så mycket god och mys tid med barnet som han vill :) det är ju minst lika viktigt.