Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Rosenlarv skrev 2016-09-30 12:01:11 följande:

Hej alla! Har följt den här tråden i tysthet men tänkte hoppa in nu om det går bra. Känner så mycket igen mig i att varje månad gå och vänta på BIM för att sen bli besviken. Lägger ner alldeles för mycket pengar på graviditetstest och trodde att jag höll på att bli galen eftersom jag har varit skengravid varje månad sen jag tog ut min hormonspiral den 21 juni. Nu har jag förstått att jag inte är ensam! Har två flickor en född 07 och en född 14. Stora tjejen har en annan pappa och innan henne hade jag två missfall. Jag har däremot tidigare haft lätt för att bli gravid och lilltjejen blev till på oplanerat första försök. Jag och min man vill nu gärna ha ett tredje barn (andra gemensamma)! Nu har jag BIM om 9 dagar och känner igen alla tänkbara graviditetssymptom. Är 37 i år så det kanske helt enkelt är åldern som gör det svårt. Sen är jag dessutom rätt stressad över en ev graviditet på grund att jag har ett väldigt krävande arbete där jag har svårt att vara föräldraledig. Jag vet att vi egentligen inte har försökt så länge men för mig känns det så.

Ja det är en plåga att veta att äl varit och sen gå och vänta för att bli besviken. När jag fick mf sist så var ju graviditeten oplanerad och det kändes så himla skönt att kroppen klarade av allt själv utan att vi passade på den. Men sen gick det som det gick. Nu går tiden och man blir bara mer frustrerad. Jag som så gärna ville få ett vår/sommarbarn. Kan det vara möjligt att kroppen är inställd på att bara vara fertil en viss tid på året? Jag har oxå ett krävande jobb som inte finns några ersättare till så man kan ju knappt vara sjuk utan att det blir lite problem. Att folk börjat tjata om att vi ska skaffa ett tredje barn är ju inte heller så poppis. Man vill bara trycka tillbaka dom ju.

Jag är oxå 37 och tänker att riskerna med graviditeter ökar. Chanserna för tvillingar ökar. Problem, tungt och svårt. Har min tid varit förbi redan? Jag är normalbyggd men otränad och har alltid haft väldigt jobbiga menstruationer då jag nästan svimmar. Har fastnat i bubblan nu och måste komma ur! :-/
  • Beebii
    Rosenlarv skrev 2016-09-30 13:57:02 följande:

Nu blev det fel! Skulle svara till dig Beebii. När var missfallet? Har ni försökt många gånger efter? Tänker också mycket på det att risken för problem är större. Har ju haft två missfall tidigare och det är så jobbigt. Tar sån tid att komma tillbaka också. Det där med tvillingar är jag kluven till! Visserligen jobbigt men då har man liksom fixat fyran också av bara farten;). Ville också så gärna ha en sommarbebis men får nog ge upp tanken på det nu om det inte dröjer ytterligare ett år :(

Missfallet var i oktober förra året och sen tog det väl en månad ca att komma på banan igen. Det var ju bara i v.6-7 så gick rätt snabbt. Sen har vi försökt mer eller mindre varje månad...ja tvillingar skulle jag gärna ha för tror aldrig mannen går med på ett till barn men jag kan tänka mig det. Våra barn är 9 och 4 år så känns evigheter sen sist. Längtar så otroligt efter att känna mig gravid igen. Och att amma. Det har funkat så himla lätt och bra för mig så ser fram emot det mest! Även förlossningarna gick lätt. Nu kör vi bara på, har tempat testat och kontrollerat utan resultat så får väl köra på känn...
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-09-30 19:37:04 följande:

Tack. Men det är nog inget att hoppas på denna månad. En prick blod på tampongen det brukar betyda att mensen kommer om 1-3 dagar.

Ja här började det ju väldigt diffust med rosa på pappret för flera dagar sen. Hoppades in i det sista på inplantationen men så fort jag gjort ett digitalt BFN test började mensen....
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-10-03 16:32:46 följande:

Mens

Usch jag vet känslan.... julibebis får det bli... :-/
  • Beebii
    Molly890 skrev 2016-10-02 10:18:55 följande:

Jag kunde inte hålla mej så tog ett test idag och de va ett plus!! :D jag kan knappt tro att de är sant.. de känns så overkligt :p

Stort grattis!! Vi önskar den där underbara känslan åt alla här inne nu!
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-10-05 14:07:55 följande:

Har precis varit hos läkaren och fått Letrozole utskrivet. Känns bra att få prova något annat är pergotime för att kunna bli gravid. Har ju bara blivit gravid med hjälp och att få hjälp trots att jag har två underbara barn känns just nu underbart.

Å va skönt! Ja man känner ju lite att nu får man klara sig själv. Vi har ju redan barn... lycka till!
  • Beebii

Ja nu smyger hoppet fram igen och inväntar äl. Funderar om jag ska börja testa på lördag 8/9, mensen började ju den 29/9 och senast igår hade jag fortfarande mörk brun blödning vid torkning. Ff säger äl mellan 11-16 oktober. Verkar va lite vajsing i cykeln nu eftersom jag verkligen vill bli gravid nu! :-P

• Beebii

Inte helt tydligt när jag hade äl den här månaden pga att jag jobbat olika tider förra veckan och tempat ovanligt tidigt... iaf så hade jag ev äl i fredags och då är det en vecka kvar tills testning. Gubben har dock inte varit på G alls i höst utan trött och orkeslös.. perfekt tajming... Man känner sig ganska ensam i babyverkstan när man inte pratar med någon. :-/

• Beebii
    Orkide skrev 2016-10-20 16:25:30 följande:

Å prata här ös ur allt du tänker på.

Haha ja tack det kommer nog... just nu är det en svag lampa av hopp som lyser...i väntan på bim, hoppet är ju det enda positiva vi har innan svaret kommer! Gubben är egentligen nöjd som det är med 2 barn så det känns som att allt hänger på mig om jag ska bli gravid. Jag som räknar och försöker få ihop dagar tid och sex. Trodde ju aldrig att det var den delen som skulle fela då han aldrig missat en chans till sex förut men nu är han mer trött än sugen. Jag är 37 och han 34 så tycker inte att det är någon ålder att skylla på?

Vi har försökt i drygt 1 år utan att kolla om allt fungerar. Funderar på att skaffa ett sånt där hemma spermie test för att se hur det står till där. Jag kör med appar och tempning så har hyfsad koll på att mina cykler funkar iaf. Någon här som provat det?
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-10-20 19:47:27 följande:

Aldrig testat spermietesterna. Men vi gjorde ju en fertillitetsutredning innan barnen kom och manens fiskar var bra och mina ägg mindre bra. Kanske ska boka tid och bara kolla så att allt ser okej ut?

Jag har en vecka kvar till BIM och jag är så nervös över att det ska bli minus som vanligt. Men denna gången testade jag ju letrozol och ägglossningsspruta så hoppet är ju maxat men fallet lär bli desto större

Till råge på det är barnen sjuka och jag har vabbat sen tisdags och sovit väldigt lite.

Usch ja jag vet hur det är och håller tummarna för dig med Orkidé!
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)