• Mandy

Junibebisar del 3

Blenda släppte själv idag för första gången och gick 4 steg. Förrut har hon gått fler men då har det varit vi som har släppt henne och hon har promenerat vidare. Det här kändes roligare för det visar ju att hon har självförtroende att gå.

Och jag som tyckte att det inte hände så mkt här

• Mandy

troll77:
    Blenda har växt ut strl.74 i många byxor och bodys. Använder ofta 80 i bodys men fortfarande 74 i en del och i de flesta byxor. har börjat sortera ur flera byxor i strl.74 nu dock.

• Mandy

Blenda vägde 9650 och var 75 lång sist jag mätte och vägde. Hur stora är era nu?

• Mandy

Hihi, min dotter som blir 3 år i juli har strl.23 fortfarande. Men de börjar nog bli i minsta laget.

Har ett par Kavatkängor med snörning i strl.19 till Blenda fast de är lite stora. Har även ett par gympaskor (billiga) i samma strl. Blir ofta dem som jag sätter på för de har kardborreknäppning. men Kavat är ju bättre när hon går ordentligt sen.

Strumpor tycker jag krymper så väldans då där är det 19-21 som gäller men de kan bli för små i tvätten.

• Mandy

Isabella 3 juni -05
    Erik 10 juni -05
    Jonathan 12 juni-05
    Jasmine 13 Juni-05
    Anton 13 Juni- 05
    Reuben 13 juni -05
    Loke 15 juni-05
    Elvira 19 juni-05
    Alarik 21 juni-05
    Blenda 27 juni-05

Kul med lista!

• Mandy

Blenda är dålig. Hade hosta igår och under natten fick hon feber. Termometern är trasig men det kändes ganska mkt. Gav henne alvedon för hon sov så oroligt.
    Nu idag är hon lite gnällig men äter bra och glad emellanåt fast väldigt snuvig.

Så jobbigt för vi skulle ju till henns farmor idag och det blir en 3 timmars bussresa, pust. Men hon kanske är lugnare när hon är lite dålig.

• Mandy

Är jag den första som skriver idag?
    Hade mkt att läsa ikapp. Har ju varit bortrest i några dagar. Kom hem men har varit förkyld.
    Jag hade otur för bådea barnen blev sjuka precis när vi skulle göra vår 3h långa bussresa!Men det gick väl hyfsat. Hade tur att träffa ett par som gick med Ebba på toa och damen läst böcker för Ebba medan jag satt med Blenda som sov i min famn.
    hem gick det riktigt bra, båda sov.

Men jag kommer inte göra om det

Blenda går mer och mer. Tar lite steg själv och släpper oftast och kommer om man ber henne. Men jag tror det dröjer innan hon går helt. Har 6 tänder. Pratar inte men härmar bilen när hon leker, sött.
    Har en otrolig energi! Överallt hela tiden, aldrig still. Utom ibland då hon sitter och plockar ur och i saker i en burk. Eller ordnar leksaker systematiskt i högar. Eller ger och tar med mig. Sånt gillar hon att pyssla med

Sover i kortärmad pyjamas och ett tunt täcke.
    Sover från 16.30 till 6-7. På dagen från 9-9.30 och 2 h och på em runt 14, 1-2h.
    Äter lite dåligt nu. Äter burkarna ca. 2/3 men sen blir hon sur och då får hon nåt att plocka med t.ex. makaroner, grönsaker eller korv och då är hon glad.

ja det var väl Blenda det

• Mandy

Ha Blenda i vår säng har inte gått sen hon var runt 4 månader och började rulla omkring och kravla som en tok Då låg hon i spjälsängen brevid oss men med en sida borttagen, jättesmart tills hon kravlade ur sängen. trodde inte att hon kunde ta sig fram så långt och snabbt då.
    Vid 8 månader flyttade jag henne till storesysters rum och det var det bästa jag gjort! Nu sover hon hela nätter och jag behöver inte smyga när jag ska gå och lägga mig. och man kan ligga och prata mm utan att hon störs. Visst är det mysigt att gosa med henne i sängen men jag funkar bäst när jag kan tassa upp på natten te.x. och ta ett glas vatten utan att va rädd att hon vaknar.

• Mandy

Det funkar som sagt jättebra för Blenda att sova inne hos storasyster snart 3 år. Kan rekommendera att testa.

Har man Blenda i vår säng blir hon galen och far omkring, nyps, slår och bankar på oss (leker alltså) och försöker ta olika saker på nutduksbordet. pust. Så så värst gossigt blir det inte.

• Mandy

CamillaJ: Skönt att man inte är helt ensam om detta. Har fått henne att ligga still några ggr och faktiskt somna men då ska hon va väldigt trött och jag är alltid rädd att hon ska krypa ner. Höll hon på att göra i förra veckan när hon var sjuk. Låg ensam med mig och jag vaknade precis när hon höll på att dyka ner för kansten!

Svar på tråden Junibebisar del 3