• Mandy

Junibebisar del 3

Majflickan: Blenda har kunnat sen hon var 6 månader, det kom samtidigt som hon kunde sitta stadigt. Bottnar väl i att hon aldrig sitter still och måste då kunna komma upp och ner från sittandes
    Hon har egentligen aldrig gillat att ligga på rygg (vände vid 2 månader)så hon tar sig till sittandes från magläge. Sätter sig på sidan stödjandes på ena armen och sen lutar hon sig bakåt och tar bort armen från golvet.Och när hon ska ner sätter hon ner händerna och kryper iväg.

• Mandy

majflickan: tror det är jättesvårt att få dem att sova länge! Vissa barn är morgonpiggare än andra och sen har de perioder då det är värre. kan ju bli bättre snart igen.
    Min äldsta tjej lyckades vi få att sova längre när vi gjorde rummet riktigt mörkt när hon var yngre.

Fast med Blenda har vi försökt detta också men utan reslutat. Jag har testat att hålla vaken längre på kvällen och även att inte låta henne sova så mkt på dagen och att inte låta henne sova så sent på dagen men det har inte funkat. Hon vaknar oftast kl.6 iallafall

Men igår sov hon till 6.30 , wow Och idag till 7.3, jippi!

Hur längre sover era barn i sträck utan att vakna på natten?
    Blenda sover numer ca. 9 h och jag är så nöjd. från 19.30 till 4.30 ca. sen somnar hon om fast det kan ta ett tag. Det är en sån otrolig förbättring än för 1 månad sen.
    Dock lägger ju inte jag mig då så det blir högst 7h men det är jag helnöjd med.

• Mandy

Felixxmor: Åh, låter härligt med så många timmar!
    Möjlig tillväxtperiod, vem vet. Hoppas det inte blir en vana bara nu när ni har haft det så bra.
    Hos oss blir det bättre och bättre så vi kanske snart är där. Fast då gäller det att få Blenda att sluta amma.
    Som det är nu behöver hon egentligen inte det för det är inte mkt hon äter.
    Ska nog försöka ta upp henne och vagga henne bara för att låta henne va kvar i sängen och stoppa om henne så hon somnar om vid 5 går sällan.

• Mandy

Oj vad många som är dåliga. Krya på er allihop!

• Mandy

Blenda fick två tänder samtidigt för 1 månad sen, precis på 8 månaders dagen upptäckte jag dem. Men inga fler sen dess.....

Idag har hon sovit över 2h på fm och 1 1/2 på em, ovanligt mkt för henne. Kan ju ha med sommartiden att göra eller så är det hennes förkylning. Snoret rinner men ingen feber tror jag.

• Mandy

Blenda vaknade kl.7 imorse. Måste väl bero på sommartiden och jag klagar INTE Inatt vaknade hon dessutom bara kl.24 och då var min sambo som var uppe där och stoppade i nappen. Gick snabbt. Sen sov hon alltså ända till kl.7. Ingen amning!

Kommer väl ett bakslag snart men jag passar på att njuta.

• Mandy

Blenda blev 9 mån igår så det är ett tag kvar

• Mandy

Kicks:
    Blenda började åla när hon var knappt 6 månader, stod då och då i krypställning men det var inte förrän för 1 månad sen vid 8 månader som hon kröp ordentligt. Hon började redan vid 4 månader att va väldigt frustrerad över att inte kunna ta sig fram. En väldigt aktiv krabat som inte finner sig i att va still en sekund. Tyvärr för hon vill inte kramas

Han kanske inte är en "krypare" helt enkelt. Utvecklar kanske andra saker istället. Kan ju va så att han går direkt.

• Mandy

JCA:
    Låter lite som Blenda, fast hon är inte riktigt lika orädd (som tur är). Får för sig att släppa titt som tätt men det går oftast bra. Hoppas hon fattar att hon får ge sig lite till tåls för jag vill att hon ska kunna ha bättre balans innan hon ger sig iväg.

Storesyrran var det så skönt med eftersom hon gick jättebra när hon väl släppte vid 14 månader. Då tyckte jag det var jobbigt att vänta så länge när jag såg att hon borde klara att gå själv. Men såhär i efterhand, med en våghalsig dotter, så vete sjutton om jag inte föredrar att ha en ilten fegis

Svar på tråden Junibebisar del 3