• Anonym (Mar)

Varför känns det så fel

Jag har träffat en man i ungefär ett år. Är ganska seriöst mellan oss. Han har två barn sen tidigare och bl.a. därför tar vi det ganska lugnt (inga planer på att bli sambos m.a.o.). Jag har träffat barnen flera gånger och det funkar ok mellan oss.

I alla fall så var jag ute på stan idag och träffade då på min pojkvän, hans ena barn och hans ex som var ute tillsammans och shoppade. Vi hälsade lite snabbt, har inte träffat exet tidigare, och sedan gick jag vidare.

Av någon anledning kan jag inte riktigt släppa det. Det kändes så märkligt hela grejen. Varför var de ute och shoppade tillsammans? Dessutom tyckte jag att min pojkvän verkade lite konstig som att han tyckte att det var pinsamt eller något.

Jag brukar inte vara överdrivet svartsjuk men det här kan jag inte riktigt släppa. Vad tänker ni överdriver jag eller verkar det konstigt?

• Svar på tråden Varför känns det så fel
  • Iam
    Anonym (.....) skrev 2014-12-31 00:48:58 följande:
    Jag har läst dina inlägg i flera år och du har NOLL empati så jag blir glad när någon annan nämner det. Du har säkert andra kvaliteer men du är helt empatillös tyvärr.

Varför vågar du inte stå för din åsikt? 

Att du uppfattar mig som empatilös innebär inte att det är så, och eftersom jag har gott om helt underbara människor i mitt liv är det inget jag behöver ta åt mig av.

Men det är intressant att du tycker så.. så om du vågar ta diskussionen får du gärna klargöra vad jag skriver som ger dig denna åsikt 

• Anonym (Mar)
    Ess skrev 2014-12-29 18:51:47 följande:

Är du välkommen att fira barnet med dem?

Ja jag var som tur var välkommen, men kunde inte komma till lunchen (som var barnets firande) däremot var jag med på middagen senare på kvällen och då var mamman samt några andra där.
  • Anonym (Mar)
    Anonym (*) skrev 2014-12-31 01:27:26 följande:

Av någon anledning kan jag inte riktigt släppa det. Det kändes så märkligt hela grejen. Varför var de ute och shoppade tillsammans

Hela din TS handlar ju om detta, att de träffades tillsammans med barnet. Och att du inte är bekväm med det.

Jag tyckte just den situationen var märklig, det innebär inte att jag alltid tycker det är märkligt att de umgås tillsammans.
  • Anonym (Mar)
    förslag skrev 2014-12-31 08:01:14 följande:

Jag tycker det är stor skillnad på att berätta för sin partner om man ska iväg med sitt ex eller ej. Det är stor skillnad på om man själv är välkommen med eller ej (undantag typ utvecklingssamtal). Och det är stor skillnad om man möter sin partner med dennes ex och partnern blir glad att se en, beter sig som normalt och ger en snabb förklaring i stil med "vi ska köpa en ny telefon åt barnet" och på att partnern nöjer sig med att hälsa snabbt, beter sig konstigt och inte alls nämner varför de shoppar ihop istället för att de två som är i en relation shoppar tillsammans.

Exakt :)!
  • Anonym (Mar)
    Fånga dagen skrev 2014-12-31 11:09:29 följande:

Ts berättar att hon träffat den här mannen i ungefär ett år. De lever inte tillsammans, har heller inga planer på att flytta ihop, utan tar det lugnt. Deras relation är "ganska" seriös. Vad det här "ganska" innebär vet jag inte, men tolkar det som att de inte fullt ut är ett etablerat par. Kanske därför mannen inte anser att de behöver delge varandra allt de gör? Jag har ingen aning. Bara en tanke som slog mig.

Han behöver såklart inte berätta innan för mig vad han gör. Däremot hade jag gärna sett att han hade agerat annorlunda när vi träffades.
  • Anonym (Mar)
    Anonym (.) skrev 2014-12-31 22:47:01 följande:

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om han är ihop med "exet" och TS är älskarinnan som han är otrogen med. Varken TS eller exet känner till varandras roller och han ljuger för båda.

Haha, nej så är det inte!
  • Anonym (japp)
    Anonym (.....) skrev 2014-12-31 00:48:58 följande:
    Jag har läst dina inlägg i flera år och du har NOLL empati så jag blir glad när någon annan nämner det. Du har säkert andra kvaliteer men du är helt empatillös tyvärr.
    Håller med så vi är tre. Har också läst massor av dina inlägg och du känns väldigt hård, kategorisk och ja, empatilös.
  • Anonym (japp)

Ni som säger att det inte är OK att han shoppar tillsammans med barnen och deras mamma (men det beror inte på någon form av svartsjuka): skulle det vara OK att han shoppar tillsammans med sin syster och barnen? Om ja, vad är det för skillnad? (Om det inte beror på svartsjuka/osäkerhet, och det gör det tydligen inte)

• Anonym (T)
    Anonym (japp) skrev 2015-01-10 00:07:17 följande:

Ni som säger att det inte är OK att han shoppar tillsammans med barnen och deras mamma (men det beror inte på någon form av svartsjuka): skulle det vara OK att han shoppar tillsammans med sin syster och barnen? Om ja, vad är det för skillnad? (Om det inte beror på svartsjuka/osäkerhet, och det gör det tydligen inte)

Hans syster är en i familjen precis som bonusmamman men INTE biomamman.

Finner ingen som helst anledning till varför man ska springa runt med sitt x på stan o shoppa. Att sen bete sig underligt vid mötet med sin tjej är ju ännu mer konstigt.

Visst kan man separera som vänner o vara "bästisar" men om inte alla är bekväma med det vid nytt förhållande får man avstå. Sen måste ju biomamman acceptera att bonusmamman finns och inkludera denna.

Man kan ju inte umgås med någon som man inte gillar eller accepterar Karl.

Min man hade till 100% hellre valt att shoppa med mig. Han gick vidare vid separationen.

Han behöver inte umgås med sitt x för barnets skull barnet förstod att föräldrarna gått isär o gått vidare.

Barnet har inget behov av att se mamma o pappa umgås.
  • Anonym (-)
    Anonym (T) skrev 2015-01-10 06:55:53 följande:

Hans syster är en i familjen precis som bonusmamman men INTE biomamman.

Finner ingen som helst anledning till varför man ska springa runt med sitt x på stan o shoppa. Att sen bete sig underligt vid mötet med sin tjej är ju ännu mer konstigt.

Visst kan man separera som vänner o vara "bästisar" men om inte alla är bekväma med det vid nytt förhållande får man avstå. Sen måste ju biomamman acceptera att bonusmamman finns och inkludera denna.

Man kan ju inte umgås med någon som man inte gillar eller accepterar Karl.

Min man hade till 100% hellre valt att shoppa med mig. Han gick vidare vid separationen.

Han behöver inte umgås med sitt x för barnets skull barnet förstod att föräldrarna gått isär o gått vidare.

Barnet har inget behov av att se mamma o pappa umgås.

Jag fullkomligt ÄLSKADE att se att min mamma och pappa kunde vara vänner och umgås. Därför vill jag ge detsamma till min son, nu när jag och hans pappa inte längre kan vara tillsammans (vilket inte beror på det klassiska).
Svar på tråden Varför känns det så fel