Inlägg från: Anonym (Det händer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det händer)

Min fru vill, men inget händer

Celines Essence skrev 2014-12-30 14:19:28 följande:
    Han kan inte svara
    Även det där visade sig fel, du har verkligen inte ett rätt idag C:) Heller.
  • Anonym (Det händer)
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 14:23:21 följande:

Det är ju helt klart att den enda *konkreta* saken som jag helt själv kan göra för att förbättra mitt sexliv är att ta ut skilsmässa (dock finns det ju ingen garanti men saken är i alla fall i egna...händer). Vi lever i ett fritt samhälle och så länge man inte tänker på dom emotionella konstnaderna för barnen etc så kan man ju göra vad man vill.

Jag vet att jag måste ställa "hårt mot hårt" men så länge som min fru antar att jag inte är färdig att verkställa ett ultimatum så är det ju mest tomma tunnor som skallrar. Dom flesta problem i världen kan lösas med algoritmen

1) Identifiera ditt största problem
    2) Lös det
    3) Om du inte är lycklig, hoppa till 1)
    4) Lycka!

Verkställandet är sen en annan sak

Låt inte kvinnorna här i tråden pressa dig in i ett hörn sådär. Du låter ju dem behandla dig som din fru. Stå upp för dig själv för fan.

Ta istället och ta saker i steg. Se till din egen roll som man. Kvinnorna sexualitet här är av en helt annan typ och liknar i din som man, det måste du ju veta vid det här laget. Även om du har svårt att se det själv för att du har samhällets glasögon på dig, det syns lång väg.

Gör så här. Konkret.

Skaffa ett konto på dating sida. Ta och titta runt där, och tänk igenom vad du vill. Ta sen och skriv en profil och lägg upp ett enkelt foto och börja skriva till kvinnor, så du ser hur det känns.

Sluta investera en massa i din hopplösa partner. Gå till ett gym istället, anmäl dig till vasaloppet, använd tiden till att investera i dig själv och gör dig själv mer attraktiv för andra kvinnor.

Börja där, i små steg, så för du se var det leder.
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-30 14:26:14 följande:
    Det du kallar "svävande saker" kan vara väldigt tydligt och konkret för andra människor. Gäller exempelvis för mig själv, Celine, Flaggan, "sexglad kvinna", Andrew med flera här. Jag har inga som helst problem med att förstå eller tro på det de säger. 

Och då kommer du att svara att det beror på att jag är kvinna och att det är en efterhandskonstruktion och att jag inte vet vad jag tycker egentligen. Du behöver inte svara på det här inlägget, alltså, jag vet redan vad du ska säga. 
    Jag har inte hört något konkret. Men lista de konkreta sakerna igen då så de kan få hjälp. Gör en sammanställning.

Efterhanskonstruktioner gäller kvinnors sexuella val, inta annars.
  • Anonym (Det händer)
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 14:28:21 följande:
    Det kan ju hända att jag är naiv men jag skulle vara *mycket* överraskad om min fru skulle vara otrogen. Jag tror på det hon säger att sex inte är så viktigt för henne.
    Ja, fast där har du nog fel.

Det är den absolut mest vanliga missuppfattningen bland män, att kvinnans sexualitet försvinner i och med att den inte syns i relationen. Det är lätt att tro, för man ser den ju inte, men det finns ju starka skäl till det

Hennes sexualitet finns fortfarande där det är bara det att hon inte är kåt på just dig. Med en annan man kommer hon att gny som aldrig förr, mycket eftersom hon har ett uppdämt behov hon eventuellt inte ens känner själv just nu. Det kn avra därför hon är extra fittig mot dig också, för du hindrar henne i realiteten att leva ut sin sexualitet.
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 14:39:26 följande:
    Min man ville inte prata om sex. Han tyckte inte att man skulle "prata sönder" sex.Ibland försökte jag berätta om olika orgasm, men då hyschade han åt mig. Så vi kom ingen vart. Han sa att han var nöjd som det var. Jag frågade om jag kunde ändra på mig själv på något sätt, men han hade inget förslag. Ibland bråkade vi om att han inte ville ha sex på kvällen när jag hade lust, och att han inte lät mig vakna riktigt på morgonen när vi hade sex. Ibland skärpte han sig lite ett tag, men snabbt gick det tillbaka till samma sak. Leksaker pratade vi inte om. Jag köpte däremot en sådan där sexkräm så att jag kanske kunde komma igång lite snabbare på morgonen. Kanske hade den lite effekt, så han var snabb med att vilja använda den. Det var ju bra ibland, men helst hade jag velat haft mer tid... Men som jag förstått har vissa män svårt att ha sex länge så jag ville inte pressa honom. Jag ville göra mitt bästa...och så länge jag ändå oftast fick orgasm kändes det okej.
    Bra, då vet du att det är knepigare att prata om sex när det inte fungerar än när det fungerar i en relation. Då slipper vi råd baserade på fel saker.
  • Anonym (Det händer)
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 14:39:33 följande:
    Jo, jag tror nog att av dom män som klagar på att dom får för lite sex i sitt förhållande skulle 99+% vara nöjda om sexet skulle komma från sen egna (villiga) partnern
    Klart det är så.

