Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Någon annan som haft blödningar i v6 utan vidare problem? Har bara dåliga erfarenheter av det då jag bara fått blödningar vid de två mf vi haft. Dock blöder jag nu klarrött blod. Inte särskilt ont i magen och brösten är fortfarande väldigt ömma...Finns det hopp? Kan man göra vul så här tidigt 5+5 eller är det bara att vänta ut... så ledsen just nu....

• Beebii
    Orkide skrev 2016-11-14 20:38:44 följande:

Åh hjärtat jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte är som det verkar. Blödningen skulle ju kunna bero på något annat. Hur mycket blöder du? <3 Stor Kram

Ja jag vet ju och hoppas det men med min tur så... Inga jätte mängder kommer det men hela tiden lite grann. Eftersom alla "symptom" är kvar så hoppas jag! Kändes som lite sista chansen nu att få sommarbarn oxå. Eller ett till barn överhuvudtaget...
    Rosenlarv skrev 2016-11-14 20:47:06 följande:

Åh nej! Hoppas det slutar. Många kan ju blöda i början av graviditeten utan att det är någon fara. För mig har det betytt missfall men då har jag samtidigt haft ont.

Ja så har jag oxå haft. Detta är nytt så hoppas fortf...får ringa bm imorgon...
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-11-14 21:57:24 följande:

Eftersom du inte har ont så hoppas vi på gott tecken. Det skulle vara för orättvist annars <3 Hoppas du kan sova inatt och att BM har ett tydligare svar än vi här. Skriv av dig här om du behöver så finns vi här. Kram

Tack rara <3

Verkar inte blöda mer nu då det verkar ju oxå positivt! Hoppas morgondagen blir bättre för detta har varit en riktigt typiskt dålig måndag.....
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-11-15 06:27:25 följande:

Hoppas natten har varit bra.

Ja faktiskt! Blödningen verkar ha upphört för nu kommer det ingenting! Väntar på att BM ska ringa upp men det känns positivt igen! Otroligt! Man vet ju att det kan hända men när det aldrig hänt förut utan att det varit kört så blir jag såklart orolig! Men nu känns det bra igen! Får se om bm har något tyckande med
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-11-15 11:52:23 följande:

Vad skönt att det avtog Hoppas BM ringer upp.

Hon ringde upp och trodde väl inte heller att det var något annat än helt normalt vid vissa graviditeter. Håller med och känns heeelt ok så här i efterhand när det inte blöder längre! Fick tid 1/12 för inskrivning iaf!
    Rosenlarv skrev 2016-11-15 12:13:59 följande:

Åh, hoppas hoppas! Håller tummarna för dig! Jag fick även trombyl utskrivet att ta om jag blir gravid. Ska tydligen minska risken för missfall pga små blodproppar i livmodern. Någon som testat det?

Ja det var ingenting denna gång. Är rätt säker då det brukar komma rejäla blodklumpar annars. Alla symptom är kvar så den lilla grädden växer nog på!

Någon mer som laddat hem en app som heter Preg app där man kan se den lilla växa? Våran är ju nu bara en liten klump med arm och ben knoppar. Ska bli kul att följa. Man önskar ju att det fanns ett fönster i magen! :-*
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-11-15 20:08:48 följande:

Å vad skönt. Då kan du koppla av nu

Bodrum skrev 2016-11-15 21:00:39 följande:

Åh, vad skönt! Fick ångestpåslag när jag såg ditt första inlägg. Klart allt ska gå bra nu, vet många som blött (och MYCKET) och där allt sedan gått jättebra. Men det är klart att man blir orolig, skönt att det slutade.

Ja och med tredje barnet är man coolare med för allt är normalt! Typ! Nä jag blir nojjigare :-/

Har kommit lite brunt idag så ja jag undrar ju lite vad som försiggår där inne....men än är bebis kvar! Heja alla oss!
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-11-16 06:56:17 följande:

Det bruna är säkert gammalt blod som kom ut senare. Vad har du för roliga gravsymptom hittills

Hmm ja det lär vara något sånt!

