Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Ishtar skrev 2016-06-16 07:27:22 följande:
    Jag hade turen att få ett vul inom "vanliga" vården. Känns bra eftersom det inte finns några privata alternativ här.

Skönt! 

Jag bor strax utanför Göteborg och här finns många privata alternativ, tror det kan vara därför vanliga vården är så restriktiv med att ge det och hänvisar en privat om man är orolig....tycker alla borde erbjudas VUL för att bekräfta graviditeten runt iaf v 8.

• Nykär15
    Polarlantis skrev 2016-06-16 11:08:47 följande:

Tack för råd

Instämmer i behovet av tidig koll om ngt lever, har själv haft MA i v 12, inte kul Räcker ju med ul tillochmed!! Bara man set hjärta så

Mens här, vill ta ut spiralen NUUU, blir snart galen tror jag...

Jag hade plockat ut den och använt annat skydd så länge, kan ju ta lite tid komma igång med ÄL osv efter kopparspiral. 

• Nykär15
    Skyrocket skrev 2016-06-16 15:16:07 följande:
    Haha jag är likadan.... :'D Har testat varje morgon.. imorse tyckte jag mig kunna ana en skugga men det var säkerligen inbillning..

Vad spännande! Då är det säkert nåt där! Uppdatera oss i morgon Glad

Jag är likadan...testade varje dag från ÄL+10, men bara ett om dagen på morgonen för att inte bli helt galen.

• Nykär15
    Bodrum skrev 2016-06-18 14:36:22 följande:
    Trist! Alltid samma besvikelse när mensen kommer. Vi började försöka i april förra året. Har hunnit bli gravid 3 gånger och fått 3 missfall. Med de första 2 barnen tog det 3-5 månader. Men nu är jag ju 9 år äldre än jag var första gången. Börjar tro att mina ägg är för gamla och skraltiga, men hoppas såklart att det inte är så. Har hunnit fylla 35 nu och då räknas det som en "geriatrisk graviditet", alltså en "gammal" graviditet. Känns sådär...

OJ...jag är ju lastgammal med mina 39 år då! 

Mina två första barn blev båda till på första försöket efter pillerstopp. Denna gången blev jag gravid på försök nr 2 men slutade i tidigt missfall, sen blev denna graviditet till på försök nr 5, alltså tredje efter missfallet. 

Har mitt första UL/VUL om 3 timmar...så galet nervös. De gör utanpå vid 8+0 men jag är i 7+5 så kanske blir det VUL...får se sen. 

• Nykär15
    Polarlantis skrev 2016-06-20 13:24:57 följande:

Lycka till på vul/ul!!!

Ego. Sambon börjar ligga på nu om nr tre och jag blev så sjukt nervös nu!!! Drömde återigen om en som var gravid...Måste vara mkt att fundera på det här

Tack! Det gick jättebra! Fick se ett tickande hjärta och ett litet fint foster i perfekt stl för vecka 7+5 som jag är idag. Hjärta Total lycka!
  • Nykär15

Tack snälla ni! Känns så otroligt skönt! Och ja, nu är jag lugn och blickar framåt, ett mål i taget. Fått tid för kub 25/7, så en månad kvar att dölja den uppsvällda magen...är i v 12+5 då så bra storlek att mäta, även om jag hade hoppats på en tid 1,5 vecka tidigare. Men bättre få så bra mätning som möjligt ändå.

• Nykär15
    Mammaresan skrev 2016-06-21 06:54:17 följande:

Testade även idag på 31:a dagen i cykeln, dag 15 efter befruktning. Inte en tillstymmelse av ett sträck idag heller. Jag har tydligen en gående trend på detta. Hahaha! :P Jävla skittest. ;) Inga tecken på mens när jag känner runt i slidan (inga blodtecken) och nu är jag verkligen sent ute i min egna cykel. Mina längsta cykler ligger på 30 dagar och kortaste på 26 dagar. Det är väl bara att fortsätta vänta och se. Vänta och se om någon mens dyker upp. Sjukt märkligt att den inte kommit som den brukar om jag inte är gravid då vill säga. :)

Så har det varit för mig nån månad när ÄL faktiskt uteblivit, att ägget inte släppte. Då var min cykel en vecka längre en den brukar...precis som kroppen inte riktigt fattade det var dags liksom. Kanske är det som hänt för dig?
  • Nykär15

Hmm ja det är ju tyvärr bara att vänta och se då vad som händer. Man önskar ibland man kunde kika in och ha koll på allt som sker Flört

Jag hade mycket ÄL-sekret förr...men sista åren inget så har fått gå på bara känningar och test. Men blivit gravid ändå ju så är inte så fundersam över det. 

• Nykär15

Tack! Känns helt fantastiskt <3

Angel in sight skrev 2016-06-21 16:18:25 följande:

Åh så skönt! En liten bebis :).

• Nykär15
    Ishtar skrev 2016-06-23 09:07:10 följande:

Hellu Girls. En liten uppdatering från oss. Vi var på vul igår o fick se en fin liten krabat med starka hjärtslag o är i vecka 10. Känns som ett halvt ton har trillat från mina axlar.

Åh underbart! Grattis! 

Känns så mycket verkligare när man fått se det på VUL. Min lilla stämde ju med bra med veckan i tisdags, och vi drog en lättnadens suck, båda var rätt spända och oroliga, kändes inte bättre av att mötas av ett par med en störtgråtande tjej i dörren...då fick jag en ännu större klump i magen...men allt var fint med vårt Hjärta 
    4 veckor och 4 dagar kvar till KUB.,..

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)