Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Ishtar skrev 2016-03-25 14:22:37 följande:

Hej o välkommen tbax!

Jag förstår hur du tänker men samtidigt så är vi några som o rask takt närmare sig 40 o där det blir allt knepigare att bli gravid o då är det inte lika lätt att skjuta fram allt ett tag. Varje chans är värd att ta.

Däremot håller jag med t 100% om att en bra hobby är värdefull så att man inte grottar ner sig fullkomligt i termometrar o kissestickor. Det blir extra jobbigt när bebisverkstan blir ett "jobb". Ofta är det så att man blir gravid när man slappnar av och låter naturen sköta sitt. Men det är inte helt lätt.

Antar att vi alla måste hitta en väg som passar oss och så får vi stödja varandra på vägen. @):-

Ja jag förstår det, tankarna går fram och tillbaka, själv blir jag 37 i år så visst 40 närmar sig.( Känner mig dock som 25 och hoppas kroppen gör det med )

Självklart menade jag inte att låta så pretto som det kanske lät, ville mer visa ett stöd och en "metod" kanske. Känner igen flera här som försökt flertalet gånger och då kan det såklart kännas förjävligt rent ut sagt! Lider med er som kämpar men Känner själv att jag fortfarande har glöden kvar! Hoppas våra kroppar vill ställa in sig på att bli gravida nu när ljuset och värmen kommer! @--)
  • Beebii
    Bodrum skrev 2016-03-26 08:26:41 följande:

Tack tjejer! Känns ändå skönt att ha er här att dela sorgen med. Jag blöder inte så mycket, men det gjorde jag inte efter mitt förra mf i januari heller (har inte blödit ordentligt en enda gång sedan missfallet i somras när jag fick skrapas). Det kommer bitar av slemhinna så jag vet att blödningen kommer från livmodern. Jag har ont i magen och ryggen, så det känns som ett mf. Men jag testade fortfarande starkt positivt i morse, så HELT säker är jag ju inte (men det tar ju minst någon vecka innan hCG är borta så kanske inte säger så mycket). Lever på en liten strimma hopp. Tack vännen! <3 Jag tror att det bara är när man haft missfall som man riktigt inser hur jobbigt det kan vara. Glad att jag har dig här i alla fall! Kram

Hade mitt 2a mf i oktober efter oplanerad graviditet som jag bröt ihop helt av...v.7 och drömmarna hade redan snurrat iväg. Där försvann mitt vårbarn är nog därför jag gärna väntar lite med försök denna gång med. Det positiva med det mf var att nu förstod gubben min längtan och vi bestämde tillsammans att försöka igen. Nu känner jag mig stark och läkt insidan ut. Bara längtar efter det sista lilla knytet som SKA komma!

Hållet tummarna att det bara är en mellanblödnig eller liknande
  • Beebii

Ingen som minns mig i den här tråden va? kanske kanske har det blivit något nu...jag helt kopplat bort familjeliv och det tog av udden av babystressen. Idag har jag tempat sen november för att få bättre koll på cyklerna och det går väl sådär men enligt dessa scheman så skulle mensen kommit idag. Men ingenting!! Vågar dock inte tro att det blivit något än då den kan hoppa lite pga stress på jobb och hemma. Men när ska man göra gravtest? Om jag väntar tills efter helgen? Å så velig jag känner mig (och snurrig, illamående, trött, tandont )

• Beebii

Hejhej nu är det nära! Jag kör med fertilitet friends appen (som är riktigt bra men lite krånglig att hitta alla funktioner) har tempat sen november förra året. Fick mf i oktober och sen kört lite långsamt men den här månaden prickade vi hela äl spannet!

Som det ser ut så har vi lyckats men det vet jag inte än då bim är imorgon så testar imorgon eller på torsdag. Kommer nog bara kissa på stickan sen får gubben läsa av....tänk om det är negativt har ju på känn att det är bebis men varit skengravid förr. Dock har jag inte tillstymmelse till blödning, inte rosa och inte ens inuti när jag känner efter med fingrarna! Enda gravid tecknet är isf sug efter sött men det är inget ovanligt haha! Ja jag ville bara skriva av mig lite

• Beebii

Står å stampar här! Igår gick tempen ner till 36.4 och idag upp till 36.6 känner mig über trött och vill bara sova har ont i hela kroppen när jag ska sova. Sura uppstötningar svullen mage och ingen mens! Tog test igår och cb digitala visade "ej gravid".... suck...

• Beebii
    Orkide skrev 2016-08-19 08:23:46 följande:

Å jobbigt. Trist när man har förhoppningar

Ja lite så ja och när inte mensen kommet så stannar ju allt upp liksom... :-/
    Bodrum skrev 2016-08-20 18:52:01 följande:

Vilken dag är du på efter ÄL? CB digital har visat senare för mig än andra tester...

Idag är det äl +18 ska göra ett til test, gjorde rfsu sticka i fredags men negativ. Avvaktar till kanske onsdag innan nästa test...
  • Beebii

Här är en till som hoppas på en 3a snart!

Har försökt till och från i ett år nu sen vi blev oplanerat gravida som slutade i mf. Då kom vi överens om att försöka. Har ätit rosenrot, tempat och kollat tappen. Kände verkligen av ägglossning denna gången så blir grymt besviken om det går blankt. Senast var mensen 1 vecka sen utan särskilt anledning så köpte cb ägglossnings test och fick fast glad gubbe igår. Har hunnit mysa 2 ggr och vill att tiden ska gå fort till bim nu

Kan rekommendera cb test samt att tempa. Då får man bättre kolla på cyklerna!

• Beebii

Spännande att vi är fler som inväntar mens nu! Bim den 29 här! Väntar å väntar...har så ömma bröstvårtor illamående och sura uppstötningar när jag lägger mig. Svullen och trött så ögonen kliar! Kan ju bero på allt möjligt meeeen....

• Beebii

Här Är ännu en med massa gravid symptom som illamående ont i äggstockarna sugen trött och vad det nu månne vara. Bim imorgon enligt fertility friend appen och gjorde cb digitala idag. Visade icke gravid. Nu verkar även blödningen kommit...fan...extra ledsen då det nu är exakt ett år sedan jag fick plus på testet när det var en oplanerad graviditet. Fick vara gravid i 2 veckor till sen blev det mf. Nu har vi alltså försökt mer eller mindre i ett år. Denna omgången var det äl tester, tempning, sekretkoll, och vad jag trodde perfekt tajming. Ja vi har 2 barn sen innan och oerhört glada för det såklart men jag vill ha fler barn och nu är mannen med på det oxå. Känns som att det inte kommer ske nu....

Man googlar till förbannelse för att få hopp och svar men så händer det man inte vill och mensen kommer. Eller så slutar det med mf. Sorgen blir stor och saknaden. Känns så orättvist samtidig som man känner sig så egoistisk som trots 2 barn vill ha mer. Just nu är det en mycket tung dag för mig. Skriver här då det finns fler som upplever/upplevt liknande...

• Beebii
    Orkide skrev 2016-09-29 17:40:03 följande:

Ja detta är ett helvete. Ta ett glas vin o var ledsen o arg. Imorgon är en ny dag o en dag närmare äl! Vi ska ha ett till unge!! Kram!

Tack! ? <3 detsamma till dig!
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)