• Svar på tråden BF september 2015!
  • Pyrola
    Anni Me skrev 2015-01-09 09:35:50 följande:

Hejsan, får man vara med här? Plussade med cb idag :) beräknat bf är 16 september :)

Har en liten dotter på 2 år hemma så detta blir andra barnet för oss.

Grattis och välkommen!
  • Pyrola
    PaLo skrev 2015-01-09 00:09:14 följande:

Måste fråga!

Jag har i två dagar nu, på kvällstid, fått en lätt smärta på höger sida nästan där blindtarmen sitter (alltså i höjd med naveln fast mer på sidan). Lätt molande/pulserande som egentligen mest irriterar, men man undrar ju..

Är det fler som upplevt eller upplever detta så här tidigt?

Ja, jag känner det då och då och har gjort sen en vecka efter ÄL. Det kan sen flytta runt lite och röra sig bak i ryggslut och fram i livmodern. Men så länge det inte krampar och blir för intensivt så ser jag det som normalt. Hade liknande i förra graviditeten också.
  • Pyrola
    collansM skrev 2015-01-08 20:33:07 följande:

Har ni några symptom? Jag har ömma svullna bröst, ökade flygningar, lite mensvärk som kommer och går och sover gärna hela tiden, vilket är svårt med en 7 månaders. Juste jag grinar hela tiden också, precis dom förra grav

Molvärk, det drar i ljumskarna, blir lätt trött i ryggslutet när jag går/sitter för länge. Kaffet smakar diskvatten och jag är väldigt känslig för dofter. Allt luktar liksom tusen gånger mer intensivt. Sen har jag huvudvärk och är väldigt trött.
  • Pyrola
    snusmumriken skrev 2015-01-08 13:44:09 följande:
    Jag är genushäxa, haha! Omgivningen försöker sätta mina söner i ett fack, bestämma deras personligheter utifrån könet och jag hatar det. När min son lekte med en barbiedocka vid ett års ålder var det för att han redan spanar in nakna brudar. Hade god lust att säga att deras döttrar visst är homosexuella av samma anledning, för det är visst också fel i deras ögon. Har mina söner färg på naglarna av nagellack ska det skrattas åt, men är det av målarfärg som hamnat fel är det ok. Tar de upp en hammare ska de ge tillbaka den till pappa och de hjälper mamma att baka. Gör allt jag kan för att visa att de kan välja vad de vill, att inget är fel :)

Jag tror att jag kommer kolla kön. När jag ligger där med en bebis på magen är det så mycket annat jag kommer tänka på. Utseende, temperament, amning, könet är inget överraskningsmoment för mig så kan lika gärna tjuvkika lite innan :)
    Här är ännu en genushäxa ;) 
  • Madicken01
    BabyJia skrev 2015-01-09 11:00:09 följande:

Det lät lovande. Nä, provet ska ej skickas. Bara lämnas från lab till gynläkaren jag träffade igår. Så det är på samma sjukhus.

Hon sa först att provet skulle tas efter två dygn, men sen ändra hon eftersom lördagar är krångligare. Så hon tyckte jag kunde gå direkt till labbet idag efter 24 h från det att dem tog blodprov igår och ta nytt blodprov. Sen skulle hon räkna ut hcg och jämföra värderna.

Jag hoppas verkligen att det ökar som det borde. Jag tror ärligt talat att jag inte är längre än i v5 ca, hon fick det till v6+2 typ när hon räkna efter min senaste och vanliga mens i nov. Men digitaltestet visa 2-3, så att det bara gick igår att se en hinnsäck i livmodern vill jag hoppas kan bero på att det är såpass tidigt ännu.

Har mycket känningar i hela området av livmodern, mycket molvärk. Tom lite bak i ryggen. Sen något ömma bröst sen 3 dagar. Vill verkligen att detta ska gå vägen, men kan ändå inte slappna av innan jag vet svaret på dessa prov.

Då får du svar idag eller? Fortsätter hålla tummarna!!
  • I Walk The Line

PaLo - det du känner i magen kan säkert vara tarmarna, det är det jag tror jag känner. De blir påverkade av graviditeten, de med. Gaser å grejer, haha ;)

• Cessely

Grattis alla nya till plussen :)

Håller tummarna för dig Baby Jia <3

Gravsymtom för mig är lite ömma större bröst och molvärk i magen hela tiden. Värst på nätterna då kan de va riktigt jobbigt. Blir nästan orolig att det inte är mer?? Visst är bara i vecka 4, så det kommer väl ;)

Vet ni om man får äta alla sortera värktabletter nu när man är gravid så som Ipren, Alvedon, Panodil?

• Cessely

Alltså orolig att jag inte har mer symtom??? Jo är ju kissnödig på nätterna med och sover dåligt pga det :)

• Anni Me
    Cessely skrev 2015-01-09 11:40:03 följande:

Grattis alla nya till plussen :)

Håller tummarna för dig Baby Jia <3

Gravsymtom för mig är lite ömma större bröst och molvärk i magen hela tiden. Värst på nätterna då kan de va riktigt jobbigt. Blir nästan orolig att det inte är mer?? Visst är bara i vecka 4, så det kommer väl ;)

Vet ni om man får äta alla sortera värktabletter nu när man är gravid så som Ipren, Alvedon, Panodil?

Du ska inte äta Ipren och dylikt vid graviditet. Alvedon och panodil går bra
Svar på tråden BF september 2015!