Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

LeiaBus2010 skrev 2016-11-30 14:54:38 följande:

Va skönt att han är med KUB kan ändå vara bra, för hur det än är så kan man bearbeta sig mentalt på ett helt annat vis. <3 Inget att bli upprörd över egentligen, blir det bra ändå så har man ju fått en bonus  

Men jag förstår att man blir rädd och ledsen i stunden. <3

Ja idag var vi på vul...så overkligt men skönt att få se den lilla alien som tagit över min kropp! Så liten bara 1.7mm...att det ändå kan finnas så mycket detaljer redan. Dock fick vi ingen vidare bild då läkaren verkade stressad. Men det är nu det bästa vi har en bebis och allt såg bra ut! 8+2 precis som beräknat enl tempning!

• Beebii

[quote=77186643][quote-nick]Bodrum skrev 2016-12-03 17:26:54 följande:[/quote-nick][/quote]

Hehe ja självklart 1.7cm! Lite eufori känslor och gravid hjärna här....

• Beebii
    LeiaBus2010 skrev 2016-12-04 23:34:30 följande:

Tack för ditt svar! !! Ja det låter logiskt. Jag kan inte lita på appen i det här fallet iaf.

Jobbigt när det ska strula men vi får helt enkelt se när tanten dyker upp.

Tack

Kan verkligen rekommendera att tempa! Jag har tempat i ca 10mån innan det tog sig men enligt tempning hade jag äl 19/10 och det stämmer nog exakt för på vul var bebis 8+2 veckor men enligt senaste mensens första dag skulle jag varit i 9+1 så den var ju fördröjd en vecka just då. Så bm har ju fel vecka på mig
  • Beebii
    LeiaBus2010 skrev 2016-12-05 10:06:41 följande:

Jag får börja med det. Skulle vilja ha en bra p dator. Någon som har tips? :)

Jag använde fertility friend samt natural cycles apparna och en termometer med en decimal. Skulle kapten med 2 decimaler men det behövdes inte
  • Beebii
    LeiaBus2010 skrev 2016-12-05 10:06:41 följande:

Jag får börja med det. Skulle vilja ha en bra p dator. Någon som har tips? :)

Jag använde fertility friend samt natural cycles apparna och en termometer med en decimal. Skulle kapten med 2 decimaler men det behövdes inte
    Heineken86 skrev 2016-12-05 16:41:26 följande:

Hm... intressant. Om jag inte plussar den här månaden kanske jag får testa jag med. :)

Absolut! Hade jag bara gått på känsla så hade vi nog missat det denna månaden med för när jag hade äl känningar och flytningar som borde stämt in så hade jag ju ändå inte äl visade det sig!
  • Beebii
    Nsmm skrev 2016-12-05 21:44:32 följande:

Fick mensen i fredags.. tänker köra med äl tester. Har beställt hem bidrottningsgele som jag ska köra me denna gång

Rekommenderar även dig att tempa! Tror det kan vara svårt att tolka vissa äl tester men när temperaturen går upp märker man det ju direkt! Håller tummarna att gelén ger extra knuffen!
  • Beebii

Jaha nu har en läkare kikat på mitt urinprov och konstaterat uvi så nu blir det antibiotika i 5 dagar! Känns bra då jag känner av det massor nu med kissnödig, svider när jag kissar, tryck i magen och allmänt hängig. Hoppas jag mår bättre efter kuren. Tyckte jag mådde bra men igår på jobbet blev det värre. Märks verkligen skillnad när jag måste stå och gå hela tiden... vill bara vara hemma tills jag mår bra igen

Saknar Orkidé i tråden! Har hon tagit en paus tro?

• Beebii
    ninjas skrev 2016-12-06 19:26:30 följande:

hello 

jag började med äl-tester idag. tog ju ut spiralen för över en månad sedan men ingen mens ännu.... ni som tempar, hur funkar det? när/hur gör man det? och hur mycket skiljer det i temperatur vid äl?

Ladda ner appen fertility friend eller natural cycles sen finns det även forum här där man diskuterar detta. Skiljer en del på temperaturen, för mig var det ingen jättehöjning men det var ändå en bebis på gång!
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-12-07 07:18:17 följande:

Skönt att höra!! Njut nu

Jag är kvar här men har haft problem med att posta inlägg från appen så då har jag inte orkat gå in via hemsidan hehe

Ja svårt att njuta med illamående och växtvärk men det ska väl vara så den här gången! Bara att stå ut!

Hoppas du skriver lite när det händer något iaf!
  • Beebii
    Bodrum skrev 2016-12-15 11:02:37 följande:

Hej tjejer!

Lämnade tråden för drygt 6 veckor sedan när jag blev gravid, men har följt er på avstånd. Ni som känner igen mig sedan tidigare vet att vi försökt i drygt 1 år, under det året blivit gravida flera gånger, men fått MF, MA och misstänkt extrauterin graviditet (genomgått två skrapningar och en laparoskopisk op). Var på ul för några dagar sedan med tanke på tidigare strul och allt såg bra ut då (v8+0). MEN så igår började jag blöda! Det har lugnat ner sig nu, men jag är sjukt stressad och orolig. Vill verkligen inte gå igenom detta ännu en gång! Har tid för nytt vul på måndag...snälla, håll tummarna för mig!

Kram

Håller alla tummar för er! Har oxå haft blödningar i v.6-7 men gjorde vul i v.8 och då tickade det på bra där! Är nu i v.10+1 och alla gravidsymptom kvar (och ökande!) Men klart man blir orolig...
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)