• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Jag har gått ner 15 kg men har 10 kvar tills jag är tillbaka på startvikt, tänker låta det ta sin tid tänker 9 mån upp 9 mån ner.

• lizanilander

Jag började på 62, på förlossningen stod det 69 så gick inte upp så mkt. Tappade dock 5 kg i början, tror jag är på startvikt nu. är väl olika hur mkt man gått upp och vad man gått upp. med första gick jag upp 20 kg, mkt vätska. startade på samma som nu, tog 3 månader innan jag var tillbaka på startvikt, tänkte också så, 9 mån upp och ner men det gick otroligt fort ändå tycker jag.

• 1StoltMamma

Nu är lillebror här, onsdagen den 16 sep i v38+4 och de känns fantastiskt! Dock verkar han vara en bebissominte lämnar ens famn så man kan vila

Blivande 2 barns mamma
  • 26number1

Idag kom Fisen som skjuten ur en kanon på BF! Inga känningar alls igår utan var på restaurangmiddag med jobbet och åt som en häst. Kom hem vid 23, vid tolv kom första känningarna. 04:10 blev vi inskrivna på förlossningen och 07:30 är hon född; 3750g och 51cm. Hann inte med att få annan bedövning än lustgas och TENS men det gick förvånansvärt bra (var ju livrädd innan..).

Sen däremot kom dramat. Livmodern drog ihop sig fint men ändå blödde jag mycket och det hela slutade med att jag svimmade på toaletten, dunkade huvudet i en stol och skrapade upp knäet. Får ligga kvar på BB i alla fall över natten med kateter och dropp men med tanke på förutsättningarna mår vi bra nu :)

Hoppas alla får samma upplevelse vid själva förlossningen för det var fantastiskt!! Tänk på att säga till om ni blir det minsta yra i huvudet efter bara ;)

• lördagsgodis

Grattis till sonen 1stoltmamma!

Grattis till dottern och den positiva upplevelsen trots lite drama 26number:)

• IMHO
    1StoltMamma skrev 2015-09-18 12:09:54 följande:

Nu är lillebror här, onsdagen den 16 sep i v38+4 och de känns fantastiskt! Dock verkar han vara en bebissominte lämnar ens famn så man kan vila

Grattis 1StoltMamma! Ja, 26number1 också förstås, men dig grattade jag även nyss i andra tråden
  • Sopp

Grattis till er båda! :)

Jag vet inte hur mycket eller lite jag har gått ner. Just nu ligger fokus på att orka med sömnbrist bebis och en storebror som behöver få tid att förstå och komma till ro. Vikten får bli ett senare "problem" :)

• Mockingjay

Grattis till alla bebisar, nu kommer dom titt som tätt!

Igår blev vår Anton 1 månad, gått upp ca. 1 kilo och blivit några cm längre redan.

Vi köpte hus igår, helgalet känns det, men kul. Flyttar från 85 till 170 kvadratmeter.

Inatt fick jag sova 2+2+3 timmar så känner mig ganska pigg :) och i helgen ska vi sova på hotell, hela nya lilla stora familjen på fyra personer.

• Annelufs

Hörni, stort grattis till bebisarna! Gott att väntan är över!

Här är tillvaron fylld med amning och flashbacks till hur spädbarnstillvaron är. Den går som i sirap, tillvaron, och jag är glad om jag får lekt och gossat med storasyskonen. Och jag skrattar och gråter om vartannat, och jag sover med bebisen ett par gånger per dag och njuter av att smyga upp före gossen och äta frukost före morgonamningen. Livet, livet. Igår fick jag den stora glädjen att röja bort efter kvällsmaten medan maken höll nytillskottet.

• lizanilander

Jag säger med stort grattis till alla, och lycka till ni som ännu väntar!

Vi verkar ha fått en bebis som är totalt annorlunda mot första, denna sover (!!!?) och verkar vara extremt nöjd. Det känns mycket märkligt då hela första året med första var bland det värsta jag upplevt, MYCKET skrik, sov i stötar om 15 min på dagen, vaknade c:a 20-25 ggr per natt, otröstlig, ont i magen och en del besök på sjukhus gällande mage och vikt. Tyvärr kan det komma att bli utredning gällande vikt denna gången med, han är på gränsen till liten för tiden och har gått upp dåligt, men nu sist så hade han gått upp helt ok och en läkare som kollade på kurvan var supernöjd iaf, första läkarbesöket är på tisdag!
    Ni som ger ersättning, hur funkar magen på era små? Mio är stenhård ibland och vi fick klartecken om laktulos nu, men då fick han ont i magen istället och sov jättedåligt den natten. Har försökt med olja med det funkar inte, kanske ska prova en annan olja?

Svar på tråden BF september 2015!