• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • skogstjejen19
    FruUtanBarn skrev 2015-08-05 09:34:39 följande:

Hej tjejer! Va glad jag är att jag har hittat en tråd om letrozol!

Jag har under tiden för behandling haft en menscykel som varit exakt som en klocka! Nu är dock mensen sen med en dag. Har ni varit med om att en dos har slutat fungera efter några gånger? Altså om ni har fått höja dosen om det innan funkar med lägre dos. Hoppas att ni förstår ????

Jag fick höja efter 4 kurer mensen kom på dag 54 :|
    Men efter 2 tabletter är mensen punktlig igen, men denna månad är jag lite osäker igen.
    Mensen ska komma i morgon men har noll känningar på det nu.
    Så det blir säkert knas igen :(
  • FruUtanBarn
    skogstjejen19 skrev 2015-08-05 11:51:13 följande:

Jag fick höja efter 4 kurer mensen kom på dag 54 :|

Men efter 2 tabletter är mensen punktlig igen, men denna månad är jag lite osäker igen.

Mensen ska komma i morgon men har noll känningar på det nu.

Så det blir säkert knas igen :(

Okej... så det kan altså bli så att man får höja efter ett tag. Testade nyss igen och fortfarande negativt!
  • Alltidväntarmanpånåt

Hej. Har i en annan tråd blivit tipsad om ivfpodden.se och nu vill jag tipsa er om denna. Det är en barnmorska och en fertilitetsläkare från Sofiahemmet i Sthlm (tror jag) som i varje avsnitt tar upp ett tema som berör barnlöshet. Allt från utredning, pco till ivf och adoption. De bjuder även in par som delar med sig av sina erfarenheter. Mkt bra tycker jag.

• Anonym (FruSind)

Hej! Vilken bra tråd!

Jag ska börja med letrozol nästa cykel och vi hoppas sååå mycket att det hjälper oss får vårt plus.

Jag ska ta en tabl dag 5-9, ul dag 12 och om det ser ok ut ska jag ta ovitrelle äl-spruta.

Jag undrar lite över biverkningar. Har ni fått några av letrozol?

Har någon här tagit ovitrelle och fått några biverkningar?

• skogstjejen19
    Anonym (FruSind) skrev 2015-08-07 20:58:39 följande:

Hej! Vilken bra tråd!

Jag ska börja med letrozol nästa cykel och vi hoppas sååå mycket att det hjälper oss får vårt plus.

Jag ska ta en tabl dag 5-9, ul dag 12 och om det ser ok ut ska jag ta ovitrelle äl-spruta.

Jag undrar lite över biverkningar. Har ni fått några av letrozol?

Har någon här tagit ovitrelle och fått några biverkningar?

Inga biverkningar alls av letrozole.
    Har ej behövt äl spruta men något man ska tänka på när man tar den, är att den kan ge utslag på gravtestet ca 10 dagar efter man tagit den.
    Så man bör verkligen inte tjuvtesta tidigt när man tar den.
  • Anonym (FruSind)
    skogstjejen19 skrev 2015-08-07 22:22:53 följande:

Inga biverkningar alls av letrozole.

Har ej behövt äl spruta men något man ska tänka på när man tar den, är att den kan ge utslag på gravtestet ca 10 dagar efter man tagit den.

Så man bör verkligen inte tjuvtesta tidigt när man tar den.

Det visste jag inte, tack för infon :)

Seg väntan att komma igång nu bara. Hade kunnat börja redan denna cykeln om inte läkaren haft semester.. Så dålig tajming.
  • skogstjejen19

Hej,

Egentligen var detta våran sista månad men vi kan inte riktigt ge upp ännu.
    Så kör en månad till med letrozole.
    Idag är det dag 3 och tablettstart.
    Brukar alltid ta ett Gravtest dagen jag ska börja.
    Å nu syns ett streck :|
    Väldigt svagt men det är inte taget med morgonurin.
    Så hur sjutton gör jag ?

Mensen är inte som den brukar eller, dag 3 och den har tunnat ut massor behöver bara trosskydd.

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?