Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Orkide skrev 2016-10-21 07:12:31 följande:

Håller tummarna för er också. Angående din karl och hans stöttning i det hela så känner jag igen mig lite. Sambon orkar inte prata om det här längre. Vi har ju två barn säger han så han känner ingen panik. Men jag tror vi tjejer har ett behov att älta, undra, hoppas o gå igenom de andra stadierna ilska o att vara ledsen.

När precis samma här! Jag har verkligen behov av att diskutera detta och att försöka! Dessutom har jag fått ruggiga ägglossningar så jag har ont, helt osugen egentligen men jag vill ju (dessutom är jag mer sugen under lutealfasen konstigt nog?!) Känns så jäkla tungt att gå tom månad efter månad...varför liksom? Det har ju funkat 4ggr förr? Två slutade dock i mf...
    NovaElton skrev 2016-10-21 21:34:08 följande:

Skumt är det. Fick lite rosa på pappret imorse 2 ggr när jag var och kissade. Är för övrigt konstant kissnödig. Och sen den 2a gången imorse så har inte varit någe rosa eller blod över huvud taget..

Minst sagt skumt.

Tyvärr letar man tecken och möjligheter i allt! Det finns dom som haft "mens" hela graviditeter med. Jag har hoppats många gånger att jag var en av dom men mensen har elakt kommit. Mitt råd är att du väntar till efter bim att testa. Håller självklart tummarna ändå!

Är själv ofta kissnödig har värk i tjejmagen och väldigt gasig. Sover borta idag och glömde termometern hemma. Chansade på samma temp som igår men då flyttade ff äl från cd17 till cd21! Discardade den då. Är på cd24 nu... Suck och pust å stånk....hoppas på liten i magen...
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-10-23 10:14:20 följande:

Skit skit skit. Negativt på test. Jag vet att det är tidigt men vet inte riktigt när BIM är efter ovitrellesprutan, ev torsdag. Känsla nu är så jäkla ledsen!!

Men åååhh....ja jag vet oxå men det kan ju absolut vara för tidigt! Verkar vara galet få som kan testa så tidigt och få positivt så håll hoppet uppe ett tag till. Är du gravid så är du ju det flera månader till!

Jag känner ingenting heller men har inget antecknat vid de tidigare graviditeterna heller så vet inte hur min kropp brukar bete sig. Tror plusset är första tecknet sen kom illamåendet.

Jag tror vi ligger ganska lika denna cykeln med men förra cykeln var extra lång och tempen har hoppat en del nu och inget utslag på äl stickorna så vet inte heller. Den 28 e tror jag är rekommenderade första test datum. Tror jag är skengravid igen dock för väldigt få mys stunder den här månaden. Men det finns ju en liiiten chans iaf...
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-10-23 15:06:21 följande:

Jag ska inte testa mer förrän torsdag. Ska försöka. Har billiga tester hemma..

Vad gör ni för att få tankarna på annat sista veckan?

Ja gud jag vet inte...tänker ju på det hela tiden, varje toabesök eller känning som eeeeeventueeellt kan vara bebis. Jobbar på med jobb hus och hem men att tänka på annat är ju omöjligt jag har bara ett cb digitalt hemma tror jag så får väl avvakta ett "säkrare" datum!
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-10-24 18:55:42 följande:

Nej nu är jag säker på att mensen är på g. Fått sparsamma gula flytningar (förlåt för infon) och jag får alltid det dagarna innan mens. Så nu får ni stå för lite goda nyheter hehe Gärna lite plus!!

Nej nej du vet inte förrän den (inte) kommer! Hoppet Orkide hoppet!

Jag väntar veckan ut! Tror jag....sen testar jag! :-P
  • Beebii
    NovaElton skrev 2016-10-25 16:58:00 följande:

Så vad sägs? mensen är 1 vecka försenad nu och testet visade detta tidigare idag på dagen. 

Jag säger grattis!! Härligt! Mera sånt i tråden!!
  • Beebii

Ni som har bim i dagarna (med eller utan plus på stickan) vilka "symtom" har ni?

Jag borde ha bim 28/10 och hittar nya symptom varje dag... har tex, kissnödig, huvudvärk, molvärk i äggstockarna, ont i tandköttet, ömma bröst, trött, ont i nacken, från diarré till förstoppad. Gasig, stigande temp. Säkert mer som jag inte kommer på nu. Hur känner ni?

• Beebii
    Beebii skrev 2016-10-24 23:46:29 följande:

Nej nej du vet inte förrän den (inte) kommer! Hoppet Orkide hoppet!

Jag väntar veckan ut! Tror jag....sen testar jag! :-P

Hur går det Orkidé? :-/
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-10-27 07:56:25 följande:

Mensen har börjat komma igång lite smått. Men jag har redan sörjt det tidigare i veckan så jag har redan börjat tänka framåt.

Hur går det för dig? Testat än

Usch varför ska det vara så svårt...känner själv ingenting utom huvudvärk och början till munsår så får antagligen att det beror på förkylning och att det inte blev något nu heller... vet dock inte när jag har bim men tidigast på lördag tror jag! Avvaktar att testa tills dess...

Går det inte att ringa typ 1177 och få svar då? Att vänta verkar ju inte vettigt! Kanske kan du maila läkaren?
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-10-27 17:41:45 följande:

Jag tar tabletterna ändå och får spela dum. När det gäller fertillitetsmediciner verkar det vara den läkaren som skrev ut dem som man ska prata med enligt sjuksköterskan jag pratade med. De jag tar ska vara rätt mild så jag fortsätter.. hehe.

Två dagar kvar till testning då !! Spännande. Håller tummarna. Fler plus här vill vi se.

Testade igår med billig sticka på första möjliga bim dagen men tokblankt så avvaktar till tisdag för nästa test....börjat dock jobba jätte tidigt så får se hur tillförlitligt det blir...
  • Beebii
    Nsmm skrev 2016-11-01 17:45:16 följande:

Fyy säger jag bara.. känner sån stor sorg..

På torsdag kommer jag få mens. Blev negativt på testet idag också.

Jag testade i lördags helt blankt, idag är bim och fick sååå svagt 2 streck på stickan! Så ge inte upp förrän mensen visat sig isf! Blir det rött eller rosa på pappret när du torkar?

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)