mamaleona skrev 2014-12-31 14:27:09 följande:
suveränt. Tycker det är fantastiskt att någon (fler än vi) kan vara såhär öppen i tannkarna o se så här förnuftigt på saken, samt ta det från barnens synvinkel. Vi har levt nyfamiljsliv över tio år, jag o mannens x är jättegoa o nära vänner o kan ta en utekväll tillsammans. Min man byter däck åt x:et, hon kan komma hit o basta o that`s it. Vårt gemensamma barn var första gången på skötande hos hans x för flera år sedan. Vi har gett alla våra barn en oerhörd öppenhet inför alla slags relationer o att man ska respektera varandra o ens förflutna samt göra det bästa av situationerna med barnen i fokus. När jag jobbade julaftonskväll en gång for min man o vårt gemensamma lilltroll till hans x o firade - vår lilla tjej tyckte det var super, hon fick ju fira med sina syskon o jag kunde jobba utan dåligt samvete. Är man inte du med sin skilsmässa så är man inte heller öppen för möjligheterna att se bredare än näsan är lång o tänka vad som är bäst för barnen. Att man en gång varit ett par betyder absolut inte att man tänker på den mannen / kvinnan som ett sexobjekt, jag har absolut ingen önskan om fysisk närhet av min x trots att jag älskar honom som pappan till mina härliga ungar. Vidsynhet människor.
och det låter fantastiskt. Men bara för att det funkar för ER så är det inte möjligt i alla situationer.
Och det är främst fet jag reagerar över i sådana här trådar - för de det fungerar för - för de som vill ha det så - de verkar inte ha ngn insikt i att andra kanske vill ha det annorlunda.
För dem som vill ha en en relation liknande er så är det ju bara att köra, men acceptera att alla inte har samma önskan som ni. Inte har ngt ex som går att umgås eller ens samarbeta med. Det handlar inte alltid (väldigt sällan skulle jag tro) om brist på Vidsynhet... det är ganska nedlåtande att ta för givet att det beror på det.
Tror mig , jag skulle gärna sett att vi kunde ha en närmare mer avslappnad relation till bonus mamma, men då ser inte vår relation ut. Den blir inte bättre för att människor som inte kan se att verkligheten går även i gråtoner och inte enbart i svart o vitt talar om för mig att jag inte är tillräckligt vidsynt, att jag inte tänker på min bonus bästa eller att jag är svartsjuk..
Bara en sak att tänka på ;)