• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • skogstjejen19
    Lectin skrev 2015-08-17 15:04:16 följande:
    Har du testat nåt mer i helgen?
    Testar vidare men inget starkare :(
  • Lectin
    skogstjejen19 skrev 2015-08-17 16:23:15 följande:

Testar vidare men inget starkare :(

• Lectin
    eagle87 skrev 2015-08-17 16:58:11 följande:

4 försöket letrozol misslyckat. Inne på försök 15 eller 16 nu totalt .

Skräp. Ledsen eagle!
  • Sandra_84

Verkar som om jag har början på ett utomkvedshavandeskap. :( Var in på VUL igår, vecka 7-8 beroende om om man räknar från mens eller ÄL, och läkaren såg verkligen ingenting i livmodern. Jag går sönder! Vi som var så glada att vi äntligen hade lyckats och så blir det så här av allt.. Lämnade urinprov som visade starkt positivt prov. Blodprov lämnade jag också, fick svar i em att HcG-nivån låg på 1149 och med det värdet borde man ha sett nåt i livmodern.. Nytt blodprov på fredag för att se hur värdet är då..

• skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-19 11:25:19 följande:

Verkar som om jag har början på ett utomkvedshavandeskap. :( Var in på VUL igår, vecka 7-8 beroende om om man räknar från mens eller ÄL, och läkaren såg verkligen ingenting i livmodern. Jag går sönder! Vi som var så glada att vi äntligen hade lyckats och så blir det så här av allt.. Lämnade urinprov som visade starkt positivt prov. Blodprov lämnade jag också, fick svar i em att HcG-nivån låg på 1149 och med det värdet borde man ha sett nåt i livmodern.. Nytt blodprov på fredag för att se hur värdet är då..

När jag var gravid med dottern så såg dom inget i vecka 7men 14 dagar senare dvs vecka 9 såg dom en liten räka med pickande hjärta.
    Första läkaren sa att det var kört men för säkerhetsskull gör man 1 till, 14 dagar senare.
    Men när jag sen träffade läkaren som gjorde vul nr 2, så sa han att det inte var ett dugg konstigt om man inte ser något i vecka 7.

Håller tummarna <3
  • skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-19 11:25:19 följande:

Sen är inte hcg-nivån låg om du är i vecka 6 behöver ju inte vara många dagar senare för att vara i vecka 6
    Ja beroende på vilken vecka du var i när du var in.
    Räkna från sista mensens första dag eller äl
    +14 dagar cirka.

I vecka 6 är nivåer på 1000 inte orimligt.
  • Sandra_84
    skogstjejen19 skrev 2015-08-19 12:10:32 följande:
    Sen är inte hcg-nivån låg om du är i vecka 6 behöver ju inte vara många dagar senare för att vara i vecka 6
    Ja beroende på vilken vecka du var i när du var in.
    Räkna från sista mensens första dag eller äl
    +14 dagar cirka.

I vecka 6 är nivåer på 1000 inte orimligt. phpPmPViP37230.jpg
    Min senaste mens första dag var 28 juni. Och ÄL var den 17 juli. Enligt ÄL skulle jag ha varit i vecka 7 (6+4) igår när vi gjorde VUL. Tittar man efter senaste mens skulle jag ha varit i vecka 8 (7+2). Så jag är så förvirrad och ledsen.. hCG-värdet måste ju minst ha fördubblats, och lite till, på fredag om det är en normal graviditet. Alltså ca 3500. Får nog be om ett nytt VUL så vi kan se om nåt dyker upp i livmodern eller om dom kan se vart det befruktade ägget annars sitter fast. För sånt borde man kunna se eller?
  • skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-19 12:23:14 följande:
    Min senaste mens första dag var 28 juni. Och ÄL var den 17 juli. Enligt ÄL skulle jag ha varit i vecka 7 (6+4) igår när vi gjorde VUL. Tittar man efter senaste mens skulle jag ha varit i vecka 8 (7+2). Så jag är så förvirrad och ledsen.. hCG-värdet måste ju minst ha fördubblats, och lite till, på fredag om det är en normal graviditet. Alltså ca 3500. Får nog be om ett nytt VUL så vi kan se om nåt dyker upp i livmodern eller om dom kan se vart det befruktade ägget annars sitter fast. För sånt borde man kunna se eller?
    Jag var i vecka 6+4 när jag var på första vul och läkaren såg inget som tydde på en normal graviditet, sen i vecka 8+4 så var det en liten böna
    Tyvärr tog dom aldrig hcg prov pga att det vid första vul inte syntes något, annars hade vi kunnat jämföra dom värdena.
    Håller tummarna super hårt
  • Sandra_84
    skogstjejen19 skrev 2015-08-19 12:45:26 följande:
    Jag var i vecka 6+4 när jag var på första vul och läkaren såg inget som tydde på en normal graviditet, sen i vecka 8+4 så var det en liten böna
    Tyvärr tog dom aldrig hcg prov pga att det vid första vul inte syntes något, annars hade vi kunnat jämföra dom värdena.
    Håller tummarna super hårt phpi5wB8q18886.jpg
    Hoppas att det är så som du hade! Men överallt jag har läst så ska det synas åtminstone en hinnsäck i vecka 7..

Är det Gävle sjukhus det står på din bild? För det är där jag går..
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?