• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Jag ammar det jag har och ger sen ersättning nu, sonen ammade jag bara 2-3 månader men äldre dottern ammade jag i 2 år men den här gången nu när min mormor gick bort bara dagar innan dottern kom så har det varit sorg, stress och oro så har mjölken eller tålamodet inte infunnit sig och jag vet ju att ersättning funkar lika bra då min son alltid varit frisk och inga allergier.

Lizander om du inte kör en sensitive variant på ersättningen så byt till en sådan och så har dom sempers magdroppar på apoteket som kan hjälpa och om inget annat hjälper så kan man koka plomon och använda kokvattnet till ersättningen

• smenskelling
    lizanilander skrev 2015-09-20 09:33:26 följande:

Mio är stenhård ibland och vi fick klartecken om laktulos nu, men då fick han ont i magen istället och sov jättedåligt den natten. Har försökt med olja med det funkar inte, kanske ska prova en annan olja?

Va kul vi har oxå en liten Mio som blev 1 månad idag
  • mimspims

Idag kom han äntligen i raketfart bf+3! 4455 gram och 54 cm. Trillade nästan av sängen när de sa hur stor han var eftersom storebror vägde ett kilo mindre då han kom på bf+6. Så skönt att graviditeten äntligen är över

• 26number1

Verkligen ingen expert men har hört att lite messmör i ersättningen gör susen mot bråkiga magar, kanske värt att prova?

lizanilander skrev 2015-09-20 09:33:26 följande:

Jag säger med stort grattis till alla, och lycka till ni som ännu väntar!

Vi verkar ha fått en bebis som är totalt annorlunda mot första, denna sover (!!!?) och verkar vara extremt nöjd. Det känns mycket märkligt då hela första året med första var bland det värsta jag upplevt, MYCKET skrik, sov i stötar om 15 min på dagen, vaknade c:a 20-25 ggr per natt, otröstlig, ont i magen och en del besök på sjukhus gällande mage och vikt. Tyvärr kan det komma att bli utredning gällande vikt denna gången med, han är på gränsen till liten för tiden och har gått upp dåligt, men nu sist så hade han gått upp helt ok och en läkare som kollade på kurvan var supernöjd iaf, första läkarbesöket är på tisdag!

Ni som ger ersättning, hur funkar magen på era små? Mio är stenhård ibland och vi fick klartecken om laktulos nu, men då fick han ont i magen istället och sov jättedåligt den natten. Har försökt med olja med det funkar inte, kanske ska prova en annan olja?

• lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-09-20 12:46:02 följande:

Jag ammar det jag har och ger sen ersättning nu, sonen ammade jag bara 2-3 månader men äldre dottern ammade jag i 2 år men den här gången nu när min mormor gick bort bara dagar innan dottern kom så har det varit sorg, stress och oro så har mjölken eller tålamodet inte infunnit sig och jag vet ju att ersättning funkar lika bra då min son alltid varit frisk och inga allergier.

Lizander om du inte kör en sensitive variant på ersättningen så byt till en sådan och så har dom sempers magdroppar på apoteket som kan hjälpa och om inget annat hjälper så kan man koka plomon och använda kokvattnet till ersättningen

nej jag har precis bytt och sköterskan tyckte inte vi skulle byta igen ännu utan ge det lite till tåls. Semper magdroppar har han fått snart 2 veckor, det är ju det att han blir så hård så därför han fått laktulos. Jag har köpt en annan olja idag, får se om det hjälper. A smart med plommonvattnet!
  • lizanilander
    26number1 skrev 2015-09-20 19:45:56 följande:

Verkligen ingen expert men har hört att lite messmör i ersättningen gör susen mot bråkiga magar, kanske värt att prova?

ok, kan man ge det när de är såhär små alltså?
  • lizanilander
    smenskelling skrev 2015-09-20 13:17:20 följande:
    Va kul vi har oxå en liten Mio som blev 1 månad idag
    Sedär ja ;)
  • 26number1

Jag vet inte, hade en kollega på jobbet som tipsade om det men jag vet inte hur gammal hennes bebis var :/

lizanilander skrev 2015-09-20 20:15:30 följande:

ok, kan man ge det när de är såhär små alltså?

• 26number1

Ok, idag på em rann mjölken till "på riktigt" och det ser ut och känns som att jag gjort VÄRLDENS bröstförstoring!! De är stenhårda och gör superont, någon som har något tips?? Ska det vara såhär tänker jag sluta amma!

• Annelufs
    26number1 skrev 2015-09-21 01:20:40 följande:

Ok, idag på em rann mjölken till "på riktigt" och det ser ut och känns som att jag gjort VÄRLDENS bröstförstoring!! De är stenhårda och gör superont, någon som har något tips?? Ska det vara såhär tänker jag sluta amma!

Jag tänkte samma sak i fredags, men håll ut! Redan igår var det på en okej nivå igen för mig och idag än bättre. Inte som vanligt, förstås, men bättre. Och inte så att jag skulle lägga mig och sova på mage, men heller inte så att minsta beröring smärtar. Det blir bättre, och det ganska fort.
Svar på tråden BF september 2015!