Celine är bara lite empatistörd och då tror hon andra är det också.
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-30 14:45:24 följande:
    Varför inte testa med att sätta ner foten innan du tar ut skilsmässa? Vad är det som hindrar dig från att säga till din fru: "Du säger att du blir utsliten av att ta för mycket ansvar hemma, så nu ändrar vi på det! Vi gör upp ett schema ..." och så kommer ni överens om en ansvarsfördelning där du tar över hälften av jobbet, på alla plan, i alla instanser, ifrån minsta utflyktssmörgås.

Gör det till ett ultimatum. Säg att du inte kommer att acceptera att det fortsätter som det har gjort hittills. Gör också klart för henne att du inte tar över ansvaret enbart för hennes skull, utan att det är för din egen. För att du inte accepterar att stå utanför familjelivet på det sätt som du har gjort. Eller gör du det? Är det så att du innerst inne hellre tar ut skilsmässa än tar det här steget? Och i så fall varför?
    Du är lite naiv eftersom du har relationer med män, och män är enklare att vara rak med.

Sannolikt har han testat en hel del av det där redan. Men kvinnor har en hel bunt saker de kan göra när de inte är nöjda så även om man talar med dem så hjälper det föga. 

Troliga effekter kommer ändå att vara. Bitchig attityd, martyrsökande, tjat, frånhållande av kärleksfulla affektion, kontaktlöshet, och inget sex, eller sex helt utan passion.

Att diskutera en kvinna ur det där stadiet är en illusion, eftersom, som vi vet nu i den här tråden. Hon känner inte till sin egen sexualitet, och därmed reagerar hon bara på den, rent känslomässigt, så alla hennes känslor kommer ändå fram tillslut, helt oavsett vad de resonerar sig fram till i ett samtal.

Fast, med det sagt, jag tycker du har rätt i sak. Det är värt ett försök. Han bör se sin fru som en möjlig kandidat balnd många andra kvinnor som han väljer på för att leva sitt liv med.
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 14:47:23 följande:
    Skillnaden mot ditt inlägg är att även min man valde att ha sexet på detta sett. Jag gjorde inte det mot hans vilja om du tror det..

Så du tror alltså att jag ljuger? Hur då?
    Jag säger inte att du ljuger, jag säger att du inte förstår din sexualitet. 

Hur har det med mitt inlägg att göra? Jag nämnde aldrig ens manlig sexualitet där.
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 15:00:04 följande:
    Läs om ditt eget inlägg där du ifrågasätter varför en kvinna inte tänder på en man hon inte gillar, eller har tappat känslor för.

Så bara för att jag inte vill leva med samma man i hela livet förstår jag inte min sexualitet? Enligt ditt sätt att se saken är varje kvinnas önskemål om skilsmässa ett tecken på att hon inte förstår sin sexualitet...?!
    Nej du förstår den inte, för du kan inte beskriva vad som driver den.

När du försöker går det fel, vilket toffeln konstaterade.
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 14:52:43 följande:
    Han ville leva kvar med mig även fast vi slutat ha sex, ja. För övrigt visade jag honom mycket empati. Men jag hade inte sex med honom.
    Du skrev det innan. Jag skrev nåt helt annat. Nu skrev du samma sak. Eftersom du inte relaterar till diskussionen så just den där poänglös.

Sannolikt ville han leva med en kvinna som hade sex med honom. Så brukar män  fungera i alla fall.
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer