Inlägg från: Anonym (Det händer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det händer)

Min fru vill, men inget händer

Rosemary skrev 2014-12-30 14:57:36 följande:
    "Sen undrar du varför han inte redan gjort slut." Gjorde jag? Som vanligt läser och tolkar du hejvilt på ditt eget lilla sätt, medan du kräver att andra ska vara noggranna när de tolkar dina inlägg och ordval. Svara gärna på min tidigare fråga: Varför är det så kul att provocera folk? Varför gör du det? Vart vill du komma egentligen?
    "När man väl har fattat hur saker och ting hänger ihop får man ju faktiskt lov att ta tag i situationen. Så varför gör du inte det?"

Han tar ju tag i situationen. Det är det som är den här processen han ägnar sig åt just nu. Dina "råd" går från att säga vad han ska göra (som nog inte fungerar) och sen till att undra varför han inte i princip redan gjort det. Tagga ned, och förelså nåt konkret istället.

Dina frågor är retoriska och därmed ointressanta att svara på.
  • Anonym (Det händer)
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 14:57:18 följande:
    Klart att jag kommer att göra det - det skulle vara orättvist mot den andra att inte få en chans att få veta vad ens handlingar har för konsekvenser samt få en chans att jobba fram ett sätt att undvika det. 

Min fru gör ett lysande jobb i att "driva vardagen på sitt sätt" och jag vet att jag i hennes ögon aldrig (per definition) kommer att få det lika smidigt. Klart att jag får det att får det att fungera på *mitt* sätt.

Kanske är jag på någon nivå rädd att om jag på något sätt lyckas få ner hennes stressnivå (OK, jobbet hennes kan jag ju inte påverka) så att hon inte längre kan ta till det så finns det bara kvar "för att jag inte bara vill".
    Rosemary skrev 2014-12-30 15:05:27 följande:
    Det där sista var väldigt intressant. Jag tror att du kanske är något på spåren där, om jag får vara så ofin och tolka lite. Det är oftast någonstans på de underliggande nivåerna man kan hitta grejer att fundera mera på och jobba vidare med, människor fungerar ju ofta så. Vi har lager, som lökar, och träsktroll, om du har sett Shrek
    Klart det är sådär, det vet ju alla som läser tråden redan.

Om hon ville ligga med dig så skulle hon naturligtvis göra det. Behövs inga lökar för att förstå det där, det är en enda genomsyrande sak som går igenom precis alla lager.

• Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 15:14:13 följande:
    Jag har aldrig sagt att det är lätt, men det är värt ett rejält försök . Jag tror ibland att det hjälper. Jag skrev dessutom att nästa steg skulle vara skilsmässa.
    Du fick det att låta som att. "Det är så hår man gör, så här gör jag, det går hur bra som helst."

Det är värt ett försök men det kommer antagligen inte att funka.

Hon vill inte ha sex med honom, och eftersom det är svårt att erkänna både för honom och henne själv, så lindar hon in det.

Att då "bara prata om det" är svårt eftersom orsaken till att man inte pratar om vissa saker är just att de inte är speciellt bra att prata om ifall man vill att andra delar av livet ska fungera.
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-30 15:29:44 följande:
    Aldrig i livet att jag tänker gå igenom hela den här tråden igen och citera saker folk har sagt i en lång lista bara för att du inte har fattat. Och för att du ändå ska tala om för mig att jag har valt ut fel saker, döma ut allihop som "svävande" en gång till och komma fram till det du redan har bestämt dig för och aldrig tänker ändra på: att kvinnor inte vet något om sin egen sexualitet.

Skaka av dig några förutfattade meningar och läs om tråden själv, testa det, det finns väldigt mycket som är bra här och du kanske får en rolig överraskning och lär dig någonting på kuppen. 
    Sedär, så konkret va det.
  • Anonym (Det händer)
    Anders 386 skrev 2014-12-30 15:37:00 följande:

Vilken intressant diskussion! Hoppas den kan fortsätta utan allt för hårda ord. Ni är flera stycken som har jätteintressanta synpunkter. Jag ser inte riktigt som att en har fel och en har rätt, det här är intressanta frågor som tål att vändas på...

Och i vissa delar tror jag att "Det händer" har rätt. En minskad sexlust hos kvinnan är nog ofta inte alls en minskad sexlust - utan en minskad attraktion. (Om jag uppfattat rätt)

Vill inte lägga mig i diskussionen, bara poängtera att det är jäkligt intressanta tankar.

Du uppfattar precis rätt.

Kvinnans sexualitet försvinner inte, men hennes attraktion för just den specifika mannen som hon lever med försvinner.

