• Mandy

Junibebisar del 3

Grattis CamillaJ! Kul med tätt! De bli ju stora snabbt och sen är det bara kul att ha ett syskon i så nära ålder.

Och här kommer jag och tänkte rekommendera Brio Twinette
    Tycker man får mkt vagn för en relativt liten peng. Köpte den oxå mkt för att den är så smal, tyckte jag var viktigt som ofta åker buss.
    Hade liggvagnen på dagarna och syskonvagnen till och från dagis mest.

Arne: Blenda har fått två där uppe nu och blir så ledsen ibland. Läppen darrar och jag tycker så synd om henne. Gnider tänderna med flytande alvedon. Fast ikväll provade jag nåt mindre tandvänligt, isglass Hon blev så lycklig av att bedöva tänderna med det kalla.

• Mandy

Blenda blir 10 månader idag.
    Nu ska vi iväg på babysång, ska bli kul, var evigheter sen!
    Annars inte mkt att förtälja.

Är lite avis på dig Felixxmor Vore så kul om man kunde ställa ner henne utomhus och hon knallade lite.

• Mandy

2 tänder skrev jag om igår var på väg. Men nu kände jag att det är 4 stycken! Kanske fler men hon vill inte att jag pillar där.
    Från att ha varit sen med att få tänder tar hon nu igen det

• Mandy

Tror det finns regnbyxor på Coop. Ska ta mig en titt där för de är himla användbara. Fattar inte hur jag klarade mig utan med min äldsta.
    Blenda fortfarande lite kinkig med sina tänder som är på väg. Hoppas det lugnar ner sig lite nu. 6 tänder får räcka
    Men hon fortsätter att sova bra tack och lov.

• Mandy

Blenda är ganska lugn i tempramentet än sålänge. men jag minns att Ebba verkligen var i en trotsperiod vid 10 månader. Ville ingenting har jag skrivit i dagboken.

Vi har redan grillat 2 ggr Riktiga grillfantaster. Ja det ska ju tysligen bli fint i Valborg. Iaf här i Stockholmsområdet.
    Ska ni kolla på nån majbrasa?

• Mandy

En lugn valborg här med. Någorlunda väder men kallt. Båda barnen med ut och Blenda somnade i vagnen, perfekt. grillning på balkongen, härligt!

Ska på onsdag till mina barns farmor. Åker buss i 3h med Blenda i nät och Ebba brevid. Kan bli riktigt jobbigt! Fasar lite. Ingen av barnen är så förtjust i att sitta still. Blir mkt snacks som kan underhålla dem lite.

Har blivit utsparkad av sambon som får bersök av en tysk artist som är med på hans senaste skiva. Nåja, jag fick stanna men fattar ju att vi är lite ivägen när han vill ha fest

• Mandy

Blenda säger ingenting som kan tolkas som ett ord. Spelar ju ingen roll men ett mamma hade inte varit dumt
    Storasyster som kom igång ganska sent med pratet kunde säga mamma vid 9,5 månad så jag trodde liksom att Blenda oxå skulle kunna det vid det här laget.
    Fast man ska ju inte jämföra. Blenda har varit tidigare med allt annat så det är väl att begära lite mkt.

• Mandy

Det är så svårt att fatta att det finns bebisar som säger en massa saker vid 10 månader när man själv har en bebis som bara babblar en massa gjoja

• Mandy

Troll77:
    Ett ordentligt ordförråd hade hon ju!
    De lär sig olika saker bara olika fort.

• Mandy

Troll77: ja jag förstår det. hade nöjt mig med ett litet mamma bara...Men det kommer säkert vilken dag som helst, hoppas....

Tahn: Vart köpte du dem?

Svar på tråden Junibebisar del 3