• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • Alltidväntarmanpånåt
    eagle87 skrev 2015-07-23 11:17:29 följande:

Hej. Har du någon egen äl om du inte tar letrozol? Så du har ett barn från innan. Hur lång tid tog de för dej O bli gravid då?

Det tog sig på första försöket. Måste haft en helt otrolig tur, inser jag ju nu. Men kan fortfarande inte förstå att det kan ta så lång tid nu. Närmar sig tre år:( Vårt barn är snart fyra år. Enda skillnaden nu och när jag blev gravid förra ggn är att jag i samband m graviditeten fick problem m sköldkörteln men jag har det senaste 1,5-2 åren haft en jämna och bra värden så tror inte att det ska påverka.

Ja, det har jag men långa cyklar. Inte jättelånga max 35 dagar. Alltid haft det. Har dock haft mkt stressad situation på jobbet under 2013 och då försvann mensen helt. Sen ett år med mkt varierade cyklar. Stabiliserade sig förra hösten men låg på 40 dagar men fick ändå Letrozole och nu har jag oftast 28 dagar. Lite längre om jag vart sjuk eller haft det strssat omkring mig. Har en månad kvar m Letrozole. Vill så görna att det ska ta sig. Önskar mig en stoor familj men börjar inse att det kanske inte blir så m tanke på att man blir äldre men graviditeter lyser m sin frånvaro. Bim är på mån men kroppen känns nu precis som den brukar göra innan mens. Kommer ihåg hur kroppen kändes dagarna innan vi plussade förra ggn och har inte upplevt det sedan dess...

När har ni andra bim? Håller tummarna för oss!!!
  • Sandra_84

Jag har BIM på fredag. Men jag har legat sjuk hela veckan med feber, förkylning och ögoninflammation. Så jag har inga större förhoppningar om att det ska ta sig den hör sista kuren pga det.. :(

• skogstjejen19

Jag har bim 5/8 men har inga förhoppningar alls, denna gång har jag inte ens beställt hem några tester, bara slöseri :(

• Alltidväntarmanpånåt

Positivt m Letrozole är iaf att kroppen är som en klocka. Känner jag av äl kl 7 så kommer mensen kl 7 14 dagar senare. Men man blir ju ändå besviken och tänker "nä nu skiter jag i detta, jag orkar inte mer". Men tänk om just den månaden man inte försöker är månaden man skulle blivit gravid...

Jag beställer aldrig hem test numera. Gjorde alltid det förr. Är jag gravid lär jag ju märka det på att mensen uteblir och gör den det får jag väl köpa ett test. Tänk så mkt pengar den industrin tjänar på nyfikenhet och att man vill veta på en gång. Helst fem dagar innan fast resultatet kanske ändå inte stämmer...

Lycka till skogstjejen19 och Sandra_84

• Grönbönan

Hej! Jag hoppar in här. Har läst hela tråden tidigare och har för mig att ni pratat om hur långt det brukar va mellan sista tablett till ägglossning, men hinner inte leta rätt på det nu. Har det varit lika för er varje gång? Min gyn pratade om att cykeln kan skjutas lite och jag jag börjar bli rädd att vi kommer bli osynkade med försöken i nästa månad om det inte lyckas nu. Avslutade min första kur i söndags.

• Lectin

Jag brukar få äl på cykeldag 19-20 ungefär efter Letrozol på dag 3-5.

• skogstjejen19
    Grönbönan skrev 2015-07-28 13:03:56 följande:

Hej! Jag hoppar in här. Har läst hela tråden tidigare och har för mig att ni pratat om hur långt det brukar va mellan sista tablett till ägglossning, men hinner inte leta rätt på det nu. Har det varit lika för er varje gång? Min gyn pratade om att cykeln kan skjutas lite och jag jag börjar bli rädd att vi kommer bli osynkade med försöken i nästa månad om det inte lyckas nu. Avslutade min första kur i söndags.

Jag får äl på dag 17 då tar jag letrozole 3-7
  • Grönbönan

Tack för svar lectin och skogstjejen19 !

Är det någon skillnad för er med letrozol jämfört med vanlig ÄL? Blir det förskjutet eller kommer den tidigare eller som vanligt?

• skogstjejen19
    Grönbönan skrev 2015-07-28 21:17:35 följande:

Tack för svar lectin och skogstjejen19 !

Är det någon skillnad för er med letrozol jämfört med vanlig ÄL? Blir det förskjutet eller kommer den tidigare eller som vanligt?

Jag har ingen äl utan letrozole så för mig kommer den mycket tidigare ;)
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?