Ja roliga symptom är väldigt ömma bröst och ffa bröstvårtor, smått illamående typ hela dagarna, virrig, yr mol/växtvärk i magen och tappat aptiten! I början hade jag konstant huvudvärk med vilket jag aldrig har annars men den har släppt som tur är. Faktum är att alla symptom jag hade från början har stämt lika bra på att mensen är på G. Kändes därför rätt otroligt att det denna gång var ett litet pyre där inne. Kikar konstant på appen för att se om den växer vilket inte är särskilt logiskt men vad gör man då när man inte tror på det riktigt!

Hur går det för dig då Orkide? Sitter du på vänt? :-/
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-11-16 11:14:10 följande:

Hehe ja du har ganska många symptom. Hoppas de inte är alltför påfrestande.

Jag sitter på vänt hehe. Äl är över o snart börjar de hemska dagarna. De dagar jag inte kan hjälpa att överanalysera kroppen. Lite orolig att vi inte fick till det tillräckligt men nu är det försent att ändra på de. Hehe

Jodå nog känns det av men känns samtidigt som man går i en dimma allt är overkligt än. Haha lite kul att den första jag fick berätta för var tandläkaren idag då jag skulle röntgas! Så kan det bli!

Ja vi fick ju bara till det äl -1 och -2 men dom hittade ju rätt. Borde väl bli en tjej med den beräkningen?
    bamboobaby skrev 2016-11-16 21:43:24 följande:

Vi gjorde 1-2 försök för något år sedan men sen kom vi av oss på grund av jobb mm så nu kör vi försök nr 1 för andra gången hahaha Hur gammal är du? Jag är 35 år så jag känner mig stressad. Båda mina andra blev till direkt och jag känner i hela kroppen att så kommer det inte bli nu och att det här kommer ta tid, tid som jag inte har. Försöker bära med mig att snittet för att bli gravid är 7 månader och det gäller ju de yngre kvinnorna så med lite kämpaglöd 1 år kanske?

Håller tummarna hårt för oss båda för år 2017 är året det händer har jag hört ;)

Själv är jag 37 och har försökt i 1 år nu innan det faktiskt tog. Egentligen ingen ålder men man känner ju pressen... kanske blir det tvillingar på köpet!

Heja heja
  • Beebii
    Nsmm skrev 2016-11-16 23:01:38 följande:

Denna månad strunta jag i att testa äl stickor, utan har haft sex de "fertila" dagarna som jag har enligt appen. Enligt app och även tester de tidigare gångerna ska jag ha äl idag/imorgon torsdag, så vi myser med samlag. Haft sex i söndags, måndags, tisdags o idag. Vi ska mysa till det imorgon, fredag o lördag, sen får de va nog haha. Orkar egentligen inte ens.. men men. Testdag om exakt 14 dagar!! Usch för dessa två veckor som kommer va sjukt jobbiga:(

Men jag ska inte ta grav test.. har bim den 30/11, men ska testa 1/12

Heja heja det gäller att "ligga i" pust ja man försöker såklart så mycket man orkar! Håller tummarna att det hittar rätt denna gång!
  • Beebii

Blir lite trött på detta för idag kommer det massa bruna flytningar/brunt blod igen. Är ju oftast ingenting under dagen så jag låter det vara. Tänker att jag är nojjig och inte behöver ta något vul men nu sitter jag här på kvällen igen och blir lite nervös...kanske inget mf då som det verkar men kanske är det något annat knas? Nä jag vet att det är väldigt vanligt med blödningar utan problem men det är ju minst lika vanligt med blödningar där det är problem oxå! :-/ vad tror ni? Ska jag ringa och boka tid iaf? Har lite mycket med jobb nu och nästa vecka bara sent kanske man kan få kika?!

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)