Min fru vill, men inget händer
Rosemary skrev 2014-12-26 17:47:17 följande:
Jag kan så klart bara tala för mig själv, men för min del är det inte tryggheten som blir problematisk i ett förhållande, det är kraven. Att vara tillsammans med en man som på ett eller annat sätt, direkt eller indirekt, kräver sex av mig, det funkar väldigt avtändande, på mig personligen. Jag måste känna mig helt fri för att kunna känna lust, det måste finnas ett utrymme mellan mig och mannen, ett avstånd, någonting att fylla sin längtan med. Det handlar ju ändå i grunden om attraktion, en spänning, och den spänningen kan inte uppstå om någon hela tiden förväntar sig något av mig, om det jag ska ge till den andra parten så att säga redan är givet på förhand.
Du har delvis rätt ändå, men bara delvis. Men spänningen behöver andra saker än bara uteblivna förväntningar på dig för att växa. Spänningen behöver säkert 7 eller 8 olika saker för att bli riktigt stor, men du vet inte om dom, och flera av dom är väldigt destruktiva så du vill inte veta av dem heller, eller låtsas inte om dom, även om ditt undermedvetna nog känner när de pockar.
Det är det här som gör kvinnlig sexualitet så komplicerad och ej sällan destruktiv på flera plan.