Inlägg från: alarik82 |Visa alla inlägg
  • alarik82

Junibebisar del 3

jaha de var här ni var

alarik sov i sitt eget rum inatt för första gången, somnade kl 8 sen sov han till halv 1 ungefär, brukar sova ca 5 timmar sen vaknar han. så då var jag in å buffade lite på honom, sen sov han till halv 5. men då fick han komma till våran söng, för mina bröst höll på å spricka sönder, var lite halvblött i sängen kan man ju säga, men de var skönt att de gick så bra, för annars när han vaknar där vid 1 tiden får han ju komma till oss å sova å snutta på mig nämligen, å de ä rklart att han inte sover så bra sen eftersom de luktar ju mjölk sen när han sover brevid mig så varken han eller jag sover så tungt då

• alarik82

camillaJ jag har inte heller varit å vägt å mätt alarik på 1½ månad, men sk apå onsdag, ska bli såå spännande

alarik kan ha ganska mycke i storlek 68, men har börjar plocka undan de mesta så de är 74 som gäller, men 74/80 som dom flesta kläder i är väldigt stora. ni ska se hur han ser ut i sina pyjamasar

• alarik82

jag har testat domhär blöjorna som heter huggies, å jag tycker dom var jädrans bra ja... nån mer som testat dom

• alarik82

braset ok...
    lidls brukar ja köra dom tycker ja oxå är bra. passar på å bunkrar när jag är hem till sverige... men nu börjar de sina igen tur vi ska hem igen v 10..för här på åland är de så dyrt med blöjor, speciellt domhär "märkes"blöjorna

• alarik82

alarik äter 1 dl gröt till frukost å en dl till kvällsmat

jag har inte provat mina liberoprover jag fick hem än.

• alarik82

inatt sov alarik hela natten,för första gången, från kl 8 till halv på morgonen, på sin 8 månaders dag å allt. snacka om att ja var chockad när gubbens väckarklocka ringe å alarik fortfarande sov i sin säng

• alarik82

vi gör inte så mycke på dagarna. babysim på söndagar sen försöker ja åka in till stan en gångi veckan. sen går vi våra prommisar. han är ganska nöjd med å sitta i sin matstol å kasta ner skaerna å lilla mamma hon plockar snällt upp dom igen ... sen ligger på golvet å ålar

• alarik82

vasen alarik rör sig inte heller så mycke, när han ligger på mage så kommer han oftast bara runt liksom. om han har huvudet åt höger ås har han de åt vänster nästa gång... inte att han snurrar runt.. äää va invecklat dedär blev då

håller på å lagar en massa mat åt alarik just nu, de blir spagetti, köttfärsås(gjord på lövbiff) kotelett å potatis å en massa grönsaker.
    var å handlade en massa barnmat å hua va dyrt de blev

• alarik82

nu har vi varit på 8 månkontroll
    sist vi var var för 2 månader sen.9655(8150) vägde han nu å var 70.5 cm(67.5) å allt annat såg oxå bra ut, tror vi gjorde dedär boeltestet oxå för hon for runt med en pingla runt huvudet å vad nu var hon gjord

• alarik82

JCA jag har för mig att de inte alls är lika mycke bitar i, för dom som är från 6 mpn är de bara pure i liksom. ja sempers är de oftast jättestora bitar har ja sett. den från 8 mån alltså

Svar på tråden Junibebisar del 3