• Svar på tråden BF september 2015!
  • NattaLind
    collansM skrev 2015-01-08 20:33:07 följande:

Har ni några symptom? Jag har ömma svullna bröst, ökade flygningar, lite mensvärk som kommer och går och sover gärna hela tiden, vilket är svårt med en 7 månaders. Juste jag grinar hela tiden också, precis dom förra grav

Inte speciellt mycket här. Ömma bröst, ökade flytningar. Känner att något är på gång därnere, men ungefär som det känns strax innan mens. Matlusten är inte lika stark. Annars är det väldigt lugnt. Mådde lite illa i början men nu verkar det ha försvunnit :)
  • Madicken01
    BabyJia skrev 2015-01-09 07:32:33 följande:

Idag åker jag alltså åter igen till sjukan och ska ta blodprov på labb.

Är lite nervös, tänk om jag får vänta tills på måndag innan jag hör nåt från doktorn:-/ Jag ska nämligen inte träffa henne idag.

Fy, jag hoppas hon ringer senare under dagen. För det hade vart en pina att vänta hela helgen utan att ha fått några svar:(

Håller tummarna för dig!! Lycka till!
  • 89an

Här är en till som nyss plussat och nu börjar hoppas på septemberbebis!!
    Plussade i förrgår. Vi var på semester utomlands och min mens, som skulle komma under semestern, dök aldrig upp. Så vi köpte ett test, även om jag var helt bombsäker på att det absolut inte kunde vara positivt, och jag testade på eftermiddagen inne i ett köpcenter. Och det blev minsann två streck nästan med en gång!

Jag har tempat sen augusti och har haft väldigt oregelbundna menscykler sen jag slutade med p-ring i samma veva. Allt mellan 26 och 34 dagar (med en lutealfas på ca 8 dagar). Jag har inte heller haft ÄL alla cyklerna. Min senaste menscykel hade jag enligt Fertility Friend och Natural Cycles ägglossning kring julafton (ca CD 28). Vi var iväg och hälsade på familjerna då, så vi hade minimalt med sex denna månaden, men på något vänster måste de små simmarna överlevt där inne ett par dagar (eller så stämmer inte ägglossningen med vad apparna visar). Vet inte exakt när bf är, eftersom jag hade ÄL så sent i cykeln, men när jag försökt kolla på ÄL-datum så blir det i mitten av september (fått bud på 14/9 - 17/9).

Har inga symptom direkt, har haft lite stickningar i "tjejmagen" som vid mensvärk och har haft liiite illamåendekänsla, dock inte mycket alls eller ens alla dagar, så vet inte om det beror på det.

• Timewaster90

Jag berättade på jobbet igår, dels för att jag mår som en kratta och dels för att vi ska hinna hitta en lämplig ersättare i tid, jag är dessutom inte den enda som är gravid så vi är två som försvinner till sommaren :) men det kändes bra att ha det sagt.

Förra gången (på mitt gamla jobb) väntade jag till vecka 18, men då visade det sig att alla visste redan för en idiot som lovat att inte säga något som jag anförtrodde mig åt i typ vecka 10 skvallrade till personalansvarige en dag senare.

• Anni Me

Hejsan, får man vara med här? Plussade med cb idag :) beräknat bf är 16 september :)

Har en liten dotter på 2 år hemma så detta blir andra barnet för oss.

• MissJP
    BabyJia skrev 2015-01-09 07:32:33 följande:

Idag åker jag alltså åter igen till sjukan och ska ta blodprov på labb.

Är lite nervös, tänk om jag får vänta tills på måndag innan jag hör nåt från doktorn:-/ Jag ska nämligen inte träffa henne idag.

Fy, jag hoppas hon ringer senare under dagen. För det hade vart en pina att vänta hela helgen utan att ha fått några svar:(

S - Hcg brukar ta en timme att få provsvaren på.. så du borde få idag om det inte ska skickas till ett annat ställe dvs!
  • BabyJia
    Madicken01 skrev 2015-01-09 08:26:40 följande:
    Håller tummarna för dig!! Lycka till!
    Tack snälla!
  • BabyJia
    MissJP skrev 2015-01-09 09:57:30 följande:
    S - Hcg brukar ta en timme att få provsvaren på.. så du borde få idag om det inte ska skickas till ett annat ställe dvs!
    Det lät lovande. Nä, provet ska ej skickas. Bara lämnas från lab till gynläkaren jag träffade igår. Så det är på samma sjukhus.

Hon sa först att provet skulle tas efter två dygn, men sen ändra hon eftersom lördagar är krångligare. Så hon tyckte jag kunde gå direkt till labbet idag efter 24 h från det att dem tog blodprov igår och ta nytt blodprov. Sen skulle hon räkna ut hcg och jämföra värderna.

Jag hoppas verkligen att det ökar som det borde. Jag tror ärligt talat att jag inte är längre än i v5 ca, hon fick det till v6+2 typ när hon räkna efter min senaste och vanliga mens i nov. Men digitaltestet visa 2-3, så att det bara gick igår att se en hinnsäck i livmodern vill jag hoppas kan bero på att det är såpass tidigt ännu.

Har mycket känningar i hela området av livmodern, mycket molvärk. Tom lite bak i ryggen. Sen något ömma bröst sen 3 dagar. Vill verkligen att detta ska gå vägen, men kan ändå inte slappna av innan jag vet svaret på dessa prov.
  • Pyrola
    eriwag skrev 2015-01-08 12:26:32 följande:

Ska ni ta reda på kön?

Jag vill men min man vill inte :p

Jag ville inte alls med första barnet, men av någon anledning vill jag nog det den här gången. Vet inte varför, kanske för att lättare kunna prata med sonen om det som finns i magen, att kunna vara lite mer konkret än att bara prata om Pluppen.
  • Pyrola
    BabyJia skrev 2015-01-09 11:00:09 följande:
    Det lät lovande. Nä, provet ska ej skickas. Bara lämnas från lab till gynläkaren jag träffade igår. Så det är på samma sjukhus.

Hon sa först att provet skulle tas efter två dygn, men sen ändra hon eftersom lördagar är krångligare. Så hon tyckte jag kunde gå direkt till labbet idag efter 24 h från det att dem tog blodprov igår och ta nytt blodprov. Sen skulle hon räkna ut hcg och jämföra värderna.

Jag hoppas verkligen att det ökar som det borde. Jag tror ärligt talat att jag inte är längre än i v5 ca, hon fick det till v6+2 typ när hon räkna efter min senaste och vanliga mens i nov. Men digitaltestet visa 2-3, så att det bara gick igår att se en hinnsäck i livmodern vill jag hoppas kan bero på att det är såpass tidigt ännu.

Har mycket känningar i hela området av livmodern, mycket molvärk. Tom lite bak i ryggen. Sen något ömma bröst sen 3 dagar. Vill verkligen att detta ska gå vägen, men kan ändå inte slappna av innan jag vet svaret på dessa prov.
    Tumhåll även från mig <3
Svar på tråden BF september 2015!