Eftersom det hotar hennes tillvaro totalt, så hamnar hon i en svår situation. Att säga sanningen, att hon ser tio män på en tur på stan som hon hellre vill knulla än sin man, som hon blir nästan avtänd av är ju omöjligt.

För att kunna fungera ändå har naturen gjort kvinnan blind för sin egen sexualitet, vilket gör att hon inte riktigt ljuger när hon berättar för sin man varför hon inte vill ha sex, hon är helt enkelt halvt omedveten om hur det är.

Men situationen är explosiv, för om rätt man, tex en extremt attraktiv manlig kollega, uppvaktar en kvinna i den här situationen så väcks allt det där inne i henne på en gång och med stor kraft. Ofta är det nog för att dra kvinnan ur hennes relation, ibland är hon otrogen ibland inte, men resultatet är ändå detsamma.

Ungefär så.
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-30 15:48:47 följande:
    Det var inga retoriska frågor, jag undrade faktiskt. Men skitsamma, vi förstår inte varandra särskilt bra, du och jag. Dessutom har vi helt olika uppfattning om vad som är "konkret". Detsamma gällde för "logik" visade det sig i förra vändan. Diskussionerna blir inte intressanta då, när man står för långt ifrån varandra och inte ens är överens om enkla definitioner. Du får bjäbba med någon annan här i tråden ett tag, ha så kul. 
    När började du uppleva ett du är frigid?

Är en retorisk fråga beroende på sammanhang.

"Konkret" för dig är att vara "dominant" men samtidigt "lyssnande", hård men mjuk, stark men kan visa svagheter, osv....

Du tror du är konkret för du har en bild i ditt huvud när säger det där, men eftersom män inte har den bilden, så blir det verkligen bara blaha.
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (Flaggan) skrev 2014-12-30 16:01:20 följande:
    Jag kan ju inte tala för alla andra här, men min man och jag kommunicerar med varann. Det är väl så man lär känna varann?, på riktigt menar jag. Jag tror även att dagens samhälle med allt som tar mycket tid och energi (sociala medier, tillgång till allt via nätet te.x) påverkar förhållanden dåligt i många fall. Man sitter inte ner och umgås på samma sätt som förr, utan sitter med varsin telefon, eller framför tv, dator m.m.

För oss har det hjälpt att plocka undan sånt på kvällen och faktiskt föra en kommunikation med varann
    Ja, fast igen.

Ligger du med alla män som kommunicerar med dig?

Grejen är att attraktion är något annat, mer underliggande än du själv förstår. Det är det som gör det så svårgripbart, speceiltl frö dig som kvinna. Så när du försöker fånga det med ord, så går du fel. Du säger saker som du tror är rätt men som egentligen missar målet.

Många kvinnor har sitt absolut bästa sex med KKs där det endast och bara handlar som sex. Och många kvinnor känner sina män utan och innan men är inte speciellt tända på dem.
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-30 16:02:02 följande:
    Till VanDerToffel: Jag vill förtydliga att jag inte tror att det måste handla om att din fru har tappat attraktionen för dig, punkt slut. Jag menade snarare att det kan finnas något i din egen rädsla som är värt att utforska. Och att rädslor många gånger spökar under ytan och ställer till det i förhållanden.  
    Du har sannolikt helt fel där.
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-30 16:05:12 följande:
    Fint, tycker jag Ett enkelt och konkret råd.

Och många gånger kan det också vara så att man tror att man kommunicerar med varandra men det kan finnas massor av områden som man tassar på tå runt och inte vågar ta upp. Sådant tror jag kan vara väldigt skadligt för förhållanden. 
    Nej, det är inte dugg konkret, det är det mest trötta råd man kan ge, en total stapelvara.
  • Anonym (Det händer)
    Anton Chigurh skrev 2014-12-30 22:32:43 följande:
    1. Celine påstod att du hade skrivit att män bör knulla medvetslösa kvinnor.

2. Du påstod att det har du inte alls skrivit.

3. Jag bevisade att du visst hade skrivit så.

4. Jag citerade ditt eget inlägg som bevis.

Vad är problemet !!!

Om vi bortser från att du är mer än lovligt trög alltså.....

Jag "het"....jo tack, jag vet. Damerna hänger mig i hasorna, men jag är redan upptagen..
    Eftersom 1 är fel, så föll kedjan. 

Jag ifrågasatte varför det ar så viktigt för dig när det var klarlagt. Det visar att mest vill vara kinking och gnällig. Annars skulle du ju kunna acceptera en sak som det råder enighet om.
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer