• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-08-10 22:55:13 följande:
    Hmm svårt. Tror du att du hade äl senare O mensen är en nidblödning? Jag vet inhe heller :((((
    Mensen kan inte ha varit en nid alldeles för mycket blod dag2
    Jag vet inte vad jag ska tro tycker testet igår är för starkt för att vara inbillning.
  • Lectin
    skogstjejen19 skrev 2015-08-11 08:18:01 följande:
    Mensen kan inte ha varit en nid alldeles för mycket blod dag2
    Jag vet inte vad jag ska tro tycker testet igår är för starkt för att vara inbillning.
    Skippa tabletterna och vänta ut det här skogstjejen19! Jag ser strecket tydligt. Vilken sorts test är det? Vissa av de där blåa har i och för sig visat sig ge falska svaga positiva men ditt blir ju starkare. Har du tagit något test nu på morgonen?

Min förra cykel trodde jag att jag hade slut på letrozol och fertilitetskliniken var semesterstängd så jag skippade tabletter helt. Två veckor in rotade jag djuuuupt i medicinskåpet efter maskmedel till katterna och hittade en utramlad karta letrozol! Började ta tabletterna på dag 13, fick ägglossning på dag 28 och mens dag 41. Inte vet jag vad en läkare skulle säga om det men i ditt fall skulle jag ABSOLUT ge mig själv några dagar till för att se vad som händer med testen innan jag började med letrozol.
  • skogstjejen19
    Lectin skrev 2015-08-11 08:45:00 följande:
    Skippa tabletterna och vänta ut det här skogstjejen19! Jag ser strecket tydligt. Vilken sorts test är det? Vissa av de där blåa har i och för sig visat sig ge falska svaga positiva men ditt blir ju starkare. Har du tagit något test nu på morgonen?

Min förra cykel trodde jag att jag hade slut på letrozol och fertilitetskliniken var semesterstängd så jag skippade tabletter helt. Två veckor in rotade jag djuuuupt i medicinskåpet efter maskmedel till katterna och hittade en utramlad karta letrozol! Började ta tabletterna på dag 13, fick ägglossning på dag 28 och mens dag 41. Inte vet jag vad en läkare skulle säga om det men i ditt fall skulle jag ABSOLUT ge mig själv några dagar till för att se vad som händer med testen innan jag började med letrozol.
    Tog detta i morse
    Nu var det ned mörkat
  • skogstjejen19
    Lectin skrev 2015-08-11 08:45:00 följande:

Det är Testlagrets tester :| så man vet ju aldrig men tog ett cb igår som såg ut såhär
  • skogstjejen19

Hade det inte varit pga av blödningen hade jag trott att jag varit gravid, men nu blir jag bara väldigt väldigt förvirrad

• eagle87
    skogstjejen19 skrev 2015-08-11 08:41:02 följande:

Hade det inte varit pga av blödningen hade jag trott att jag varit gravid, men nu blir jag bara väldigt väldigt förvirrad

Jag ser tydligt på test lagret men inte cb. Man kan ju få genombrott blödning eller va de heter. Åh jag vet inte är lika förvirrad som nu. Tror du vc kan ta blodprov?
  • Lemon29

Tack, Alltidväntarmanpånåt, för tipset om ivfpodden! Den är ju suverän. 

Det blev missfall (nr 4) av våra svaga svaga streck på stickorna i slutet av juli. Det var andra försöket med Letrozole och är fortfarande väldigt förvånad att det ändå blev en grav så snart eftersom vi haft svårigheter att alls bli gravida också. Fick missfallet konstaterat med hcg-tester eftersom vi haft flera MA tidigare och vi nu hade ivf inbokad i aug. Men som tur var kom blödningen igång av sig själv dagen efter konstaterandet. Så nu kommer vi att försöka naturellt en cykel till innan det är dags för nästa steg, och håller tummarna för ok ägglossning utan stöd... Vill ändå låta kroppen vara lite neutraliserad inför det kommande.

• Tiniis

Jag har precis börjat med Letrozol, hade pergotime innan men ägglossade inte på det. Är inne på tredje kuren nu med Letrozol och hoppas på att det ska bli + på stickan denna månad! Hur lång tid har det tagit för er andra att bli gravida när ni gått på Letrozol? 

• Lectin

Så tråkigt lemon29! Men skönt att ha nästa steg att se fram emot. Har ni pratat något om orsaken till missfallen? Kommer det göras någon utredning?

Tiniis , för fem år sedan blev jag gravid på andra rundan pergotime men än har det inte tagit sig den här gången. Hittills har vi kört en runda pergotime och fyra Letrozol (två enkeldos och två dubbeldos) varav två med ovitrelle-spruta. Har just startat min femte letrozolcykel. Men jag väger tio kilo mer nu än för fem år sedan , vilket ju inte direkt förbättrar min pcos...

• Tiniis

Det är verkligen inte lätt... Jag har PCOS och har haft stora problem med att få ägglossning. I början när jag slutade på mina P-piller fick jag ägglossning de tre första månaderna men sedan försvann den helt. VI har väl allt som allt försökt i snart 1 år att få barn. Känner hur det börjar tära på en.. men ja, det är väl bara att inte ge upp och fortsätta försöka! 

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?