• Mandy

Junibebisar del 3

A lie: Väldigt söt bild

• Mandy

Babayboom2005: Japp, jag har oxå en toatokig bebis Riktigt jobbigt.

Blenda sov från 20.30 till 6.30 inatt, härligt!
    Trist väder, typiskt när jag har Ebba hemma och skulle vilja gå ut

• Mandy

Blenda gick precis 3 steg. fast det var jag som släppte henne så det räknas kanske inte. Kul att se att hon kunde dock.

• Mandy

Tahn: Nä, Blenda har inte balansen heller. Hon bara fortsatte när jag släppte henne av bara farten

JCA: 14 steg, då börjar det likna nåt!

Bara gråter när jag läser om Tille. Man kan så sätta sig in i hur det skulle va, blir väl extra smärtsamt därför. Hoppas de snart blir gravida igen.

• Mandy

MarLe71:
    Ja det är jobbigt när man måste ändra på de rutiner man har haft.

Blenda sov bra tills hon var 4 månader sen började krånglet. Vände sig hela tiden till mage och hade svårt att somna därför. Sen vaknade hon en hel del och vill amma. När hon var runt 6 månader sov hon bättre, kunde somna själv. men sen nån månad senare och hon började ställa sig upp i sängen blev det sämre igen. Sov bara ca. 3h i sträck från kanske 24.

Vid 8 månader fick hon sova med syrran och sen dess har det blivit bättre och bättre. Sov i flera veckor från 19.30-4.30 men hade sen svårt att somna om.
    Nu har hon sovit några hela nätter utan att amma , inatt sov hon rekord länge 10h och 45 minuter
    Hon började ju krångla lite tidigare än många med sömnen och stå upp så kanske är det därför hennes jobbiga period verkar va över nu vid 9 månader. För hennes storesyter vet jag att den började runt 9 månader istället.

Glad mamma: är det inte tråden där det står nåt om junimammor som babblar vidare, är en annan tråd nämligen. (de babblar som sjutton)

Babyboom2005:
    det är så himla olika hur "modiga" de är. Min äldsta tog 5 månader på sig innan hon gick från det att hon började gå med stöd. Gick omkring med hjälp av vårt finger men vågade inte släppa, men hon var nog väldans feg
    Blenda verkar lite mer våghalsig men har inte balansen än.

• Mandy

Vasen: Gud vad skönt med sol! Här är det bara grått och trist

Majflickan: "Hoppas verkligen inte han ska göra så här varje gång han ska sova"
    Jo du, det är nog precis vad han kommer att göra
    Jag blir tvungen att lägga Blenda åtminstånde halvsovandes annars är det lögn att få henne att somna utan att ställa sig upp.

• Mandy

Idag ska vi på 10 månaders kontroll. Lite tidigt kanske med tanke på att hon blev 9 månader den 27e. men det ska nog gå bra. De tar väl hänsyn till det.
    Blenda hade kanske sovit hela natten igen om inte storesyrran vaknat för en gång skull och hade drömt nåt vid 4.

• Mandy

ja Blenda är likadan. Leker om jag sitter med och visar. Gillar att plocka i och ur klossar, slå på bultbrädan. Annars bara krypa runt eller gå och ät på sånt som hon inte får

• Mandy

Glad mamma: Vägde Blenda idag på 10 månaders kontrollen. Hon är nu 9 månader och 10 dagar. Vägde 9300g och är 74 cm lång. Ganska medel förstod jag. och kontrollen gick bra. är ju inte så mkt med utvecklingen de kollar. han frågade om hon drog sig upp. Inget annat, kanske för att han kollade det på 6 månaderskontrollen.

• Mandy

Nä, skitväder idag igen Vi som brukar ha så fint här ute vid kusten. hade en jobbig nat och va uppe två ggr, ammade 1 gång. vet inte när det hände senast. Känner mig jättetrött. man anpassar sig snabbt till bättre tider. Tänk förrut när 2ggr var en bra natt.

Svårt med skor för man vet ju inte hur mkt fötterna växer. Jag köpte billiga på HM för att ha bara nu innan hon kan gå när man är ute och vill gå med henne eller som ni andra sa, i sandlådan.

Funderade över galonisar för vi har bara ett par i strl.86. Kom fram till att jag inte hade Ebba ute i regn, bara i vagnen. Hon fick nog snällt hålla sig där när det var geggigt ute.

Men Blenda är inte den typen som nöjer sig med det så jag får nog ta och köpa ett par i strl.80.

Jag hade inte riktigt koll på om Blenda kunde pincettgreppet faktiskt. Mn när läkaren höll fram ett gem var det hur naturligt som helst för henne.

Svar på tråden Junibebisar del 3