• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • Lectin

Jag ser något skogstjejen19! Kom det inom testtiden? Såååå spännande! Kanske kan du vänta med tablettstart tills du testat med morgonurin imorgon? Många ordineras ju Letrozol dag 5-9 så jag tror inte det är galet strikt.

• Alltidväntarmanpånåt

Ja, det va lite svårt att se... Om du brukar göra så här och du ser mer sträck denna gång än annars så kanske det faktiskt är nåt. Det kan väl inte va hela världen om det blir dag 4-8. Någon månad gjorde jag så, fick mens typ 23:15 och räknade dag 1 som nästa dag. Fick äl en dag senare bara och likadant m mensen. Eller som någon skrev tidigare att de tog 5-9. Kan ju va värt å testa det kanske så du inte riskerar en ev graviditet... Eller om ni bor nära ett kvällsöppet apotek så kanske du kan ta ett cb-test som inte ger så mkt tolkningsmöjligheter. Det borde ju visa utslag även om det är kvällsurin eftersom du har gått över bim-dagen. Håller tummarna för att det är en liten bebis därinne!!!

Själv tog jag ju inget Letrozole denna månad och går nu å väntar på äl. Är på dag 15 idag å har kanske lite känningar i magen men knappt några andra symptom. Va lite gråtmild för två dagar sedan och brukar bli det tre dagar innan så ska ta ett äl-test imorn. Hade tänkt att inte göra det utan bara sexa på men vill va på den säkra sidan nu när det är första månaden utan Letrozole. Skall ha övernattande besök nu om ett par dagar i en vecka. Hade vart skönt om äl kom innan dess!

• skogstjejen19
    Lectin skrev 2015-08-09 20:57:02 följande:

Jag ser något skogstjejen19! Kom det inom testtiden? Såååå spännande! Kanske kan du vänta med tablettstart tills du testat med morgonurin imorgon? Många ordineras ju Letrozol dag 5-9 så jag tror inte det är galet strikt.

Det kom inom tiden, redan efter 2 min.

Provar en annan bild
  • eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-08-09 21:32:43 följande:

Men varför syns det inte :(
    Jaja phpNEiZAk10524.jpg

Ser ngt svagt. Prova cb imorn. Du kanske även kan ringa läkaren du fick letrozol av.

Äl+7. Känner inget spec.

Får jag fråga Er en sak? Skulle ni tycka de kändes jobbigt om er partner var väldigt nära sin syster son som är 11 mån om ni inte kom överens med henne O hon var helt okänsligt angående er barnlöshet plus att han sa att han älskar honom så mycket O att de va de näst bästa till eget barn. Typ han köpte massa presenter till honom, försökte lära han gå, ställde in eran utlandsresa för att den krocka med sonens ettårsdag etc.
  • skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-08-09 22:42:44 följande:
    Ser ngt svagt. Prova cb imorn. Du kanske även kan ringa läkaren du fick letrozol av.

Äl+7. Känner inget spec.

Får jag fråga Er en sak? Skulle ni tycka de kändes jobbigt om er partner var väldigt nära sin syster son som är 11 mån om ni inte kom överens med henne O hon var helt okänsligt angående er barnlöshet plus att han sa att han älskar honom så mycket O att de va de näst bästa till eget barn. Typ han köpte massa presenter till honom, försökte lära han gå, ställde in eran utlandsresa för att den krocka med sonens ettårsdag etc.
    Min klinik har inte öppnat efter sommaren ännu :(
    Testet blev inge starkare så det lär inte varit något.
    Men mensen är som bortblåst efter bara 3 dagar
    Och första dagen var väldigt sparsam klarade mig på trosskydd den dagen och dag 3 var lika bara dag 2 som var riklig.

Hmm vad händer?

-????
    Han kanske är så pga att han inte har fått något barn själv ännu, han kanske tänker att det är det bästa just nu dvs hans sätt att bearbeta

Förstår att det känns jobbigt för dig <3
  • Sandra_84

Ringde till fertilitetsmottagningen idag och vi fick tid för VUL på tisdag nästa vecka! <3 Då borde jag vara i vecka 7 (6+4). Åh vad jag längtar!

• eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-08-10 20:35:45 följande:

Kvällens test
    Vet inte hur jag ska göra med tabletterna
    phpXyGGNv79752.jpg

Hmm svårt. Tror du att du hade äl senare O mensen är en nidblödning? Jag vet inhe heller :((((
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?